نام یوسین بولت، فوق ستاره‌ی دو میدانی جاماییکا در تیم المپیک 2016 ریو برای شرکت در مسابقات دو 100 متر، 200 متر و 400 متر ذکر شده است. بعد از این‌که بولت از ناحیه عضله‌ی پشت ران دچار آسیب‌دیدگی شد و از مسابقات انتخابی المپیک کنار کشید، نگرانی‌هایی در مورد حضور او در المپیک به‌وجود آمده بود. اما بعد از این‌که معافیت پزشکی او توسط انجمن المپیک جاماییکا تایید شد توانست به تیم المپیک 2016 ریو راه پیدا کند. 

بولت که در المپیک 2008 پکن و 2012 لندن برنده‌ی طلای دو 100، 200 و 400 متر و به فوق ستاره‌ی ورزش دو و میدانی تبدیل شد، در آلمان تحت درمان است. او عکسی از خودش در حال تمرین کردن در اینستاگرام پست کرده است و به نظر می‌رسد وضعیتش رو به بهبود است؛ هم‌چنین ویدئویی در توییتر منتشر کرده و در آن به طرفدارانش گفته که نگران نباشند. بولت قرار است با جاستین گتلینگ دونده‌ی آمریکایی که رکورد دو 100 متر سال را دارد در مسابقات المپیک زور‌آزمایی کند. گتلینگ و هم‌وطنش لاشان مریت به مسابقات دو 200 متر هم راه یافته‌اند که باعث می‌شود این رویداد هم به رقابتی نزدیک بین آن‌ها و یوسین بولت تبدیل شود. 

بولت و سه ورزشکار جاماییکایی دیگر پس از تایید معافیت پزشکی‌شان توسط انجمن سرپرستی ورزشکاران جاماییکا جواز حضور در المپیک را کسب کردند.


منبع : Rio2016