زمانی که می‌خواهید راهنمای تور جدید استخدام کنید و به این درک می‌رسید که هیچ کدام از متقاضیان مناسب نیستند، حس اعتماد به‌نفس خود را در یافتن بهترین فرد برای این شغل از دست می‌دهید. دلهره برای پیدا کردن فرد جدید کافی است.  اگر فرآیند استخدام خوب پیش نمی‌رود نگران نباشید.
انتخاب راهنمای تور بعدی‌تان نباید آن‌قدر سخت باشد. با مجموعه‌ای از معیارهای صحیح که در اختیار می‌گیرید، به راحتی می‌توانید بهترین راهنمای تور را برای کسب و کار خودتان بیابید، بدون این‌که از درست کار نکردن او عذاب بکشید.
اپراتورهای تور پست این وبلاگ را می‌خوانند، بنابراین دقیقا می‌دانید که در راهنمای تور خود به دنبال چه هستید.

آیا دانش و آگاهی دارد

  • دقیق باشد: راهنمای  تور باید بتواند اطلاعات را از حفظ بازگو کرده و به صورت شفاف و واضح آن‌ها را انتقال دهد. اطلاعات باید دقیق باشند، در غیر این‌صورت ممکن است برای مشتریان مبهم باشد.
  • چند زبان بداند: راهنماهای تور حداقل باید درک مکالمه‌ای از زبان‌هایی که معمولا با آن‌ها مواجه می‌شوند داشته باشند. این دانش زمانی که یک فوریت پیش بیاید بسیار مفید خواهد بود.
  • مخاطب را بشناسد: یک راهنمای تور خوب ابتکار عمل را در شناختن مسافران به دست می‌گیرد، ‌سپس اطلاعات جهانی مربوطه را برای سازگار کردن مثال‌های مورد استفاده به کار می‌گیرد تا اطلاعات برای مسافران قابل لمس باشند.

یک راهنمای تور خوب نیاز به درک قوی از زمان دارد تا تور را به موقع به پایان برساند.

حرفه‌ای عمل کند

  • وقت شناس باشد: یک راهنمای تور خوب نیاز به درک قوی از زمان دارد. آن‌ها نباید مسافران را منتظر بگذارند و باید تور را به موقع به پایان برسانند. هنگامی که زمان قرار ملاقات آن‌ها برای فرآیند مصاحبه می‌رسد،‌ چقدر وقت شناس هستند؟ این یک نشانه‌ی خوب است که نشان می‌دهد زمان اجرای تورها چگونه عمل خواهند کرد. سرعتی که با آن صحبت می‌کنند و تور را پیش می‌برند باید درست و مناسب باشد- نباید خیلی سریع و یا خیلی کند صحبت کنند. شما که نمی‌خواهید مشتریان‌تان در بخش‌های خاصی از تور حوصله‌ی‌شان سر برود و یا احساس شتاب‌زدگی کنند.
  • سازماندهی شده باشد: علاوه بر خوب لباس پوشیدن، باید قبل از شروع تور انتظاراتی را تعیین کند مثلا در خصوص محل، زمان، مدت زمان تور، چیزهایی که لازم است مسافران با خود بیاورند و هر گونه قوانین یا ملاحظات خاص باید به مشتریان اطلاع رسانی کنند (در صورتی که سیستم رزرو آنلاین این را به روزرسانی نکرده باشد). لازم است راهنمای تور قبل از شروع هر تور به سرعت این ساختار را بررسی کند.
  • نسبت به نیازهای گروه حساس باشد: یک راهنمای تور عالی نسبت به تمام افراد گروه دقیق و مودب است، و مطمئن می‌باشد که همه می‌بینند و می‌شنوند. آیا آن‌ها رفتاری ملایم دارند و به وضوح و با اعتماد به نفس صحبت می‌کنند؟ آیا می‌توانند این اطمینان را بدهند همه‌ی افراد تا جایی که ممکن است ایمن و راحت خواهند بود؟
  • برای فوریت‌های پزشکی آماده‌ باشد: ممکن است شرایط غیر‌منتظره‌ای روی‌ دهد که نیاز به کمک پزشکی داشته باشد. هر راهنمای توری باید کمک‌های اولیه را بداند  و تجهیزات لازم را به همراه داشته باشد. آیا داوطلب می‌تواند با استفاده از این تجهیزات به یک زخمی رسیدگی کند؟

راهنماهای تور باید بتوانند بدون فخرفروشی، تکبر و پرخاشگری یک گروه از افراد را رهبری کنند.

دارای شخصیت مناسبی باشد

  • جذاب باشد: بدیهی است که نمی‌خواهید افراد نسبت به تور بی‌علاقه شوند. شخصیت راهنما نقش بزرگی در این‌جا ایفا می‌کند. آیا راهنما می‌تواند تور را بیشتر تعاملی کند؟ راهنما باید قادر به پرسیدن و استفاده از نمایش و تظاهر برای کمک به گردشگران در یادگیری توسط خود باشند. اطمینان حاصل کنید که خود راهنما به این موضوع علاقه‌مند است،‌ زیرا باید در مورد آن‌چه می‌گویند مشتاق باشند.
  • مهارت‌های رهبری: از آن‌جا که راهنما یک گروه از افراد را مدیریت می‌کند، توانایی داشتن یک سطح معینی از اقتدار بسیار مهم است. راهنماهای تور باید بتوانند بدون فخرفروشی، تکبر و پرخاشگری یک گروه از افراد را رهبری کنند.
  • شوخ طبع بودن: اگرچه لازم نیست راهنمای تور یک کمدین کامل باشد،‌ اما باید تیزهوش باشد تا بتواند جوک‌های دوستانه بگوید. بار دیگر می‌گوییم، این یک نمایش کمدی نیست، بنابراین راهنما باید بداند چه موقع سکوت کند. می‌توانید این جنبه از شخصیت را هنگام مصاحبه‌ی شغلی ارزیابی کنید.
  • به دنبال بازتاب‌ها باشد: یک بخش مهم از تور باید جمع آوری نظرات و پیشنهادات و استفاده از آن برای بهتر شدن تور باشد. راهنمای تور باید آن‌قدر روشنفکر باشد تا براساس انتقادات مشتری تغییر کند و آن‌ها را زیاد به خود نگیرد.

منبع : Rezdy