قبل از این‌که سراغ اکستنشن بروید لازم است نکاتی را در مورد انواع آن و جنس  اکستنشن بدانید و با آگاهی این کار را انجام دهید تا در نهایت از نتیجه‌ی اکستنشن احساس رضایت داشته باشید.  با دقت این نکات را بخوانید تا با چشم باز عمل کنید.


اکستنشن انواع و اقسام زیادی دارد که همگی آن‌ها برای موهای شما مناسب نیست

اکستنشن گیره‌ای در دوثانیه بسته و باز می‌شود، اکستنشن نوار چسبی با یک نوار چسب کراتین دو طرفه به قسمت پر پشت مو‌های شما می‌چسبد، اکستنشن دوختی بدون استفاده از چسب به قسمت بافته شده‌ی مو افزوده می‌شود و اکستنشن طبیعی با فاصله‌ی دو سانتی‌متر از پوست سر و با استفاده از چسب‌های مختلفی نظیر کراتین، چسب مایع، یا چسب‌های گیاهی یا نفتی به بخش‌های کوچکی از مو چسبانده می‌شود.

اکستنشن مو در دو نوع طبیعی و مصنوعی با بافت‌های مختلف برای نقاط مختلف سر و در رنگ‌های متنوع در دسترس قرار دارد. برای این‌که اکستنشن مناسب را برای موهای خود انتخاب کنید باید به فروشگاه‌های لوازم آرایش مختلف سر بزنید و با مقایسه‌ی اجناس آن‌ها اکستنشن مورد نظر را که متناسب با نوع موها، سبک زندگی و بودجه شما باشد را انتخاب کنید. چشم و گوش بسته به آرایشگاه نروید و هر چیزی را به شما پیشنهاد شد نپذیرید. تحقیق کنید، اطلاعات به دست بیاورید و سوال بپرسید.


کندن اکستنشن‌های چسبی از موهای نازک و نیمه ضخیم دشوار است

اکستنشن چسبی برای موهای افراد سیاه پوست مناسب است چون موهای آن‌ها به طور طبیعی ضخیم است. این بدان معنا است که اکستنشن چسبی از لحاظ فنی برای موهای نازک یا موهایی که ضخامت متوسط دارد مناسب نیست چون کندن آن بسیار دشوار می‌شود. مثل این است که یک آدامس لای موهای دم اسبی شما گیر کرده باشد و بخواهید آن‌را از موهای خود جدا کنید.


از آرایشگر خود بخواهید در صورت لزوم اکستنشن شما را با قیچی کوتاه کند و به آن رنگ بزند.

اکستنشن‌ها را به شکلی که مناسب شما است در بیاورید

از آرایشگر خود بخواهید در صورت لزوم اکستنشن شما را با قیچی کوتاه کند و به آن رنگ بزند. این کار باعث می‌شود اکستنشن طبیعی‌تر به نظر برسد و اکستنشن بهتر به خورد موهای طبیعی شما برود. اگر می‌خواهید اکستنشن حرفه‌ای استفاده کنید آرایشگر به احتمال زیاد می‌داند که انجام این کار لازم است اما محض احتیاط بد نیست به او یادآوری کنید.


اکستنشن به مراقبت زیاد نیاز دارد

اکستنشن هم مانند مو‌های طبیعی شما در اثر شانه زدن، سشوار زدن و اتو کردن بالاخره آسیب می‌بیند. برای این‌که از اکستنشن و همین‌طور موهای طبیعی خود نگهداری کنید لازم است برای فرم دادن به آن‌ها زیاد از حرارت استفاده نکنید و همیشه قبل از استفاده از اتو و سشوار اسپری محفاظت کننده در برابر گرما بزنید.


لازم نیست یک شبه مثل بیانسه شوید

اگر نگران این هستید که با این تغییر ناگهانی دوستان و نزدیکان شما متوجه شوند که از اکستنشن استفاده کرده‌اید، از آرایشگر خود بخواهید اکستنشن را کم کم به موهای شما اضافه کند. کار را با چهار یا پنج اکستنشن شروع کنید و در دفعات بعد که به آرایشگاه می‌روید هر بار یک یا دوتای دیگر اضافه کنید. با این کار به نظر می‌رسد که موهای شما در طول چند ماه بلندتر و پر پشت تر می‌شود و خیلی قابل باورتر از این است که یکباره کل اکستنشن را نصب کنید.


زمان می‌برد تا به شکل جدید موهای خود عادت کنید

سال‌های زیادی با مو‌های واقعی خود زندگی کرده‌اید و قلق کار کردن و فرم دادن به آن‌ها را به خوبی یاد گرفته‌اید و وقتی به مو‌های خود اکستنشن نصب می‌کنید مشکل است به فرم جدید موها عادت کنید و لم فرم دادن به آن‌ها را یاد بگیرید. افزایش تدریجی اکستنشن که در بالا به آن اشاره کردیم در این جا هم می‌تواند کار ساز باشد و کمک کند که خود را با موهای در حال افزایش خود وفق دهید.


