آرایشگری که استخدام می‌کنید می‌تواند باعث موفقیت و یا ورشکسته شدن آرایشگاه شما شود. اهمیتی ندارد که صاحب آرایشگاه چقدر فرد خوبی باشد یا این‌که در آرایشگاه برای ارائه‌ی خدمات از چه نوع فناوری و ابزاری استفاده می‌شود، اگر مشتری آرایشگر را نپسندد دیگر به آرایشگاه باز نمی‌گردد. در این متن راه‌کارهایی نسبی برای تشخیص عملکرد آرایشگر قبل از استخدام به شما معرفی می‌شود.
  • با آرایشگری که می‌خواهید استخدام کنید یک مصاحبه‌ی دو قسمتی داشته باشید که قسمت اول شامل مصاحبه‌ی تلفنی است و باید حدود 20 دقیقه  از او سوالاتی بپرسید و پاسخ‌هایش را ارزیابی کنید. مصاحبه‌ی تلفنی به شما کمک می کند که آرایشگرانی که بی هیچ‌ وجه برای آرایشگاه شما مناسب نیستند را سریعا رد کنید و با مصاحبه‌ی حضوری زمان و انرژی هدر ندهید.  
  • افرادی که در طی مصاحبه‌ی تلفنی به نظر مناسب بیایند را در مواقعی که آرایشگاه خلوت است به مصاحبه‌ی حضوری دعوت کنید و حداقل نیم ساعت برای مصاحبه با آن‌ها زمان بگذارید. 
  • در مورد تجربیات‌ آرایشگر سوال کنید و این‌که چرا کار قبلیش را ترک کرده، چه قدر سعی می‌کند خود را به روز نگه دارد، چگونه درمورد آخرین مدل‌ها و محصولات مربوط به مو اطلاعات کسب می‌کند و در چه زمینه‌ی کاری بیشتر احساس راحتی می‌کند. بپرسید که آیا مدل یا روش خاصی وجود دارد که در انجام آن تبحر یا تجربه‌ای نداشته باشد.
  • به‌دنبال آرایشگری باشید که که در زمینه‌ی کوتاهی، رنگ، فر کردن و درست کردن و حالت دادن به مو تبحر داشته باشد. ببینید آرایشگر مورد نظر مشتریان ثابت خودش را دارد یا خیر. آرایشگری که مشتری‌های خودش را هم به همراه خود بیاورد بر سایرین ارجحیت دارد. 
  • بهتر است آرایشگر قابلیت فروش محصولات زیبایی آرایشگاه را نیز داشته باشد. آیا محصولاتی که مشتریان می‌خواهند بخرند را خودش برای‌شان امتحان می‌کند؟ آیا قبل از خروج مشتریان به آ‌ن‌ها می‌گوید که باید از چه محصولی روی موی خود استفاده کنند؟ آیا بدون این‌که مشتری‌ها از او چیزی بپرسند خودش به آن‌ها چیزی را پیشنهاد می‌کند؟
  • برای اطمینان از صلاحیت و مسولیت‌پذیری آرایشگر، با کارفرمای قبلی‌اش تماس بگیرید. ببینید آرایشگر تمیز و مرتبی است و پس از خروج مشتری زمانی را صرف تمیز کردن آرایشگاه می‌کند یا خیر؟ 
  • اگر پس از هر دو قسمت مصاحبه آرایشگری را کاملا پسندیدید ابتدا از او بخواهد که به صورت امتحانی، کار کوتاهی و شستشوی مو را روی یک مدل یا مشتری که خودش داوطلب است انجام دهد. نتایج کار  را مبنای استخدام آرایشگر قراردهید. البته بهتر است مدل موی ساده‌ای را انتخاب کنید چون معمولا آرایشگران مدل موهای مشکل را مجانی انجام نمی‌دهند.

منبع : Ehow