هنگامی‌که شما مراقبت از یک سگ را به عهده می‌گیرید، باید مسئولیت تغذیه، امنیت و سلامتی آن را به عهده بگیرید. اما یافتن یک دامپزشکی خوب اتفاقی نیست.
مشخصات زیر به شما در یافتن یک دامپزشکی مناسب کمک می‌کند:

از دیگران کمک بگیرید

اعضای خانواده را دور هم جمع کنید، نظرات خود را درباره شرایط مهم دامپزشکی خوب به اشتراک بگذارید. فهرستی از سوالات تهیه کنید تا در جلسه مصاحبه از دامپزشک بپرسید. هم‌چنین از سایر پرورش‌دهندگان سگ، مراکز نجات یا صاحبان سگ کمک بگیرید.

مدرک نظام پزشکی معتبر از انجمن سلامت حیوانات

درباره تحصیلات و تجربیات متخصصین دامپزشکی تحقیق کنید. در مورد تائیدیه‌ی انجمن سلامت حیوانات در کلینیک یا بیمارستان دامپزشکی اطمینان حاصل کنید. بسیاری از کلینیک‌های عالی از اعضای انجمن سلامت نمی‌باشند، چنین عضویتی به معنای ارائه میزان مشخصی از خدمات است.

مشارکت اجتماعی

آیا دامپزشک در این زمینه مشارکت اجتماعی دارد؟ آیا سگ‌ها و صاحبان‌شان را برای بازدید از دامپزشکی و کارکنان آن دعوت می‌کنند؟

نحوه پاسخ‌دهی پرسنل دامپزشکی و خدمات آن نسبت به بستری حیوانات خانگی در انتخاب آن بسیار تعیین‌کننده است.

فلسفه کاری

از کلینیک دامپزشکی درباره‌ی فلسفه شغلی‌ او سوال بپرسید. آیا با نظرات شما سازگاری دارد؟ نحوه پاسخ‌دهی پرسنل دامپزشکی به سوالات و نگرانی‌های شما درباره سگ‌تان چگونه است؟ آیا به نظر خودتان می‌توانید با چنین شخصی ارتباط برقرار کنید؟

دسترسی به اطلاعات پزشکی

آیا پزشک یا کارشناس دامپزشکی می‌تواند به سوالات پزشکی شما پاسخ دهد؟ اگر حیوانات خانگی شما در دامپزشکی بستری باشد آیا توانایی ارائه اطلاعات جدید و به روزرسانی شده را دارد؟

تجهیزات و خدمات دامپزشکی

کلینیک دامپزشکی خوب باید خدمات عکسبرداری، سونوگرافی، دندانپزشکی، آزمایشگاه داخلی، پمپ تزریق وریدی، دستگاه فشارخون، کنترل فشار چشمی و توانایی ارسال نمونه به سایر متخصصین را داشته باشد. هم‌چنین در مورد خدمات مختص حیوانات خانگی خود سوال کنید. آیا دامپزشکی چنین خدمات درمانی را تجویز می‌کند؟

دامپزشکی خوب همیشه با افتخار خدمات و امکانات خود را به صاحبان حیوانات خانگی نشان خواهد داد.

دسترسی آزاد به همه نواحی

درخواست کنید که اجازه دهند کلینیک دامپزشکی را بررسی کنید. دامپزشکی خوب همیشه با افتخار خدمات و امکانات خود را به شما نشان خواهد داد. تنها یک استثنا وجود دارد: یک روند درمانی در حال اجرا باید در حریم خصوصی قرار بگیرد.

رفتار متقابل

به نحوه رفتار دامپزشک با حیوانات دامپزشکی توجه داشته باشید. آیا در طول روند درمان به صورت آرام و قاطع رفتار می‌کنند؟ در صورت امکان مدتی قبل از معاینه  با حالت دوستانه و راحتی دامپزشک را به سگ خود معرفی کنید. از میزان انرژی سگ در حضور دامپزشک اطمینان حاصل کنید که آیا احساس راحتی می‌کند یا نه ؟

تکنسین‌ها و دستیاران دامپزشک

آیا آن‌ها نسبت به حیوانات خانگی آگاه و حساس هستند؟ در مورد سابقه کاری پرستاران و کارکنان دامپزشکی سوال کنید. افرادی که برای انجام درمان احساس توانایی بیشتری دارند مدت بیشتری به این کار مشغول هستند.

ساعات کاری

باید از مناسب بودن ساعات کاری دامپزشکی با شرایط خود اطمینان حاصل کنید. البته این مورد به اندازه‌ی ارتباطات خوب و مراقبت درست اهمیت ندارد.

منبع : Cesarsway