تصور می‌کنید اکثر اعمال جراحی پلاستیک برای داشتن بینی کوچک‌تر یا باسنی بزرگ‌تر است؟ اشتباه می‌کنید. این روزها جراحی زیبایی بینی دیگر قدیمی شده و جراحی پلاستیک از لیپوساکشن و کشیدن پوست فراتر رفته و وارد حوزه‌های عجیبی شده است. به خواندن ادامه دهید تا از اعمال جراحی پلاستیک عجیب که فکرش را هم نمی‌کنید آگاه شوید. 


شش تکه کردن شکم

در گذشته، از لیپوساکشن برای صاف کردن قسمت‌هایی از بدن که بیرون زده بود استفاده می‌شد، اما حالا جراحان پلاستیک از لیپوساکشن برای شش تکه کردن شکم آقایان استفاده می‌کنند. در این فرایند به جز لیپوساکشن عمل جمع کردن پوست هم انجام می‌شود. 


بلند کردن لبخند

گوشه‌های دهان با کهولت سن افتاده می‌شوند. اما برای بعضی افراد، این افتادگی باعث می‌شود همیشه ناراحت به‌نظر بیایند. بلند کردن لبخند موثرترین جراحی پلاستیک برای حل کردن این مشکل است. با این‌که پس از این عمل دیگر کسی از شما نمی‌پرسد چرا ناراحتید، اما ممکن است پس از جراحی زخم‌های دائمی بر جای بمانند و شبیه جوکر در فیلم بتمن شوید. 


بلند کردن لب بالا

طول پوست بین لب بالایی و بینی با بالا رفتن سن، بیشتر می‌شود. بعضی جراحان پلاستیک با تزریق کردن فیلتر به لب بالایی، این مشکل را حل می‌کنند. جراحی بلند کردن لب بالایی یک عمل ساده است که در آن جراح شکافی زیر بینی به وجود می‌آورد و پوست اضافه را از آن خارج می‌کند. 


در عمل جراحی لپ جراح یک شکاف روی لپ به‌وجود می‌آورد و چربی داخل آن را خارج می‌‌کند.

جراحی لپ

برای کودک داشتن لپ‌های بزرگ بانمک است، اما برای بزرگسالان باعث می‌شود چاق به‌نظر بیایند. البته این مشکل با جراحی پلاستیک حل می‌شود. در یک عمل جراحی جزئی جراح یک شکاف روی لپ به‌وجود می‌آورد و چربی داخل آن را خارج می‌‌کند. به این شکل لپ‌ها به داخل فرو می‌روند و چهره‌ی فرد به چهره‌ی دلخواهش نزدیک‌تر می‌شود. 


جراحی ناف

تبدیل کردن یک ناف بیرون زده به یک ناف فرو رفته ممکن است؟ جراحان پلاستیک با ایجاد یک شکاف بالای ناف این کار را انجام می‌دهند. در اثر این جراحی یک زخم دائمی باقی می‌‌ماند که معمولا به خوبی پنهان می‌شود.


کم کردن خط چانه

خط چانه در اثر رشد عضله‌ای که در فرایند جویدن مورد استفاده قرار می‌گیرد، عریض می‌شود. در گذشته جراحان در عملی که خون‌ریزی زیادی داشت، این عضله را کوچک می‌کردند. اما امروزه جراحان پلاستیک با تزریق کردن بوتاکس این مشکل را حل می‌کنند. بوتاکس عضله را ضعیف و سپس فلج می‌کند. معمولا خط چانه پس از یک ماه باریک می‌شود و اثرش تا شش ماه باقی می‌ماند. 



ادامه دارد ...


منبع : Cbsnews