وقتی می‌خواهید یک جفت کفش برای عروسی‌تان انتخاب کنید که به لباس عروس‌ رویاهای‌تان هم بیاید، باید نکاتی را مد نظر قرار دهید. با رعایت کردن این نکات، کفشی برای عروسی‌تان انتخاب خواهید کرد، که بارها و بارها پس از عروسی هم آن را خواهید پوشید. 


باید کفش را بپوشید

اگر عاشق یک کفش پاشنه بلند شده‌اید، یادتان باشد که باید این کفش را تمام روز به پا داشته باشید، با آن برقصید و عکس بگیرید. پوشیدن کفشی که پاشنه‌های خیلی بلند داشته باشد برای عروسی مناسب نیست و ممکن است لباس‌تان زیر آن گیر کند و پاره شود. 


کفش خاص انتخاب کنید

طراح کفش معروف ریچل سیمسون می‌گوید «کفشی انتخاب کنید که احساس خوبی به شما بدهد. حتی اگر لباس عروس‌تان تا روی زمین می‌آید، پوشیدن کفش‌هایی زیبا باعث می‌شود حس پرنسس بودن داشته باشید. کفش عروسی نباید خسته کننده باشد، پس کفشی انتخاب کنید که ترکیبی از مدل‌های کلاسیک و روز باشد. 


قبل از مراسم کفش را بپوشید

هیچ‌وقت کفش را برای اولین بار، مراسم عروسی به پا نکنید. چند هفته قبل از عروسی کفش را بخرید، بپوشید و کمی راه بروید تا مراسم عروسی پای‌تان در آن راحت باشد. 


برنامه‌ریزی کنید

یادتان باشد خیاط لباس عروس‌ باید ارتفاع پاشنه‌ی کفش‌تان را بداند تا بتواند لباس را با آن هماهنگ کند. پس باید بار آخری که لباس را امتحان می‌کنید کفش به پا داشته باشید. هنگام خرید کفش عروسی، طوری برنامه‌ریزی کنید که قبل از آماده شدن لباس عروس‌ به دست‌تان برسد. 


کفش عروس بدون پاشنه برای مراسم عروسی داخل باغ یا فضای باز مناسب می‌باشد.

ست باشید

هنگام خرید کفش، لباس عروس‌، مکان عروسی و دکوراسیون آن را در نظر بگیرید. اگر می‌خواهید در یک باغ عروسی بگیرید و قرار است زمان زیادی را در فضای باز بگذرانید، بهتر است کفش پاشنه بلند انتخاب نکنید. 


آب و هوا را در نظر بگیرید

اگر مراسم عروسی در  فصل زمستان برگزار می‌شود یا می‌خواهید در مناطق بارانی عروسی بگیرید، یک جفت پوتین هم همراه خود ببرید تا هنگام راه رفتن در برف و باران کفش‌تان خراب نشود. 


به پاها رسیدگی کنید

پدیکور قبل از مراسم عروسی باعث می‌شود پاها و ناخن‌ها در بهترین حالت باشند. به این شکل خود را برای ماه عسل هم آماده کرده‌اید. 


راه رفتن با کفش جدید را تمرین کنید

در نهایت این‌که، با کفش جدیدتان راه بروید تا مراسم عروسی کاملا به آن‌ها عادت کرده باشید. 


منبع : Weddingideasmag