مژه بدون شک گیراترین قسمت چشم است. فرقی نمی‌کند چشم‌ها چه رنگی یا چه شکلی باشند، مژه‌های بلند و پر باعث می‌شوند چشم‌ها رمزآلود و جذاب به‌نظر بیایند. برای این‌که مژه‌ها چنین خاصیتی داشته باشند به آن‌ها ریمل می‌زنیم یا از مژه مصنوعی استفاده می‌کنیم. اما بهتر این است سراغ روش‌های طبیعی برویم و کاری کنیم مژه‌هایی زیبا، بلند، پر و طبیعی داشته باشیم. 


نگهداری از مژه به اندازه‌ی نگهداری از مو اهمیت دارد

همان‌طور که رسیدگی به مو باعث می‌شود سالم‌تر و زیباتر  باشد، رسیدگی به مژه هم در درازمدت تاثیرات مثبتی روی ظاهر آن دارد و به اندازه رسیدن به مو نیاز به زحمت و تلاش ندارد. اگر می‌خواهید به مژه‌های‌تان رسیدگی کنید باید بدانید که نتایج آن تا وقتی مژه‌های جدید رشد نکنند نمایان نمی‌شود. پس باید صبور باشید و حداقل دو ماه صبر کنید تا نتایج آن را مشاهده کنید. ما پیشنهاد‌هایی برای شما داریم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید مژه‌هایی بلند و زیبا داشته باشید. 


در پایان روز آرایش چشم‌ها را پاک کنید

آرایش دریچه‌های پوست اطراف چشم که بسیار نازک است را مسدود می‌کند و وزن ریمل برای مژه بسیار زیاد است. با پاک کردن آرایش چشم، مژه‌ها استراحت می‌کند. مژه هم مثل پوست عضو حساسی از بدن است و باید در نگهداری از آن دقت داشته باشیم.

هم‌چنین وقتی می‌خواهید آرایش چشمان‌تان را پاک کنید مراقبت باشید. اگر با مژه‌ها خشن رفتار کنید ممکن است بریزند و مژه‌های سالم جایگزین آن‌ها نشوند. از آن‌جایی که رشد مژه از رشد مو بسیار کندتر است بهتر است سعی کنید به آن آسیب نرسانید.


زدن روغن‌زیتون روی مژه‌ها بهترین روش خانگی برای بلندتر و قوی‌تر شدن مژه‌ها ست.


روغن‌زیتون

روغن‌زیتون به مژه‌ها روغن‌زیتون بزنید. روغن‌زیتون باعث می‌شود مژه‌ها بلندتر و قوی‌تر شوند. این یکی از بهترین روش‌های خانگی برای داشتن مژه‌های بلند است.


ترکیب روغن‌زیتون و روغن‌کرچک

روغن‌زیتون و روغن‌کرچک را باهم مخلوط کنید و روی مژ‌ه‌ها بزنید. این ترکیب رشد مژه را سریع‌تر می‌کند. 


وازلین

هر شب قبل از خواب به مژه‌ها کمی وازلین بزنید. این باعث می‌شود مژه سریع‌تر رشد کند و ضخیم‌تر و قوی‌تر شود. 


چای سبز

در آب گرم مقداری چای سبز بریزید و آن را به مژه‌ها بزنید. چای سبز باعث می‌شود مژه سریع‌تر رشد کند و بلند‌تر و قوی‌تر شود. 


لیموی‌ خیس‌خورده در روغن‌زیتون یا کرچک

بگذارید تکه‌های لیمو در روغن‌زیتون یا کرچک چند روز خیس بخورند و سپس مایع را به مژه‌ها بزنید. این ترکیب رشد مژه را سریع‌تر می‌کند. 


با کوتاه کردن مژه‌ها پیاز‌های مژه‌ها تحریک می‌شوند در نیجه رشد مژه سریع‌تر خواهد شد.


کوتاه کردن مژه‌ها

می‌توانید هر دو سه ماه یک‌بار، یک‌چهارم مژه را کوتاه کنید. این کار باعث می‌شود پیاز‌های مژه‌ها تحریک شوند و رشد مژه سریع‌تر شود. 


رژیم غذایی

 رژیم غذایی مناسب یکی از راز‌های داشتن مژه‌هایی بلند و زیباست. مواد غذایی وجود دارند که برای تقویت رشد و سلامت مژه عالی هستند:

  • سیب
  • گواوا
  • سبزیجات
  • تخم‌مرغ
  • گوشت قرمز
  • گوشت ماهی
  • منابع پروتئین
یادتان باشد همیشه صبحانه میل کنید و مقداری چربی در  رژیم غذایی روزانه خود داشته باشید. برای لاغر شدن گرسنگی نکشید؛ تغذیه‌ی سالم داشته باشید و ورزش کنید.

منبع : Stylecraze