کارخانه‌های فعال در صنعت خودرو انواع لوازم یدکی از جمله جعبه دنده، موتور و لوازم یدکی موتور، سیستم ترمز، لوازم برقی، کمک فنر و جعبه فرمان تولید می‌کنند. کارخانه‌های اصلی صنعت تولید لوازم یدکی خودرو شامل American Axle & Manufacturing، BorgWarner، Dana، Lear، Tenneco، Visteon  و بخش مربوط به خودرو Johnson Controls در آمریکا و Robert Bosch and Continental در آلمان، Delphi Automotive PLC در انگلیس، DENSO و Aisin Seiki در ژاپن،  Faurecia در فرانسه و Magna International در کانادا می‌شوند. 

تقاضا برای لوازم یدکی انواع خودرو با میزان فروش خودرو رابطه‌ی مستقیم دارد و آن هم شدیدا تحت تاثیر میزان سود و بازار تعمیر و نگهداری خودرو است. سود کارخانه‌های تولید لوازم یدکی تا حدی به مشکلات تولید و تا حدی، به میزان تقاضا بستگی دارد. کارخانه‌های کوچک می‌توانند با تمرکز کردن روی یک سری لوازم یدکی خاص یا پیشرفته، در این بازار موفق باشند. صنعت تولیدلوازم یدکی آمریکا کاملا متمرکز است و 50 کارخانه‌ی بزرگ آن، بیش از نصف درآمد این بازار را به جیب می‌زنند. 

بیشتر تولیدات کارخانه‌های تولید لوازم یدکی آمریکایی شامل جعبه دنده، موتور، لوازم یدکی موتور و بدنه‌ می‌شوند و 15٪ کل درآمد این صنعت از فروش این لوازم یدکی است. دیگر محصولات شامل لوازم برقی، صندلی و لوازم داخل خودرو، سیستم ترمز، جعبه فرمان و کمک فنر، سیستم تهویه، پیستون و کاربراتور می‌شوند. کارخانه‌های تولید لوازم یدکی معمولا نزدیک کارخانه‌های تولید خودرو قرار دارند. 


منبع : Hoovers