مردم عاشق سفر هستند و زمانی که به سفر می‌روند پول خرج می‌کنند. فرقی نمی‌کند مسافران با چه هدفی به سفر بروند، آن‌ها فرصتی برای کسب درآمد برگذارکنندگان تور مسافراتی فراهم می‌کنند. در آمد حاصل از صنعت گردشگری تاثیر بسزایی در پویایی اقتصاد یک کشور دارد.
برای جذب مسافران به تور خودتان باید کاری کنید که آن‌ها شما را پیدا کنند! چگونه این کار را انجام دهید؟ 

وب‌سایت خود را برای مسافران بهینه‌سازی کنید

وب‌سایت باید از نظر موارد زیر مفید و کاربردی باشد:
  •  آیا تمام تصاویر حرفه‌ای به نظر می‌رسند؟ آیا متن به وضوح نوشته شده است؟ 
  • آیا روشن است که چه کاری می‌کنید؟ از بازدید کننده‌ی خود چه چیزی می‌خواهید؟
  • آیا تمام مولفه‌های وب‌سایت کار می‌کنند؟ آیا مسیر روشن و مستقیمی برای رزرو یا پرسش وجود دارد؟
به یاد داشته باشید که این اساسا اولین برداشت مشتری از تور شما از طریق وب‌سایت‌تان است. سعی کنید در طراحی وب‌سایت از رنگ‌های مکمل استفاده کنید.
در عین این‌که هیچ مشکلی در خصوص بیرون رفتن و تعامل با مردم وجود ندارد، می‌توانید ویرایش وب‌سایت را در محیط آرام خانه یا گرم اداره انجام دهید. مشتریان شما را پیدا خواهند کرد و به قدر کافی در وب‌سایت شما می‌مانند تا یک تور رزرو کنند.

از طریق شبکه‌های اجتماعی می‌توانید با مشتری‌ها در تعامل باشید و تور خود را تبلیغ کنید.

از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید

امروزه برای تبدیل شدن به یک کسب و کار موفق و پر رونق بدون قدم گذاشتن در دنیای شبکه‌های اجتماعی باید تلاش زیادی بکنید.
شبکه‌های اجتماعی بستر عالی برای کارهای زیر فراهم می‌کنند: 
  • ایجاد یک جامعه از افرادی که می‌توانند مشتریان شما باشند.
  • به‌دست آوردن یک بازخورد حیاتی که می‌توانید برای بهبود عمکلرد آن را در دستور کار قرار دهید.
  • ارائه پاداش و تخفیف به کسانی که صفحه‌ی شما را دنبال می‌کنند. این یک فاکتور بسیار مهم برای جذب بازدید کنندگان به صفحه‌ی‌تان می‌باشد.
یک صفحه‌ی فیس‌بوک یا اینستاگرام ایجاد کنید،‌ بدین ترتیب می‌توانید با مشتری‌ها به صورت فرد به فرد و یا گروهی در تعامل باشید و تور خود را تبلیغ کنید.

مخاطب خود را بشناسید

اگر آن‌ها جوان هستند انتظار نداشته باشید مقدار مضحکی پول خرج کنند و اگر پیر هستند، انتظار نداشته باشید به دنبال هیجان باشند. با این وجود، افراد مسن زیادی هستند که به‌دنبال هیجان هستند البته در صورتی که به خوبی به آن‌ها ارائه شود. ‌بنابراین باید باهوش باشید زیرا همیشه استثنا وجود دارد.
از خودتان بپرسید:
علایق آن‌ها چیست؟ آیا سنگ نوردان از پیاده‌روی در جنگل هم لذت می‌برند؟ اگر در بین مخاطب خود یک الگو یافتید، آن‌گاه می‌توان گفت که یک کانال بازاریابی جدید برای خود پیدا کرده‌اید.
چرا آن‌ها مشتری تور شما هستند؟ چه چیزی شما را به‌طور ویژه برای مخاطبان برجسته ساخته است؟ به‌عنوان مثال، به این دلیل است که تور عاشقانه ارائه کرده‌اید و می‌دانید که مشتریان‌تان ماه عسل  را دوست دارند.
چه چیزی به آن‌ها انگیزه می‌دهد؟ مسافران براساس احساسات خرید می‌کنند، آیا می‌خواهید احساس آرامش کنند یا شگفت زده و هیجان‌زده باشند؟
دانستن و درک نیازهای مسافران، کلیدی برای رزرو‌های بیشتر است.

برای فروش بیشتر با آژانس‌ها و مراکز خدمات مسافرتی همکاری کنید تا مشتریان از تور شما باخبر شوند.

قابل اعتماد باشید

بخش بزرگی از هر رابطه را اعتماد تشکیل می‌دهد، به‌خصوص در زمانی که یک محصول یا خدمات را ارائه می‌دهید. مردم به احتمال زیاد از کسانی خرید می‌کنند که به آن‌ها اعتماد دارند.
صمیمی باشید و لبخند بزنید. از یک لحن گرم در هنگام صحبت کردن استفاده کنید. این خونگرمی باید در وب‌سایت هم به خوبی بدرخشد.
واضح صحبت کنید. در بسیاری از موارد مشتری خارجی خواهد بود و ممکن است اعتماد به‌نفس کافی برای صحبت کردن به زبان شما را نداشته باشد،‌ بنابراین رسیدگی به این موضوع مهم است.
کمک کننده باشید. همیشه یک راه‌ حل ارائه کنید. اگر افراد نیاز به راهنمایی دارند به آن‌ها راهنمایی بدهید. اگر نیاز به توصیه دارند،‌ آن‌ها را توصیه کنید. اگر همیشه فردی مفید و جذب کننده باشید، آن‌گاه به احتمال زیاد مشتریان نزد شما باز می‌گردند.
به دقت گوش دهید. ایده‌ها را پذیرفته و انتقادات و پیشنهاداتی که ارائه می‌شوند را به کار بگیرید. در پایان هر تور یک بررسی سریع از بازخوردها داشته باشید.
زمانی‌که مسافران به شما اعتماد کنند هنگامی که به خانه برسند، به دوستان‌شان معرفی‌تان می‌کنند و بدین ترتیب تعداد مشتریان افزایش خواهد یافت.

مشتریان خود را پیدا کنید

به بیان دیگر، در مناطق گردشگری تبلیغ و بازاریابی کنید،‌ مثل دیدنی‌های شهر، اقامتگاه‌ها، کافه‌ها و وب‌سایت‌های مخصوص مسافران و خدمات مسافرتی.
و علاوه بر روزنامه و مجلات و آگهی باید:
  • با آژانس‌ها و مراکز خدمات مسافرتی همکاری کنید تا مشتریان از تور شما باخبر شوند.
  • با شرکت‌های محلی همکاری کرده و یکدیگر را ترویج کنید.

منبع : Rezdy