مدیتیشن یکی از راه‌های موثر برای ایجاد آرامش درونی در انسان است. مدیتیشن به روح و جسم آرامش می‌بخشد و موجب افزایش تمرکز حواس می‌شود.
در این مطلب قصد داریم به شما سه روش مدیتیشن سریع آموزش دهیم که می‌توانید زمانی که پشت میز کار هستید آن‌ها را انجام دهید. هر موقع که دچار استرس یا تنش عصبی شدید این مدیتیشن‌ها را انجام دهید، حتما تاثیرات مثبت آن‌ها را در ایجاد آرامش احساس خواهید کرد. هر چند انجام دادن این مدیتیشن‌ها بسیار راحت است، اما اگر به‌طور مداوم انجام شوند تاثیر آن‌ها بر بهبود روحیه‌ کاری‌تان را احساس خواهید کرد.

استرس زدایی از بدن

ابتدا چند نفس عمیق بکشید و تمام حواس خود را متمرکز آن‌چه که باعث ایجاد استرس در شما شده است کنید. زمانی که بر مسئله‌ای که باعث ایجاد استرس در شما شده است تمرکز کردید با خود این جمله را تکرار کنید " من می‌خواهم رو به‌ جلو گام بردارم و آن مسئله استرس زا را طور دیگری ببینم ".
دوباره چند نفس عمیق بکشید. هنگامی که تمام این مراحل را انجام دادید، بدن خود را تکان دهید و تصور کنید که استرس از بدن‌تان خارج شده است. این کار را چندین و چندبار و تا هر زمان که می‌خواهید انجام دهید.

ذهنیت زمان بی‌ نهایت

دستان خود را روی پاها قرار دهید. انگشت کوچک هر دو دست را به طور هم‌زمان و آهسته به انگشتان دیگر بزنید. تا رسیدن به انگشت شصت این کار را ادامه دهید. همان‌طور که انگشتان‌تان را به یکدیگر می‌زنید جملاتی مانند " من همیشه وقت کافی دارم"  و " زمان تحت کنترل من است" را تکرار کنید. 

شعله تمرکز

کامپیوتر خود را خاموش کنید. یک شمع روشن کنید. شمع را هم سطح چشمان خود و در فاصله‌ای 25 تا 35 سانتی‌متری از صورت قرار دهید. به مدت یک تا دو دقیقه به شعله شمع خیره شوید. هنگام خیره شدن به شمع چند نفس عمیق بکشید و تمام تنش و اضطراب خود را با هر بازدم از بدن خارج کنید.
برای هفته اول جهت استرس و تنش زدایی سعی کنید یکی از این سه مدیتیشن را انجام دهید.