اگر از میزان مصرف سوخت خودروی‌تان ناراضی هستید، بهتر است سری به فروشگاه لوازم یدکی بزنید چون باید بعضی لوازم خودرو را تعویض کنید. البته می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم یدکی اینترنتی خرید کرده و در زمان و انرژی هم صرفه‌جویی کنید. با مجله‌ ایرانگان همراه باشید تا با لوازم خودرو که در مصرف سوخت تاثیر دارند آگاه شوید. 


فیلتر هوا

این فیلتر، هوایی که وارد موتور می‌شود را تصفیه می‌کند و کثیف بودن آن، به افزایش مصرف سوخت منجر می‌شود. مخصوصا در خودروهایی که بالای 10 سال سن دارند. 


شمع

شمع ترکیب سوخت و هوایی که در محفظه‌ی احتراق وجود دارد را آتش می‌زند. شمع نو باعث می‌شود موتور تمیز‌تر بسوزد و سوخت کمتری مصرف شود. شمع را می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم یدکی معتبر خریداری کنید، اما تعویض کردن آن نیاز به کمی توانایی فنی دارد. 


بررسی منظم فشار باد لاستیک‌ها علاوه بر افزایش عمر لاستیک منجر به کاهش مصرف سوخت خودرو هم می‌شود.

لاستیک‌ها

فرسودگی، تنظیم نبودن یا کم‌باد بودن لاستیک‌ها مصرف سوخت را بیشتر می‌کند. از آن‌جایی که باد لاستیک‌ها به صورت طبیعی کم می‌شود، باید هر ماه فشار آن‌ها را بررسی کنید تا از این‌که مصرف سوخت خودرو بهینه است مطمئن شوید. هم‌چنین با این کار عمر لاستیک هم بیشتر می‌شود. 


سنسور اکسیژن

این سنسور میزان جریان موجود در اگزوز را اندازه می‌گیرد و به کامپیوتر موتور می‌فرستد و موتور، بر اساس آن میزان ورودی سوخت را تنظیم می‌کند. اگر این سنسور درست کار نکند، اطلاعات درست به کامپیوتر نمی‌فرستد و میزان مصرف سوخت زیاد می‌شود. 


سنسور جریان هوا

این سنسور میزان جریان هوای ورودی به موتور را اندازه‌گیری می‌کند و اطلاعات آن را به کامپیوتر موتور می‌فرستد. کامپیوتر هم از این اطلاعات برای تنظیم میزان سوخت ورودی به موتور، سیستم احتراق و تعویض دنده اتوماتیک استفاده می‌کند. وقتی این سنسور کثیف می‌شود، اطلاعات نادرست به کامپیوتر موتور می‌دهد و این به افزایش مصرف سوخت منجر می‌شود. می‌توانید این سنسور جریان هوا را از فروشگاه‌های لوازم یدکی معتبر خریداری کنید.


منبع : Bankrate