اگر قصد دارید لباس‌های‌تان را به خشکشویی نا‌آشنا بسپارید، از کجا مطمئن هستید که لباس‌های عزیزتان را سالم به شما باز می‌گردانند؟ این نکات مفید به شما کمک خواهند کرد خشکشویی انتخاب کنید که لباس‌های مورد علاقه‌ی‌تان را خراب نکند و مثل روز اول به شما باز گرداند. 


مراحل ارزیابی کار خشکشویی

کیفیت کار خشکشویی‌ها تا حد زیادی با هم متفاوت است، پس بهتر است خشکشویی جدید را ارزیابی کنید. بار اولی که می‌خواهید به خشکشویی مراجعه کنید، این سه نوع لباس را با خود ببرید:

  • پیراهن نخی
  • پیراهن کتان روشن 
  • لباس ابریشمی روشن
تنوع این سه نوع لباس و تفاوت روش شستشوی آن‌ها به شما اطلاعات کافی برای ارزیابی کیفیت کار خشکشویی را می‌دهد. حالا باید به‌ موارد زیر توجه کنید:

رنگ

رنگ لباس‌ها تغییری نکرده یا کمی تیره شده است؟ اگر تیره شده، خشکشویی فیلتر دستگاه‌هایش را به موقع تمیز نمی‌کند. در فرایند خشکشویی از یک مایع شوینده بارها و بارها استفاده می‌شود. پس از تمیز کردن هر لباس، مایع شوینده از یک فیلتر کربن عبور می‌کند تا ناخالصی‌هایش گرفته شود. وقتی خشکشویی زیادی از این فیلتر استفاده می‌کند، ناخالصی‌ها در مایع شوینده می‌مانند و به لباس منتقل می‌شوند. این مشکل بیشتر برای لباس‌های رنگ روشن پیش می‌آید. 

یک خشکشویی خوب افراد حرفه‌ای را برای اتوکشی استخدام می‌کند که با تجربه‌ای که دارند، کاری می‌کنند لباس تمیز و صاف شود.

اتوکشی

اتوکشی درست انجام شده است؟ تمام لباس‌ها باید آماده‌ی پوشیدن باشند. یک خشکشویی خوب افراد حرفه‌ای را برای اتوکشی استخدام می‌کند که با تجربه‌ای که دارند، کاری می‌کنند لباس تمیز و صاف شود. پیراهن نخی، گزینه‌ی خوبی برای امتحان کردن کیفیت اتوکشی خشکشویی است، چون اکثر خشکشویی‌ها این نوع لباس را خوب اتو نمی‌کشند. اگر می‌خواهید از کیفیت اتوکشی خشکشویی مطمئن شوید، یک دامن یا شلوار تاخورده را در کنار موارد بالا به خشکشویی بدهید. 

ظاهر و بافت پارچه

بافت پارچه و ظاهر آن مثل روز اول است؟ لباسی که از خشکشویی تحویل می‌گیرید باید فرم داشته باشد، وگرنه کهنه به‌نظر می‌رسد. از آن‌جایی که کتان بیش از هر نوع پارچه‌ی دیگری به گرما نیاز دارد، لباس‌های کتان کار خشکشویی را سخت می‌کنند. هم‌چنین خشکشویی‌های حرفه‌ای برای پارچه‌ی ابریشم از مواد شوینده خاصی استفاده می‌کنند تا نرم و لطیف شود. 

دکمه‌ها

دکمه‌ها کنده یا شکسته شده‌اند؟ خشکشویی‌های خوب لباس‌ها را بررسی می‌کنند تا در صورت کنده شدن یا شکسته شدن دکمه‌ها، آن‌ها را جایگزین کنند. حتی اگر مشکل از خود لباس بوده باشد. 

جدا از کاری که روی لباس انجام می‌دهند، باید زمان تحویل آن را هم در نظر بگیرید. اگر عجله داشته باشید، یک خشکشویی خوب می‌تواند لباس‌تان را در عرض دو ساعت آماده کند. اگر گفتند باید سه روز صبر کنید، به خشکشویی دیگری بروید. 


منبع : Yellowpages