روز مراسم عروسی روز بزرگی برای هر فرد است و کوچک‌ترین اشتباه ممکن است همه تلاش‌های‌تان را بی‌ثمر کند. آرایشگران توصیه‌های مهمی برای اجتناب از چنین اشتباهاتی به شما ارائه می‌کنند.
استخدام یک آرایشگر حرفه‌ای می‌تواند خیال شما را از بابت تمام مشکلات و نارضایتی‌های احتمالی راحت ‌کند. پس برای زیبا  بودن در روز مراسم عروسی به توصیه‌های زیر عمل کنید.

یک جلسه آرایش فرمالیته داشته باشید

دقیقا مانند زمانی که بدون امتحان و آزمایش یک اتومبیل گران‌قیمت را نمی‌خرید، آرایش عروس هم باید یک مرتبه قبل از مراسم عروسی انجام شود. برخی آرایشگران به صورت رایگان این کار را برای عروس انجام می‌دهند تا اگر نتیجه کار رضایت‌بخش نبود مشتری مشمول هیچ گونه هزینه‌ای نشود. البته اکثر آرایشگرها این‌گونه نیستند و برای آرایش امتحانی یا فرمالیته هم هزینه دریافت می‌کنند.
هرگز بدون ملاقات حضوری با آرایشگر قرارداد نبندید. یک آرایشگر عروس باید مجموعه‌ای از نمونه‌ کارهای خود را به صورت آلبوم و یا دیجیتال داشته باشد. حتی قبل از تعیین وقت آرایش فرمالیته او را از نزدیک ببینید.

هدف خود را دقیقا مشخص کنید

مشاوره  درباره‌ی آرایش عروس با یک آرایشگر امر بسیار مهمی است. نه تنها باید به دنبال یک آرایشگر حرفه‌ای باشید که سبک کار او را بپسندید، بلکه آرایشگر باید از وسایل بهداشتی نیز استفاده کند. باید به این موارد دقت داشته باشید. 
اگر آرایشگر به استفاده از کرم‌ پودر زیاد تمایل داشته باشد و از فرچه‌ی ریمل هم بیرون از ظرف آن استفاده می‌کند، مواد آرایشی  روی صورت پخش می‌شود. کرم‌ها باید روی یک صفحه رنگ  یا حتی پشت دست تمیز با هم ترکیب شوند. هنگام استفاده از ریمل باید  قلم‌موها یا فرچه‌های یک‌بار مصرف به کار برده شود. حواستان باشد که در جلسه آزمایشی، آرایشگر از شما عکس گرفته و مواد به کار رفته در آرایش عروس را یادداشت کند چون آرایش عروس باید به نوعی ثبت شود.

شاید آرایش عروس ارزان فریبنده به نظر برسد اما نشانه‌ای بر ناشی و بی‌تجربه بودن آرایشگر است.

به دنبال آرایش عروس ارزان قیمت نباشید 

گاهی معاملات بسیار وسوسه‌انگیز هستند به خصوص اگر بخواهید هزینه زیادی صرف آرایش عروس کنید. بهترین کیفیت نتیجه‌ی هزینه بالا است. شاید آرایش عروس ارزان فریبنده به نظر برسد اما نشانه‌ای بر ناشی و بی‌تجربه بودن آرایشگر است.
آرایشگرانی که به طور مضحکی دستمزد پایین طلب می کنند ارزش کار خود را به خوبی نمی‌دانند و یا از کیفیت کار خود مطمئن نیستند. هزینه متوسط برای آرایش عروس معمولا یک میلیون و دویست هزار تومان است. همیشه این جمله را به یاد داشته باشید «هر چقدر هزینه کنید همان‌قدر زیبا خواهید شد».

از آرایشگر موهای خود کمک نخواهید

این که کار آرایشگر موهای شما خوب است دلیل بر توانایی او در آرایش عروس نیست. در حالی‌ که اکثر آرایشگران مو در تمامی زمینه‌های آرایشی آموزش می‌بینند، اما یک آرایشگر عروس حرفه‌ای می‌تواند در روز مراسم عروسی طبق سلیقه‌ی خودتان به شما کمک ‌کند.
آرایشگر مو تنها در صورتی می‌تواند آرایش عروس انجام دهد که عروس تنها فردی باشد که به آرایش نیاز دارد. اما اگر افراد دیگری هم باشند که به آرایش مو و صورت نیاز داشته باشند، باید به فکر استخدام فردی باشید که فقط آرایش عروس انجام می‌دهد چون در روز مراسم عروسی آرایش سر و صورت زمان زیادی را می طلبد.

پوست‌تان را از چند ماه قبل آماده کنید

اگر می‌خواهید در روز مراسم عروسی آرایش زیبایی داشته باشید، باید از چند هفته قبل مراقبت از پوست خود را آغاز کنید. باید به پوست خود رسیدگی کنید تا آرایش عروس بی‌نقص باشد. حداقل سه ماه قبل از مراسم عروسی از ماسک‌های صورت استفاده کنید که باعث آرامش و شادابی پوست شما می‌شود.

روز مراسم عروسی به تغذیه خود اهمیت دهید و خوش‌رفتاری کنید تا آرایش عروس بدون استرس و وقفه انجام شود.

حال خوب داشته باشید

روز مراسم عروسی پراسترس‌ترین روز زندگی هر شخص است. قبل از این‌که حال‌تان دگرگون شود یک لقمه غذا بخورید چون تنها شما هستید که به خودتان کمک می‌کنید. آرایشگر در کنار شما حضور دارد تا شما احساس زیبایی کنید. لطفا خوش‌رفتاری کنید چرا که آرایش عروس بدون استرس و وقفه بهتر انجام می‌شود.

به حرف‌های آرایشگرتان اعتماد کنید

این آخرین و مهم‌ترین نکته است و در احساس شما راجع به چهره و آرایش صورت‌تان نقش بسزایی دارد. اگر آرایشگر حرفه‌ای را انتخاب کرده‌اید به او اعتماد کنید.
آنچه در مجلات می‌بینید در زندگی واقعی اتفاق نمی‌افتد، مخصوصا برای آرایش عروس. در مجلات پوست بی‌نقص و پر زرق و برق به نظر می‌رسد. اگر شما بخواهید صورت‌تان براق و مرطوب به نظر برسد، صورت‌تان چرب و روغنی خواهد شد و آرایش شما فورا محو می‌شود. در مجلات لب‌های براق و فریبنده می‌بینیم اما چنین چیزی را به شما توصیه نمی‌کنیم چون رژلب روی دندان‌های‌تان کشیده می‌شود. بنابراین رژ لب‌های مرطوب و مات ظاهر بهتر و دوام بیشتری دارند.

منبع : Sheknows