احتمالا آرایشگرتان را دوست دارید. هر چه نباشد او شخصی است که حداکثر هر دو ماه یک بار موهای‌تان را به دستش می‌سپارید. پس بهتر است از رفتارهایی که او را عصبانی می‌کند آگاه شوید. ممکن است آرایشگر مودب باشد یا از این‌که مشتریش را از دست بدهد ترس داشته باشد و رفتارهای اشتباه شما را مستقیما گوشزد نکند، اما مشتریان چنین نگرانی‌هایی ندارند. ما از مدیران چند سالن زیبایی و آرایشگر حرفه‌ای در مورد رفتارهای اشتباه مشتریان‌شان سوال کردیم و نکاتی که ناآگاهانه آن‌ها را رعایت نمی‌کنید را برای‌تان آورده‌ایم. با مجله ایرنگان همراه باشید تا از رفتارهایی که آریشگران را عصبانی می‌کند آگاه شوید. 


دائم حرکت می‌کنید

آریشگر به این‌که شما آدم پر جنب و جوشی باشید اهمیت نمی‌دهید، مگر این‌که در حال کوتاه کردن موهای‌تان باشد. مو به سر وصل است و اگر آرایشگر سرتان را در موقعیت‌ خاصی قرار داد، تکانش ندهید. هم‌چنین سعی نکنید سرتان را بچرخانید تا ببینید آرایشگر چه تغییری در موهای شما ایجاد کرده است. ممکن است با این کار باعث شوید آرایشگر در کار خود اشتباه و موها را زیاد یا کم کوتاه کند. بعضی خانم‌ها حتی سعی می‌کنند به موهای‌شان دست بزنند. از آن‌جایی که آرایشگر در حال کار کردن روی موها است، ممکن به دست شما صدمه وارد کند. 


چشم‌تان مدام روی موبایل‌تان است

قبول داریم که سر خانم‌ها شلوغ است و سعی می‌کنند به تمام کار‌های‌شان برسند، اما اگر می‌خواهید با ظاهری زیبا از سالن زیبایی خارج شوید، موبایل‌تان را برای چند دقیقه در جیب‌ یا کیف‌تان بگذارید. وقتی سر و چانه‌ی‌تان را به سمت پایین می‌گیرید، کار برای آرایشگر سخت می‌شود. شاید آرایشگر هم چند بار به شما تذکر بدهد، اما وقتی می‌بیند شما به تذکرهای او توجهی ندارید، کارش را انجام می‌دهد. 


در سالن زیبایی به حریم خصوصی افراد احترام بگذارید و با موبایل خود آرام صحبت کنید.

با صدای بلند با موبایل صحبت می‌کنید

وقتی در سالن زیبایی هستید باید، به حریم خصوصی افرادی که در محیط حضور دارند احترام بگذارید. اگر آرام با موبایل‌تان صحبت کنید، دیگر مشتریان و آرایشگر مشکلی نخواهند داشت. خیلی از خانم‌ها سالن زیبایی را محیطی آرامش‌بخش می‌دانند و دوست ندارند مکالمات تلفنی شما را بشنوند. هم‌چنین سعی کنید وقتی آرایشگر موهای شما را می‌شویید، از موبایل استفاده نکنید. اگر موبایل‌تان خیس شود، تنها مقصر خود شما هستید. شستن مو یکی از بهترین و لذت‌بخش‌ترین خدمات سالن زیبایی است، پس سعی کنید آرام باشید و از آن لذت ببرید. 


از آرایشگر توقع دارید ذهن‌تان را بخواند

اگر مدل مو یا رنگ خاصی در ذهن دارید، یک عکس از آن به آرایشگر نشان دهید. ممکن است ایده‌ای که شما از یک مدل یا رنگ موی خاص دارید، با ایده‌ی آرایشگر تفاوت زیادی داشته باشد. پس اگر به وقت و هزینه‌ای که صرف می‌کنید اهمیت می‌دهید، بهتر است آماده به سالن زیبایی بروید. اگر توضیحاتی که به آرایشگر می‌دهید مبهم باشد، معمولا یک مجله مدل مو به شما می‌دهد تا مدلی که مد نظر دارید را به او نشان دهید؛ اما اگر مشتری یک عکس از مدلی که مد نظر دارد را به سالن زیبایی بیاورد، همه چیز ساده‌تر پیش خواهد رفت. 


فرزندتان را به سالن زیبایی می‌آورید

خیلی از آرایشگر‌ها مادر هستند و بچه‌ها را دوست دارند؛ اما اگر می‌دانید فرزندتان هنگام کار شما شیطنت می‌کند، بهتر است او را به سالن زیبایی نیاورید. وسایل داغ و تیز در سالن زیبایی فراوان است و وقتی بچه‌ها در این محیط بازی می‌کنند، تمرکز آرایشگر به هم می‌ریزد. توقع نداشته باشید وقتی زیر دست آرایشگر هستید، دیگر کارکنان سالن زیبایی از بچه‌های شما مراقبت کنند. 


منبع : Prevention