ایجاد تغییرات کوچک در سبک زندگی، مثل وارد کردن بعضی میوه‌ها به رژیم غذایی، می‌تواند کاری کند پوستی درخشان داشته باشید. مصرف میوه به جوان شدن پوست، حفظ رطوبت و تقویت بافت آن کمک می‌کند. هم‌چنین صورت را صاف می‌کند و باعث می‌شود پوستی جوان و درخشان داشته باشید. میوه‌ها عوارض جانبی ندارند و نسبت به قیمت‌شان کارایی بالایی هم دارند و مواد شیمیایی ندارند و فواید زیادی برای پوست و سلامت بدن دارند.


پرتقال

پرتقال منبع غنی ویتامین C است و به بهبود یافتن بافت پوست کمک می‌کند. این میوه لکه‌های پوست را از بین می‌برد و اثر ضد پیری دارد. می‌توانید هفته‌ای یک یا دو بار پرتقال روی پوست بمالید تا شفاف و درخشان شود.


لیمو

لیمو سرشار از ویتامین C است و خاصیت تمیزکنندگی دارد و به همین دلیل برای از بین بردن جای جوش، لکه و ترمیم رنگ پوست مفید است. روز را با نوشیدن یک لیوان آب گرم و تکه‌های لیمو و یک قاشق عسل آغاز کنید. این ترکیب چربی‌های جمع‌شده زیر پوست را از بین می‌برد و پوست را از داخل تمیز می‌کند.


موز سرشار از ویتامین A،E و B است که خاصیت ضد پیری دارد و اگر با عسل مخلوط شود باعث شفافیت و درخشان شدن پوست می شود.

موز

موز که سرشار از ویتامین A، ویتامین E و ویتامین B است مثل یک داروی ضد پیری عمل می‌کند. می‌توانید موز را له کنید، با عسل مخلوط کنید و روی پوست‌تان بگذارید تا شفاف و درخشان شود. این دو منابع غنی فیبر، مواد معدنی، منیزیم و پتاسیم هستند که چرخش خون را در بدن بهتر و سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند. موز جایگزین مناسبی برای میان‌وعده‌های ناسالم است و جایش در رژیم غذایی خیلی از ما خالی است. 


سیب

آنتی‌اکسیدان سیب از آسیب‌ دیدن سلول‌ها جلوگیری و با پیری مبارزه می‌کند. سیب باعث می‌شود چین‌وچروک پوست به حداقل برسد و دستگاه هاضمه را هم تصفیه می‌کند. ترکیب آب سیب با عسل را روی پوست صورت بزنید، بگذارید خشک شود و سپس صورت را بشویید. این یک ماسک مرطوب‌کننده‌ی عالی برای پوست است. 


پاپایا

پاپایا سرشار از آنتی‌اکسیدان و آنزیمی به اسم پاپایین است که ناخالصی‌های پوست را از بین می‌برد و سلول‌های مرده‌ را از آن جدا می‌کند. برای یک دقیقه صورت را با قسمت داخلی پاپایا مالش دهید تا لایه‌برداری، صاف و تمیز شود. هم‌چنین می‌توانید پاپایا را با دو قاشق غذا‌خوری عسل یا ماست مخلوط کنید و از این ترکیب به‌عنوان ماسک صورت استفاده کنید. پس از 20 دقیقه صورت را با آب گرم بشویید و سپس کرم مرطوب‌کننده بزنید. 


می‌توانید ماسک‌های طبیعی دیگری هم در خانه درست کنید که برای پوست معجزه می‌کنند:


ماسک مخلوط میوه برای رنگ پوست

این ماسک از ترکیب پالپ تمام میوه‌های بازار درست می‌شود. یک قاشق از پالپ هر میوه‌ای که در دسترس‌تان است را باهم مخلوط کنید و روی پوست صورت و گردن بمالید. 


از ماست و خیار ماسکی درست کنید و روی پوست خود بزنید تا پوستی درخشان داشته باشید.

ماسک خیار برای پوست خشک

آب این میوه‌ی خنک‌کننده‌ را بگیرید و روی صورت و گردن بزنید و بگذارید خشک شود و سپس بشویید. اگر چیزی از ماسک اضافه آمد آن را در یخچال بگذارید و بعدا برای چشم‌ استفاده کنید. 


ماسک توت‌فرنگی برای پوست تیره و برنزه

مقداری توت‌فرنگی را با آب مخلوط کنید. آن را روی پوست صورت بزنید و پس از چند دقیقه بشویید. 


ماسک کیوی برای برنزه کردن

پوره‌ی کیوی با یک قاشق ماست را کاملا باهم مخلوط کنید و روی پوست‌تان بزنید. پس از 20 دقیقه صورت‌تان را بشویید. 


ماسک پاپایا برای داشتن پوستی شفاف و جوان

میوه را له کنید و برای 20 دقیقه روی پوست مرطوب ماساژ دهید و سپس بشویید. 


نکات مهم

  • ماساژ دادن پوست با پالپ میوه جریان خون را بهتر  می‌کند و مواد مفید میوه بیشتر از طریق پوست جذب می‌شوند.
  • قبل از گذاشتن ماسک میوه پوست را بشویید.
  • پس از شستن ماسک از روی صورت پوست را مرطوب کنید.
  • از این ماسک‌های میوه مرتب استفاده کنید تا بافت و رنگ پوست‌تان بهتر شود. 


منبع : stylecraze