امروزه جراحی پلاستیک مانند گذشته مختص افراد ثروتمند نیست و اکثر افراد استطاعت مالی برای این عمل را دارند و از آن به عنوان شیوه‌ای برای بهبود ظاهر خود استفاده می‌کنند. جراحی پلاستیک برای رفع نواقص پوست و تغییر قسمتی از بدن به منظور زیبایی بیشتر انجام می‌شود.
در گذشته عمل‌های جراحی برای زیباسازی ظاهری بدن به ندرت اتفاق می‌افتاد و دلایل اقتصادی، ممنوعیت و محدودیت‌های مذهبی و بی‌اطلاعی درباره‌ی تاثیرات جراحی پلاستیک وجود داشت. طی سال‌ها تحقیقات فراوانی صورت گرفته و افراد آگاهی بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده‌اند. در ضمن پزشکان و بیمارستان‌های خصوصی هزینه‌های جراحی پلاستیک را کاهش داده و برای جذب مشتری بیشتر ، تکنولوژی‌های پزشکی بی‌خطری را به مردم معرفی کرده‌اند.
این تحقیقات به روش‌های بدون جراحی مانند لایه‌برداری دارویی و بوتاکس برای بهبود ظاهر بدن منتهی شدند. از آن‌جایی که رسانه‌ها در راستای افزایش استانداردهای زیبایی فعالیت می‌کنند، علم پزشکی هم دچار تغییرات عملکردی می‌شود، در نتیجه روش‌های نوین برای اجرای جراحی پلاستیک کشف می‌شود.  در ادامه با پنج کشور سرآمد در زمینه‌ی انجام جراحی پلاستیک آشنا خواهید شد.

کره جنوبی

براساس گزارشی که مجله اکونومیک منتشر کرد، در سال 2010 بیش از 360000 عمل جراحی پلاستیک در کره جنوبی ثبت شده است. اکنون آسیا به مرکز پزشکی جهان تبدیل شده است که مشتریان زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. کره جنوبی بیشترین آمار جراحی زیبایی بینی، لیفت پلک‌ها و لیپوساکشن را دارد. تحقیقات نشان می‌دهد از هر پنج زن در سئول یک نفر به نوعی جراحی پلاستیک انجام داده است.

یونان

علیرغم وضعیت نابسامان اقتصادی، یونان در جایگاه دوم در لیست کلی جراحی پلاستیک قرار می‌گیرد و دلیل آن نیز پایین بودن هزینه جراحی نسبت به سایر کشورها یا امکانات پیشرفته پزشکی است که راه را برای جراحی پلاستیک هموار می‌کند. بیشترین آمار جراحی (512 مورد) مربوط به عمل بزرگ‌ کردن سینه بوده که ده برابر آمارمیانگین سایر کشورها است و یونان را جزو پنج کشور اول قرار می‌دهد.

در بین انواع جراحی پلاستیک عمل لیپوساکشن، بوتاکس و مواد پرکننده در بالاترین جایگاه قرار می‌گیرند.

ایتالیا 

عمل‌های جراحی جوان‌کننده در ایتالیا به بهترین شکل اجرا می‌شوند و تمامی آثار پیری و گذر زمان را کاملا از بین می‌برند. این کارها با تزریق مواد پرکننده‌ و بوتاکس صورت می‌گیرد. در این روند  ماده پرکننده و بوتاکس را به فرورفتگی پایین چشم، گونه‌ها، چین و چروک تزریق می‌کنند و چانه را بالا می‌برند. ایتالیایی‌ها معمولا مخالف پیری هستند و همیشه برای رفع آثار و عوارض پیری زودرس از جراحی پلاستیک استفاده می‌کنند. هر ساله تقریبا 815000 مورد جراحی زیبایی در ایتالیا انجام می‌شود. میزان عمل لیپوساکشن در جایگاه سوم و بعد از بوتاکس و مواد پرکننده قرار می‌گیرد.

برزیل

برزیل به سرزمین زیبارویان شهرت دارد و اینجا علت افزایش سطح استاندارد زیبایی و آمار گسترده‌ی جراحی پلاستیک مبنی بر ایمپلنت سینه و لیپوساکشن مشخص می‌شود. در برزیل جراحی پلاستیک نشان دهنده‌ی طبقه‌ی اجتماعی محسوب می‌شود و اکثریت مردم از هر نوع جراحی پلاستیک استقبال می‌کنند. طرح کاهش مالیات از هزینه‌های جراحی پلاستیک توسط دولت برزیل، شیوه‌ای برای ترغیب مردم بوده است. درصدی از درآمد مالیاتی صرف کمک هزینه برای جراحی پلاستیک و حمایت از نوع جراحی انتخابی می‌شود.

کلمبیا

کلمبیا نیز مانند همسایه‌ی خود برزیل، دارای آمار بالایی در زمینه جراحی پلاستیک دارد و سالانه تقریبا 90000 نفر برای زیباسازی ظاهر، خود را به تیغ جراحی می‌سپارند. رایج‌ترین عمل، لیپوساکشن به دو روش جراحی و غیرجراحی است. اکنون کلمبیا به مرکز گردشگری پزشکی تبدیل شده و افراد بسیاری از سراسر دنیا برای جراحی پلاستیک مختلف به این کشور سفر می‌کنند.
با وجود این‌که روش‌های ایمنی برای جراحی پلاستیک وجود دارد، رعایت احتیاط همیشه ممکن نیست. با افزایش گردشگری پزشکی، کسب و کارداران فرصت‌طلب از افراد بی‌اطلاع سودجویی می‌کنند. برخی کارشناسان مسافرت به منظور عمل جراحی را منع می‌کنند، به نظر آن‌ها افراد باید از تن سپردن به جراحان قلابی اجتناب کنند چرا که هدف آنان تنها کسب درآمد سریع و بی دردسر است. پس اگر قصد چنین سفری را دارید قبل از آن تحقیقات کافی انجام دهید.

منبع : Geniusbeauty