موهای اکستنشن شده را مانند قبل از برس استفاده نکنید چون برس اکستنشن را می‌کشد و شل می‌کند.

مو‌های دارای اکستنشن را با روش‌های معمول خشک نکنید

وقتی بین پنج تا پانزده اکستنشن به مو‌های شما چسب یا دوخته شده، چه بد شانشی می‌تواند بدتر از این باشد که ناگهان کشیده شوند؟ بنابراین وقتی آرایشگر مشغول خشک کردن موهای شما است از او بخواهید مانند قبل از برس استفاده نکند چون برس اکستنشن را می‌کشد و شل می‌کند. آن از او بخواهید هنگام خشک کردن موهای به‌جای برس از دست استفاده کند. سپس می‌تواند از اتو استفاده کند.


اکستنشن‌های کلیپسی را خودتان هم می‌توانید به راحتی درست کنید

اگر پول کم دارید بهترین گزینه اکستنشن کلیپسی است چون دست کمی از اکستنشن گران قیمت ندارد. به یک فروشگاه لوازم آرایش بروید، چند اکستنشن مناسب برای موهای خود و تعدادی کلیپس بخرید. بعد با یک نخ و سوزن اکستنشن را به کلیپس بدوزید. کار تمام است.


برای نصب اکستنشن‌های چسبی، نواری و کراتینی نزد یک آرایشگر معتبر و خوشنام بروید

نوع اکستنشنی که انتخاب می‌کنید اهمیت زیادی دارد و باید با سبک زندگی شما هم‌خوانی داشته باشد. بنابراین قبل از انتخاب اکستنشن با یک فرد باتجربه در این زمینه مشورت کنید. برای انتخاب آرایشگر هم تحقیق کنید و مطمئن شوید که تازه کار نیست. انجام اکستنشن  نیاز به تجربه دارد.


سبک زندگی شما تعیین می‌کند که اکستنشن باید کجای سر نصب شود

آیا به مو‌های خود رنگ‌های با مزه می‌زنید؟ آیا مو‌های خود را مدل گوجه‌ای می‌بندید؟ یا دم اسبی می‌بندید و به باشگاه ورزشی می‌روید؟ اگر این طور است حتما آن را با آرایشگر خود در میان بگذارید تا اکستنشن را زیاد نزدیک گوش‌ها نصب نکند چون اگر عینک می‌زنید دسته‌های عینک به آن گیر می‌کند؛ همین طور زیاد پایین نصب نکند چون وقتی موهای خود را بالا می‌دهید معلوم می‌شود. پس اگر این نکات را قبل از نصب اکستنشن مو به آرایشگر خود بگویید، در آینده به مشکل بر نخواهید خورد.


چون 99% اکستنشن‌های طبیعی رنگ می‌شوند با روشن کردن آن به اکستنشن آسیب می‌رسانید.

اگر فروشنده ادعا کند که اکستنشن‌ها رنگ نشده‌اند باور نکنید

99% اکستنشن‌های طبیعی رنگ می‌شوند. پس به احتمال قریب به یقین اکستنشن طبیعی شما هم رنگ شده است. این بدان معنا است که می‌توانید آن را تیره تر کنید اما اگر روشن‌تر کنید مسلما به آن‌ آسیب می‌رسانید.


برای اکستنشن‌های مصنوعی تا جایی که امکان دارد از وسایل داغ کننده استفاده نکنید

اگر از اتوی مو یا سشوار استفاده می‌کنید بهتر است از اکستنشن طبیعی استفاده کنید چون اکستنشن مصنوعی تاب مقاومت در برابر حرارت را دارد. اگر با پولی که دارید فقط می‌توانید موی مصنوعی بخرید، حتما پشت جعبه آن را بخوانید تا بدانید حرارت مجاز برای آن چند درجه است.


عمر اکستنشن آن‌قدر که فکر می‌کنید نیست

به طور متوسط عمر اکستنشن چسب نواری شش تا هشت هفته، چسب مایعی چهار تا هشت هفته و کراتینی شش تا هشت هفته است. البته این میزان عمر در صورتی است که به خوبی از آن‌ها مراقبت و نگهداری کنید. تنها اکستنشنی که تا یک سال هم عمر می‌کند اکستنشن کلیپسی است چون هر روز از آن استفاده نمی‌کنید.


اکستنشن‌های مصنوعی قابل شستشو نیستند

به دلیل این‌که اکستنشن مصنوعی از جنس موی طبیعی نیست، نمی‌توان آن‌ها را به خوبی شست یعنی نمی‌توانید به آن‌ها شامپو بزنید. به هر طریقی بخواهید آن‌ها را تمیز کنید خراب می‌شوند.


منبع : Cosmopolitan