وقتی نقش والدین و فرزندان جابه‌جا می‌شود، کنار آمدن با بیماری‌های والدین مسن کار آسانی نیست. می‌خواهید از والدین‌تان در آینده درست نگهداری شود و زندگی راحتی داشته باشند، اما ایفای نقش به‌عنوان پرستار آن‌ها کار بسیار مشکلی خواهد بود. فکر گذاشتن والدین در خانه‌ سالمندان باعث می‌شود انسان احساس گناه کند، اما اگر با این کار از والدین به‌خوبی نگهداری شود و همیشه تیمی از پزشکان و پرستاران از آن‌ها مراقبت کنند، می‌تواند تصمیم درستی باشد. 


نیاز به مراقبت پزشکی

نمی‌توان سلامت والدین مسن را پیش بینی کرد. مراقبت‌های پزشکی که در ابتدا عادی به‌نظر می‌رسند، ممکن است به نیاز به مراقبت دائم تبدیل شوند. بدون نظارت، مشکلاتی مثل فراموشی و مشکلات حرکتی می‌توانند سلامت فرد مسن را به‌خطر بیاندازند. اگر بخواهید خودتان به‌عنوان پرستار دائمی والدین ایفای نقش کنید در مدیریت داروها، مراجعه سر وقت به پزشک، کنار آمدن با تغییر رفتار آن‌ها و بلند کردن و تکان دادن آن‌ها به مشکل خواهید خورد. در خانه‌ سالمندان تمام‌وقت از آن‌ها مراقبت می‌شود و کارکنان حرفه‌ای به آن‌ها رسیدگی می‌کنند. 


مسائل مالی

نگهداری از سالمندان در خانه هزینه‌های زیادی دارد و این یکی از دلایل اصلی سپردن آن‌ها به خانه‌ سالمندان است. بیمه‌های خدمات درمانی همیشه برای پوشش دادن هزینه‌های نگهداری از سالمندان کافی نیستند، مخصوصا اگر وضعیت آن‌ها وخیم باشد. به جز هزینه‌های پزشکی هزینه‌های منزل، اجاره و حمل و نقل هم وجود دارند و سپردن والدین به خانه‌ سالمندان در درازمدت هزینه‌‌ی کمتری خواهد داشت.


شغل و انجام کارهای خانه منجر می‌شود از رسیدگی و نگهداری از سالمندان غافل و مضطرب شوید.

مشغله‌های شخصی

برای بسیاری از افراد مشغله‌های شخصی مثل شغل یا کارهای خانه تا حد زیادی میزان زمانی که می‌توانند با والدین‌شان باشند را کاهش می‌دهد. نگهداری دائمی از سالمندان معمولا اضطراب ایجاد می‌کند، روی روابط خانوادگی تاثیر می‌گذارد و فعالیت‌های فرد را دچار اختلال می‌کند. اگر فرد با والدین روابط خوبی نداشته باشد یا آن‌ها مشکلاتی مثل تغییر ناگهانی خلق و خو داشته باشند، شرایط سخت‌تر هم می‌شود. به‌جای این‌که سلامت روانی خود را به‌خطر بیاندازید، به پیدا کردن یک خانه‌ سالمندان مناسب فکر کنید. 


محدودیت‌های شخصی

نگهداری از فردی دیگر به میزان زیادی زمان و انرژی نیاز دارد. اگر خودتان مشکلات جسمی یا روانی داشته باشید، کنار آمدن با این مسئولیت می‌تواند برای‌تان مضر باشد. اگر بیماری با هزینه‌های بیمارستانی و درآمد محدود همراه باشد، پرداخت هزینه‌ها برای شما و والدین‌تان مشکل می‌شود و تحت فشار قرار می‌گیرید. با سپردن والدین به یک خانه‌ سالمندان مناسب و باکیفیت، هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنید هم سلامت‌تان را از دست نمی‌دهید. 


منبع : livestrong