جراحی پلاستیک امکاناتی را برای ما فراهم کرد که اجدادمان خوابش را هم نمی‌‌دیدند. اما علم و افرادی با جیبی پر، به معجزه‌ی جراحی پلاستیک قانع نبودند و تکنیک‌های آن را گسترش دادند تا از محدوده‌ی زیبایی خارج شده و وارد سرزمین عجایب و حیرت شود. این روزها خبرهای عجیبی در مورد انواع جراحی پلاستیک می‌شنویم و به همین دلیل تصمیم گرفتیم، تعدادی از حیرت‌انگیزترین آن‌ها را برای‌تان جمع‌آوری کنیم. 


تیز کردن گوش

در این جراحی پلاستیک قسمتی کوچک از گوش بریده می‌شود و قسمت باقی‌مانده، بخیه می‌خورد تا نوکش تیز شود. نتیجه گوشی می‌شود که شبیه گوش‌های نژاد الف در فیلم ارباب حلقه‌ها یا گوش‌های جغد است. هزینه‌ی این جراحی پلاستیک تقریبا 1.800 دلار است و اگر زمانی از گوش‌های نوک‌تیز خود پشیمان شوید، دیگر هیچ راه برگشتی وجود ندارد. جالب است بدانید بعضی افراد با گوش‌های نوک‌تیز متولد می‌شوند و والدین‌‌شان در نوزادی با جراحی پلاستیک گوش‌های فرزندشان را به شکل عادی در می‌آورند. پس کسانی که با جراحی پلاستیک گوش‌های‌شان را نوک‌تیز می‌کنند، در واقع به‌دنبال یک نقص مادرزادی هستند. 


قطع کردن انگشت کوچک پا

تو دادن انگشتان پا می‌تواند یک جراحی ساده مثل لیپوساکشن باشد، یا جراحی شدیدتر مثل خارج کردن استخوان از انگشت پا. اما بعد از این‌که استخوان را از انگشت خارج می‌کنند چه اتفاقی می‌افتد؟ انگشت شل می‌شود و در باد تکان می‌خورد؟ واقعا جالب است. پس چرا مردم این کار را می‌کنند؟ بهتر است خودتان را آماده کنید؛ به این شکل کفش‌های تنگ را راحت‌تر می‌پوشند. هزینه‌ی این جراحی پلاستیک تقریبا 2.000 دلار برای هر انگشت است. این جراحی نیازمند بیهوشی کامل است و ممکن است در فرایند آن به اعصاب آسیب برسد یا به عفونت منجر شود. این عمل جراحی بین 20 دقیقه تا 2 ساعت زمان می‌برد و طول درمان آن ممکن است از چند هفته تا چند ماه باشد. اما اگر می‌خواهید کفش‌های تنگ بپوشید، باید این سختی‌‌ها را تحمل کنید. جالب است بدانید بعضی خانم‌ها به قطع کردن انگشت کوچک راضی نمی‌شوند و انگشت دوم پای‌شان را هم کوتاه می‌کنند. 


در عمل جراحی پلاستیک بهبود صدا گلو شکاف داده می‌شود و چربی یا پوست، بین تارهای صوتی پیوند زده می‌شود.

بهبود صدا

در این عمل جراحی، گلو شکاف داده می‌شود و چربی یا پوستی که از جسد مرده جدا شده بین تارهای صوتی پیوند زده می‌شود. هدف از این جراحی جوان کردن صدایی است که در اثر کهولت سن تغییر کرده است. درست است با این جراحی 20 سال جوان خواهید شد، اما فقط پشت تلفن. هزینه‌ی این عمل جراحی 3.500 تا 7.000 دلار است و اگر درست انجام نشود، ممکن است صدای‌تان کلفت و گوش‌خراش شود. البته اگر این اتفاق بیفتد خیلی هم بد نیست و اگر صدای‌تان نازک زنانه شود چه؟


وصله پینه کردن زبان

اگر تصور می‌کنید افراد برای پوشاندن سوراخی که روی زبان ایجاد کرده‌اند آن را وصله می‌کنند، دلیل منطقی برای این کار پیدا کرده‌اید. اما این جراحی پلاستیک یک‌جور شکنجه است که فرد را به رژیم گرفتن ملزم می‌کند. چیزی که به زبان وصل می‌شود خوردن غذاهای جامد را آن‌قدر دردناک می‌کند که فرد مجبور است فقط مایعات بنوشد. این وصله تا یک ماه روی زبان می‌ماند تا در این مدت بتوانید 7 تا 14 کیلوگرم وزن کم کنید. هزینه این جراحی پلاستیک 1.000 دلار است. 

داشتن رژیم غذایی که فقط شامل مایعات شود پس از یک هفته به ریزش مو، غش کردن، سنگ کیسه‌ی صفرا و فرو رفتن در کما منجر می‌شود. با این رژیم غذایی وزن‌تان کم می‌شود، اما وزن تنها چیزی نیست که بدن‌تان از دست خواهد داد. 


کشیدن پوست زانو

این‌که کسی از چروک شدن پوست زانوی خانم‌ها بدش بیاید شاید به‌نظر عجیب باشد، اما این برای بعضی‌ها یک مشکل جدی است چون عمل جراحی کشیدن پوست زانو واقعا وجود دارد. این یک جراحی پلاستیک ساده است که در آن پوست افتاده برداشته می‌شود و پوست باقی مانده سرجایش قرار می‌گیرد تا ظاهر زانو جوان‌تر شود. هزینه‌ی این جراحی پلاستیک تقریبا 8.000 دلار است. به جز ماندن جای زخم، این عمل جراحی اثرات جانبی دیگری ندارد. اما بر خلاف کشیدن پوست شکم یا بالا بردن سینه، جایی برای پنهان کردن زخم کشیدن پوست زانو وجود ندارد. 


منبع : Cracked