اغلب والدین برای ملاقات با یک روانشناس کودک وقت می‌گیرند تا یک مسئله‌ی نگران‌ کننده در خصوص فرزند خود را با او مطرح کنند. به‌عنوان مثال، اضطراب، انزوا، مشکلات یادگیری، یا زورگویی در حیاط مدرسه. اما ملاقات با یک روانشناس (به‌خصوص برای بچه‌ها‌) به‌جای آن‌که تنها هنگام وخامت اوضاع یک حرکت واکنشی باشد، می‌تواند یک عامل پیشگیری هم به حساب آید. آیا می‌دانید که مداخله‌ی به‌هنگام می‌تواند برای مسائل مختلف دیگر هم مفید باشد؟ در این‌جا سه مزیت مشاوره‌ی عملی با روانشناس و راه‌حل محور برای کودکان را ذکر می‌کنیم:

توسعه‌ مکانیسم طولانی مدت مقابله با استرس

مشاوره و روانشناس به کودکان یاد می‌دهد که چگونه به شیوه‌ای صحیح و سازنده به شناسایی، پردازش و برخورد با افکار و احساسات خود بپردازند.
اگرچه بیشتر جلسات روانشناس به رسیدگی به مسائل خاص طی می‌شود، در اصل کودکان تفکر ارزشمند و استراتژی‌های برخورد با استرس را یاد می‌گیرند که می‌توان آن‌ها را در شرایط مختلف به کار گرفت. هدف روانشناس «اصلاح» مشکلات نیست، بلکه کمک به کودکان در توسعه‌ی مکانیسم‌های مقابله با استرس در برخورد با مشکلات در زمان حال و آینده می‌باشد.

مشاوره با روانشناس به کودکان کمک می‌کند تا احساسات و واکنش سایر افراد را درک کنند.

یاد می‌دهند به بیرون از خودتان فکر کنید

مشاوره با روانشناس به کودکان کمک می‌کند تا احساسات و واکنش سایر افراد را درک کنند. روانشناس در عین دلسوز و مهربان بودن، بی طرف نیز است. به همین دلیل آن‌ها می‌توانند چشم‌انداز بیشتری را ارائه کنند،‌ که این‌ کار برای اعضای نزدیک خانواده و دوستان می‌تواند مشکل باشد. دستیابی به این چشم‌انداز در میان اضطراب، استرس و سایر چالش‌های عاطفی مشکل است. اما درک انگیزه‌ها و رفتار سایر افراد می‌تواند منبع بزرگی برای آرامش و احساس راحتی باشد و می‌تواند احساس انزوا و سردرگمی را که اغلب با احساسات منفی در ارتباط هستند را کاهش دهد. اساسا، این یک مهارت دیگری است که می‌توان آن را فرا گرفت و تمرین کرد و منافع آن با فعل و انفعالات مختلف اجتماعی و مشکلات در آینده ادامه خواهد داشت.

دانستن این‌که هر زمان که نیاز داشتید کمک وجود دارد

از نظر آماری و به لحاظ تجربه‌ی خود ما، میزان موفقیت مشاوره در درمان مسائل عاطفی و روانی خفیف تا متوسط بسیار عالی است. این خبر برای مشتریان ما در کوتاه مدت، البته خبر بسیار خوبی است. اما در بلند مدت، به این معنی است که آن‌ها مزایای ملاقات با یک روانشناس را به یاد خواهند آورد و می‌دانند هر زمان که احتیاج داشته باشند، کمک در دسترس آن‌ها خواهد بود و گاهی اوقات، فقط دانستن این‌که کمک در دسترس است، کافی می‌باشد.