پیدا کردن مکانی مناسب برای احداث داروخانه یکی از مهم‌ترین نکات برای شروع این کسب و کار است. مکانی که برای احداث داروخانه انتخاب می‌کنید تاثیر زیادی روی موفقیت یا شکست کسب و کار شما دارد. مکان‌هایی که داروخانه‌های زنجیره‌ای برای احداث شعب خود انتخاب می‌کنند توسط آژانس‌های معاملات املاک حرفه‌ای بررسی می‌شوند، اما اگر توانایی پرداخت هزینه‌های آژانس‌های معاملات املاک را ندارید باید خودتان دست به کار شوید. 

وقتی می‌خواهید مکانی برای احداث داروخانه انتخاب کنید باید به دو نکته توجه داشته باشید. این دو نکته هیچ ربطی به هم ندارند اما هر دو مهم هستند:

  • نزدیک یک منطقه‌ی مسکونی باشد
  • نزدیک شعبه‌ای از یک داروخانه زنجیره‌ای باشد
اگر نتوانستید مکانی پیدا کنید که این دو ویژگی را داشته باشد، ویژگی اول را در اولویت قرار دهید. می‌توانید رویکرد دیگری هم داشته باشید و در مسیری داروخانه احداث کنید که خانواده‌های ثروتمند را به داروخانه شما می‌آورد. 
یکی دیگر از مکان‌‌هایی که می‌تواند برای احداث داروخانه مناسب باشد داخل یک مرکز خرید بزرگ است اما بهترین مکان نزدیک به داروخانه‌های معروف  یا زنجیره‌ای است. از آن‌جایی که این داروخانه‌ها مشتریان زیادی دارند که برای درمان بیماری‌های خود به آن‌جا می‌آیند، شما می‌توانید با ارائه‌ی خدمات بهتر و یا ارزان‌تر تعداد زیادی از مشتریان آن‌ها را جذب کنید. 


منبع : Pharmacytimes