اگر پشت پای‌تان از پایین تا باسن شدیدا تیر می‌کشد احتمال این‌که دچار درد سیاتیک شده باشید زیاد است. خوشبختانه این درد پس از چند هفته خودبه‌خود ناپدید می‌شود اما متاسفانه هیچ تضمینی وجود ندارد که دوباره سراغ‌تان نیاید. داروهایی مثل آسپیرین و ایبوپروفن درد سیاتیک را تسکین می‌دهند، اما اگر می‌خواهید با روش‌های طبیعی درد سیاتیک را درمان کنید و از شرش خلاص شوید بهتر است این روش‌های طبیعی درمان سیاتیک را امتحان کنید. 


استراحت و کمپرس

با یک یا دو روز استراحت و استفاده از کمپرس سرد یا گرم می‌توانید سیاتیک را به‌سرعت درمان کنید. چند روز  ورزش کردن هم می‌‌تواند کمک زیادی به تسکین درد سیاتیک بکند. با پیاده‌روی‌های کوتاه شروع و هرچه درد کمتر شد فعالیت خود را بیشتر کنید. 


حرکات کششی

اگر درد شدید و مشکلات مزمن باشند، ممکن است پزشک برای‌تان فیزیوتراپی تجویز کند. فیزیوتراپیست حرکات کششی خاصی به شما آموزش می‌دهد که فشار وارده روی رگ سیاتیک را کاهش می‌دهند. 


تحقیقات علمی نشان می‌دهد که طب سوزنی در درمان کمر درد و سیاتیک موثر است.

طب سوزنی

طبق نتایج تحقیقات علمی، طب سوزنی می‌تواند درد سیاتیک را کاهش دهد. طب سوزنی هم‌چنین به‌عنوان درمانی برای کمر درد نیز استفاده می‌شود.


درست بایستید

با تصحیح حالت ایستادن می‌توانید درد سیاتیک را کاهش دهید و از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری کنید. 


ماساژ

ماساژ می‌تواند عضلاتی که رگ سیاتیک را محاصره کرده‌اند و روی آن فشار وارد می‌کنند را شل کند. مراجعه به یک ماساژور حرفه‌ای می‌تواند تا حد زیادی درد سیاتیک را کاهش دهد. 


به یک پزشک استخوان درمانگر مراجعه کنید

با مراجعه به یک پزشک استئوپات یا استخوان درمانگر  و تنظیم کردن سیستم عضلانی اسکلتی بدن؛ لگن و ستون فقرات دوباره در یک خط قرار می‌گیرند و فشار روی قسمتی که دچار مشکل شده کاهش می‌یابد. 


منبع : Prevention