در خصوص جراحی پلاستیک و خصوصا جراحی زیبایی، مشکل یا نیاز بیمار اهمیت زیادی ندارد، بلکه مهم خواسته‌ی اوست. اگر بدن‌تان مشکل یا نیاز خاصی داشته باشد، معمولا خودتان نمی‌دانید بدن‌تان چه مشکلی دارد و برای تشخیص آن نزد پزشک می‌روید. اما خواسته متفاوت است؛ این فقط شما هستید که می‌دانید چه می‌خواهید و جراح پلاستیک نمی‌تواند خواسته‌‌ی شما را حدس بزنید.

در خصوص جراحی زیبایی، باید جزئیات خواسته‌ی خود را بدانید. می‌خواهید بدن‌تان خمیدگی داشته باشد، یا صاف و باریک شود؟ می‌خواهید باسن‌تان کوچک‌تر شود یا شکل بهتری داشته باشد؟ چه نکته‌ای در مورد شکم‌تان آزارتان می‌دهد؟ در فرهنگ‌های مختلف، زیبایی معیارهای متفاوتی دارد و دید جراحان پلاستیک به آن متفاوت است. پس نباید فرض کنید که جراح پلاستیک می‌تواند خواسته‌ی شما را حدس بزند؛ باید دقیق باشید. این‌ها نکاتی هستند که با رعایت آن‌ها، می‌توانید از جلسات مشاوره با جراح پلاستیک نهایت استفاده را داشته باشید:

  • مدتی را جلوی آینه بایستید و تغییراتی که از جراحی پلاستیک انتظار دارید را مشخص کنید. احتمالا تا حدودی می‌دانید چه تغییراتی مد نظرتان است، اما بهتر است جزئیات بیشتری مشخص کنید. جراحان پلاستیک به جزئیات نیاز دارند و هر چه بیشتر بدانند، بهتر می‌تواند خواسته‌های شما را برآورده کنند.
  • عکس‌هایی از مدل‌هایی که ظاهر مورد نظر شما را دارند به جلسه‌ی مشاوره ببرید. ممکن است بعضی جراحان فکر کنند شما دقیقا چیزی که در عکس می‌بینند را می‌خواهید، اما می‌توانید به‌سادگی برای آن‌ها توضیح دهید که این عکس فقط هدفی است که جراح باید در راستای نزدیک شدن به آن تلاش کند. عکس می‌تواند نقطه‌ی خوبی برای شروع بحث باشد چون جراح می‌تواند به شما بگوید چه کارهایی را می‌تواند انجام دهد و چه کارهایی، از محدوده‌ی توانایی‌های او خارج است.
  • جلسات مشاوره را با فاصله برگزار کنید. به این شکل فرصت کافی برای فکر کردن و مشخص کردن دقیق خواسته‌های خود خواهید داشت. بهترین زمان برای جلسه‌ی مشاوره اول روز، وقتی جراح هنوز خسته نشده یا آخر روز است.
  • قبل از ترک کردن مطب جراح پلاستیک، پاسخ تمام سوالات‌تان را بگیرید.
  • مطمئن شوید جراح پلاستیک مدرک معتبر دارد.
  • از جراح بپرسید چقدر تجربه‌ی انجام جراحی مورد نظر را دارد. باید از میزان تجربه‌ی او اطمینان خاطر داشته باشید.


منبع : Cosmeticsurg