با این که  سال‌هاست در نقاط مختلف جهان به بیماران سود می رساند، چند سالی است که در برخی کشورها جا افتاده و تعداد طرفداران آن رو به رشد است. هوادران طب سوزنی آن را درمانی برای همه چیز می دانند، از گرفتگی رگ و کمردرد گرفته تا بی‌خوابی و اضطراب. اگر به سونا یا حوضچه ی آب گرمی رفتید که به مراجعه کنندگان خود خدمات طب سوزنی ارائه می دهد و علاقه داشتید طب سوزنی را امتحان کنید، می توانید با استفاده از این نکات، از اولین جلسه ی طب سوزنی تجربه ی بهتری کسب کنید.

لباس گشاد بپوشید
لباس راحت به پزشک طب سوزنی اجازه می دهد راحت‌تر به جاهایی که می خواهد دسترسی داشته باشد. به یاد داشته باشید که طب سوزنی معمولا روی پاها، دست‌ها، کمر و شکم انجام می شود. پس تاپ، شلوارک و تی شرت های گشاد می توانند بهترین انتخاب‌ های شما باشند. بهتر است جواهرات خود را همراه نداشته باشید چون قبل از شروع طب سوزنی باید آن‌ها را باز کنید.

غذای سبک میل کنید
اگر امکان دارد قبل از جلسه ی طب سوزنی غذای سبک میل کنید. اما بهتر است غذای خود را بیش از اندازه سبک انتخاب نکنید، چونطب سوزنی با شکم خالی ممکن است باعث ضعف یا سرگیجه شود. از طرف دیگر، غذای سنگین ممکن است باعث کرختی و کاهش تاثیر طب سوزنی شود.


در اولین جلسه طب سوزنی برای جلوگیری از بالا رفتن ضربان قلب از خوردن کافئین پرهیز کنید.


از کافئین پرهیز کنید

از نوشیدنی های کافئین دار مثل نوشابه یا قهوه پرهیز کنید یا حداقل از دو ساعت قبل از جلسه ی طب سوزنی خود از آن‌ها دوری کنید. اگر جلسه ی شما صبح زود برگزار شود دوری کردن از کافئین مشکل خواهد بود. با این‌حال این نوع محرک‌ها می توانند ضربان قلب شما را بالا ببرند و زبانتان را لک کنند. تغییر رنگ زبان یا ضربان قلب بالا، علائم دیگر را پنهان می کنند و ممکن است روی فرایند درمان تأثیر بگذارند و اثر آن را کاهش دهند.

از عطرهای قوی و آرایش زیاد پرهیز کنید

عطرهای قوی و آرایش زیاد نیز درست مثل کافئین علائم بدن را پنهان می کنند. استفاده ی بیش از حد از عطر یا آرایش توانایی پزشک طب سوزنی در درمان را کاهش می دهد. بهتر است قبل از جلسه ی طب سوزنی از هیچ کدام از موارد یاد شده استفاده نکنید.

عاقلانه برنامه‌ریزی کنید
اولین جلسه ی طب سوزنی شما احتمالا 90 دقیقه طول خواهد کشید. یک سوم از این زمان صرف بررسی سلامت شما می شود. متخصص طب سوزنی نه تنها وضعیت فیزیکی و مشکلات شما را ارزیابی می کند، بلکه در مورد عادات خواب و استرس کارتان نیز سوالاتی می پرسد. نبض تان را می گیرد، زبان و چشم های تان را بررسی می کند و در کل به دنبال الگوهایی می گردد که نشان دهنده ی بیماری‌ها و مشکلات شما باشند تا بتواند به بهترین شکل شما را درمان کند.
قبل و بعد از جلسه ی طب سوزنی، برای استراحت و آرامش یافتن زمان کافی صرف کنید. عصبانیت قبل از این جلسه می تواند ارزیابی را برای پزشک طب سوزنی مشکل کند. بهتر است بعد از جلسه ی طب سوزنی نیز جای دیگری نروید و از حالت آرامی که دارید لذت ببرید.


منبع : Examiner