جراحی زیبایی بینی یک نوع جراحی پلاستیک است که برای اصلاح ظاهر بینی انجام می‌شود و یکی از رایج‌ترین انواع جراحی پلاستیک در آسیا و اروپا محسوب می‌شود. پس از چشم‌ها، بینی مهم‌ترین نقطه‌ی تمرکز روی صورت است. اگر بینی با اجزای دیگر صورت تناسب نداشته باشد، از جذابیت آن کم می‌کند. با این‌که روش‌های انجام جراحی زیبایی بینی متفاوت هستند، هدف تمام آن‌ها یکی است. بینی باید با چشم‌ها و دهان متناسب باشد، خیلی عریض نباشد و صاف باشد. البته به‌خاطر تفاوت در ساختار استخوانی بینی آسیایی‌ها و اروپایی‌ها، تفاوت‌هایی در روش‌های انجام جراحی زیبایی بینی در این دو قاره وجود دارد. 


اندازه روی بینی

هدف از جراحی زیبایی بینی در اروپا و آسیا یک چیز است؛ جذاب‌تر کردن و متناسب‌ کردن بینی. اما از آن‌جایی که جراحی زیبایی بینی برای حل مشکلات متفاوتی در آسیا و اروپا انجام می‌شود، روش‌های آن هم متفاوت است. برای مثال در اروپا، کوچک کردن اندازه‌ی روی بینی رواج زیادی دارد. چرا؟ به این دلیل که معیار زیبایی در اروپا و آسیا کمی متفاوت است. در حالی که در آسیا خانم‌ها صورت‌هایی ظریف را می‌پسندند، در اروپا خانم‌ها بیشتر به‌دنبال صورت‌های زاویه‌دار هستند. 

در خصوص بینی نیز ایده‌آل‌ها متفاوت است. بینی از رو به رو نباید زیاد عریض باشد و از کنار، باید صاف به‌نظر بیاید. نوک بینی باید به قدری باریک باشد که با روی آن تناسب داشته باشد. اروپایی‌ها ترجیح می‌دهند نوک بینی کمی رو به بالا متمایل باشد. 


جراحی زیبایی بینی در اروپا برای برداشتن قوز بینی ولی در آسیا برای جلوه‌ی بیشتر بینی انجام می‌شود.

بینی قوزدار و بینی صاف

خیلی از خانم‌های اروپایی، جراحی زیبایی بینی را برای برداشتن قوز آن انجام می‌دهند. اما بینی‌های آسیایی‌ها معمولا قوز ندارد و صاف است، به همین دلیل آن‌ها می‌خواهند با جراحی زیبایی بینی کاری کنند بینی کمی بیشتر در چشم باشد. برای این کار جراحان پلاستیک کمی سیلیکون به بینی تزریق می‌کنند تا از کنار صاف‌تر به‌نظر بیاید. به این شکل ظاهر صاف آن از بین می‌رود. با تزریق کردن سیلیکون به بینی، ظاهر آن باریک‌تر می‌شود. روش‌های جراحی نوک بینی هم در آسیا و اروپا متفاوت‌اند. در اروپا جراحان پلاستیک اندازه‌ی نوک بینی را کم می‌کنند و برای باریک کردن آن، از بخیه استفاده می‌کنند. اما در آسیا، استفاده از سیلیکون روی بینی باعث می‌شود نوک آن به سمت بالا متمایل شود و به این شکل، ظاهر سوراخ‌های بینی هم بهبود می‌یابد. 


دوران نقاهت جراحی زیبایی بینی

به‌خاطر وجود تفاوت در ساختار استخوانی بینی، روش‌های جراحی زیبایی بینی در آسیا و اروپا تفاوت‌هایی دارند. در روش‌های آسیایی جراح مجبور نمی‌شود استخوان‌های بینی را از هم جدا کند. به همین دلیل جراحی زیبایی بینی در آسیا ساده‌تر است و آسیب کمتری به ساختار استخوانی بینی وارد می‌شود. هم‌چنین روش‌هایی آسیایی به داروی بیهوشی کمتری نیاز دارند و بیماران هم در دروان نقاهت، کمتر دچار کبودی و ورم صورت می‌شوند. در نتیجه، جراحی زیبایی بینی در آسیا نسبت به اروپا، رواج بیشتری دارد. 


نتیجه‌ جراحی زیبایی بینی

در هر دو روش، نتیجه باید بینی متناسب با دیگر اجزای صورت باشد؛ بینی که زیادی عریض نیست و از رو به رو و کنار، صاف است. اگر جراحی زیبایی بینی درست انجام شود، روش آن در نتیجه‌اش تاثیری ندارد و تغییر زیادی در چهره‌ی فرد ایجاد می‌کند. خیلی از بیماران پس از جراحی می‌گویند «این بینی است که باید با آن متولد می‌شدم».


منبع : Cosmeticsurg