ریزش مو یکی از مشکلات رایج و بیشتر گریبان‌گیر آقایان است. افرادی که با مشکل کچلی دست و پنجه نرم می‌کنند سراغ روش‌های درمانی مختلفی می‌روند اما یکی از موثرترین راه‌ها برای جلوگیری از ریزش مو داشتن تغذیه‌ای مناسب است. این‌ها مواد غذایی هستند که از ریزش مو و نازک شدن آن جلوگیری می‌کنند و نه‌تنها پیاز مو را تقویت می‌کنند بلکه بسیار خوشمزه هم هستند.


سبزی خردل

اگر می‌خواهید موهای ضخیم و قوی داشته باشید، سبزی خردل با آن‌همه آنتی‌اکسیدان و مواد مغذی، افزونه‌ی بسیار خوبی برای رژیم غذایی شما خواهد بود. سبزی خردل یکی از غنی‌ترین منابع بتاکاروتن است. این سبزی هم‌چنین ویتامین C و ویتامین E هم دارد. 


رزماری

رزماری یک ادویه محبوب است. با این حال افرادی کمی می‌دانند که رزماری از سال‌ها پیش به‌عنوان یک داروی گیاهی هم استفاده می‌شده . از این گیاه برای درمان مشکلات دستگاه هاضمه و سردرد استفاده می‌شود و هم‌چنین رزماری گردش خون در جمجمه را بهبود می‌بخشد. وقتی خون در جمجمه به جریان در می‌آید پیازهای مو تحریک می‌شوند و رشد مو افزایش پیدا می‌کند. رزماری هم‌چنین از بافت‌های مو در مقابل آسیب‌دیدگی محافظت می‌کند. 


نخود فرنگی

با این‌که نخود فرنگی اندازه‌ی بسیار کوچکی دارد از لحاظ مواد مغذی بسیار غنی است. اگر می‌خواهید سلامت موهای‌تان را تنظیم کنید حتما نخود فرنگی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. نخود فرنگی سرشار از پروتئین است که برای رشد مو ضروری است. نخود فرنگی هم‌چنین بتاکاروتن، ویتامین C و آهن هم دارد. بتاکاروتن یک آنتی‌اکسیدان است که در میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شود و فایده‌های زیادی برای مو دارد.  


تخم آفتابگردان به دلیل داشتن زینک و آهن به کاهش ریزش مو کمک می‌کند.

تخم آفتابگردان

اگر نگران ریزش مو هستید تخم آفتابگردان یکی از بهترین غذاهایی است که می‌توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این دانه‌های خوشمزه پر از مواد مغذی هستند که به سلامت موها کمک می‌کنند. تخم آفتابگردان سرشار از ویتامین E، زینک و آهن است. به‌علاوه تخم آفتابگردان منبع غنی ویتامین B6 است و یک فنجان آن 31٪ نیاز روزانه بدن به ویتامین B6 را تامین می‌کند. 

ویتامین B6 برای جذب کامل زینک از طریق روده‌ها ضروری است و از ریزش مو هم جلوگیری می‌کند. این خاصیت احتمالا به توانایی ویتامین B6 در فراهم کردن اکسیژن برای مغز مربوط می‌شود. 


اسفناج

ملوان زبل حق داشت، همه باید اسفناج بخورند! خاصیت‌های اسفناج آن را به غذایی عالی برای کسانی که می‌خواهند از ریزش مو جلوگیری کنند تبدیل کرده است. اسفناج یکی از غنی‌ترین منابع بتاکاروتن و فولیت است که برای رشد و تقویت مو مفید هستند و آهن هم دارد که به رسیدن اکسیژن به موها کمک می‌کند. با اضافه کردن مواد غذایی سرشار از ویتامین C می‌توانید میزان جذب آهن را بیشتر کنید. اسفناج هم‌چنین ویتامین E و ویتامین B6 هم دارد. 


چای سبز

چای سبز برای تاثیرش در کاهش وزن معروف است اما افراد کمی می‌دانند که چای سبز می‌تواند از کچلی و ریزش مو هم جلوگیری کند. تحقیقات نشان داده که تاثیراتی که چای سبز روی ترشح هورمون‌ها می‌گذارد می‌تواند از کچلی ناشی از اختلالات هورمونی جلوگیری کند. 


تخم‌مرغ

تخم‌مرغ منبع پروتئین، یکی از اجزای سازنده مو است. به‌علاوه پروتئین تخم‌مرغ به‌راحتی توسط بدن جذب می‌شود و بدن‌سازها هم به همین دلیل از آن به‌عنوان منبع طلایی پروتئین یاد می‌کنند. تخم‌مرغ علاوه بر پروتئین مواد مغذی دیگری مثل آهن، سولفور، ویتامین B2، ویتامین B12 و فولیت دارد که از ریزش مو جلوگیری و آن را تقویت می‌کنند. پس اضافه کردن تخم‌مرغ به رژیم غذایی حتما ایده‌ی خوبی است. 



ادامه دارد ...


منبع : Healwithfood