مراسم عروسی یکی از مهم‌ترین روزهای زندگی شما است که در آن بیشترین تعداد عکس از شما گرفته می‌شود. برای داشتن عکس‌های فوق‌العاده‌ای باید آرایشی بدون نقص داشت. مراقب باشید که اشتباهات زیر را مرتکب نشوید.

امتحان یک آرایش جدید

روز مراسم عروسی، زمان مناسبی برای امتحان رژ قرمز یا سایه دودی برای اولین بار نیست. رنگ و توناژی را انتخاب کنید که با آن راحت هستید و به شما می‌آید. هدف از آرایش عروس این است که خودشان باشند فقط کمی شسته‌رفته‌تر و زیباتر. اصلا خوب نیست که بعد از گذشت مثلا پنج سال وقتی به عکس‌ها نگاه می‌کنید، به‌خاطر آرایش زیاد اصلا عروس را نشناسید.
عروس‌ها این‌قدر درگیر روز بزرگ زندگی‌شان می‌شوند که در انتها ظاهرشان با همیشه متفاوت خواهد بود و آرایش آن‌ها بسیار زیاد می‌شود. بله، درست است. مراسم عروسی بزرگ‌ترین و مهم‌ترین روز زندگی شما است و به همین خاطر باید ظاهرتان شبیه به خودتان باشد، فقط کمی بهتر. مسلما داماد نیز می‌خواهد شما را ببیند و نه آن همه آرایش و کسی را که نمی‌شناسد.

خود را درگیر مد روز نکنید

به لطف کیم کارداشیان اکنون دیگر کانتورینگ چهره برای برجسته‌تر کردن گونه‌ها کاملا متداول است و تبدیل به مد شده است. اما  این قبیل آرایش عروس و کانتورینگ‌های سنگین در طول روز بسیار بد به نظر می‌رسد. در نور طبیعی باید آرایش عروس و زیبایی طبیعی نیز داشت، بنابراین آرایش عروس باید ملایم و باطراوت باشد. همیشه به‌خاطر داشته باشید که عکس‌های شما تا سال‌ها بعد از مراسم عروسی درمعرض دید همه خواهند بود؛ شما که نمی‌خواهید کسی از روی عکس‌های مراسم عروسی شما و نوع آرایش عروس بتواند حدس بزند که شما در چه دهه‌ای ازدواج کرده‌اید. به این فکر کنید که ظاهرتان باید همواره و در هر زمانی زیبا به‌نظر برسد و وقتی ده سال دیگر به عکس‌های‌تان نگاه می‌کنید، باید هنوز هم مدرن و به‌روز باشید.

حداقل سه ماه پیش از روز مراسم عروسی، حتما به آرایشگاه رفته و آرایش عروس انتخابی خود را امتحان کنید.

عدم حضور در آرایشگاه برای امتحان آرایش انتخابی

حداقل سه ماه پیش از روز مراسم عروسی، حتما به آرایشگاه رفته و آرایش عروس انتخابی خود را یک بار به‌صورت امتحانی انجام دهید. ممکن است به نظر شما هزینه‌ی اضافه باشد اما ارزشش را دارد. اگر از نخستین آرایش خود راضی نبودید زمان کافی دارید تا گزینه دیگری را انتخاب کنید. یکی از راه‌های صرفه‌جویی در هزینه‌ها برای امتحان کردن آرایش این است که به دنبال اتفاقات و ایونت‌ها یا تخفیفات ویژه‌ی آرایشگاه باشید.

عدم آمادگی در جلسه آرایش آزمایشی

می‌دانید که در جلسه‌ای که برای آرایش عروس آزمایشی موهای‌تان به آرایشگاه می‌روید، حتما باید عکس مدل موهای مختلفی را به ‌همراه داشته باشید. در مجلات آرایشی یا در Pinterest بگردید و خانم‌هایی که رنگ پوست و موهای‌شان شبیه به شما باشند و آرایش آن‌ها را دوست دارید را انتخاب کنید. اگر هر عکسی از خودتان دارید که در آن آرایش‌تان را دوست دارید (یا دوست ندارید) حتما آن را با خود به آرایشگاه ببرید. معمولا توصیف کلامی مدل مو و آرایش دلخواه منجر به فاجعه می‌شود. یک عکس جای صدها کلمه را می‌گیرد. بعد از این‌که عکس را به آرایشگر نشان دادید، درباره‌ی آن صحبت کنید و مطمئن شوید که او نیز متوجه نکات مد نظر شما در عکس شده است.
هم‌چنین در جلسه‌ی آزمایشی حتما لباس سفید بپوشید. به‌ این‌ صورت می‌توانید به‌راحتی متوجه شوید که آرایش‌تان در روز مراسم عروسی چگونه خواهد بود و عکس گرفتن را فراموش نکنید. گاهی ممکن است آرایش روی صورت‌تان خوب باشد، اما در عکس‌ها آن را نپسندید.

استفاده از رژلب یا برق لب

به‌جای آن‌ها از رژ مایع با دوام Lip Stain استفاده کنید که ماندگاری بیشتری دارد. برق لب خیلی سریع پاک می‌شود و وقتی که داماد شما را می‌بوسد روی لب‌ها و صورت او پخش می‌شود. هم‌چنین وقتی لب‌ها خیلی براق باشند در عکس‌برداری بالانس صورت از بین رفته و ممکن است موجب انعکاس نو روی لب می‌شود.
یکی دیگر از دلایل عدم استفاده از برق لب این است که در صورتی‌ که روی صورت خود تور می‌کشید؛ تور به لب‌های‌تان می‌چسبد. همین امر درباره موهای بلند نیز صادق است، اگر عروس بخواهد موهایش باز باشد و روی شانه‌هایش بریزد، احتمال این‌که موها به لب‌هایش بچسبند بسیار زیاد است.

برای آرایش عروس با کمی براق کردن گونه‌ها ظاهری باطراوات خواهید داشت.

استفاده از براق‌کننده در جای اشتباه

با کمی براق کردن گونه‌ها ظاهری باطراوات و تر و تازه خواهید داشت اما اگر این براق‌کننده را روی بینی یا پیشانی استفاده کنید، پوست‌تان به ‌نظر چرب می‌رسد. آرایشگر حرفه‌ای جین کوهن نیز از سایه براق‌کننده طلایی روی استخوان گونه‌ها، قمست انحنای بالای لب، و زیر ابروها استفاده می‌کند. با این‌کار گویی عروس از درون می‌درخشد. انجام این کار بسیار آسان و موثر است. 
هرکاری که می‌کنید حتما دقت منید که از اکلیل دوری کنید. اکلیل‌ها باعث انعکاس نور فلش دوربین می‌شوند و این امر باعث می‌شود در عکس نقطه‌های سفیدی روی پوست شما ظاهرشوند. ممکن است در فرایند چاپ عکس‌ها این نقاط سفید به رنگ سبز، نارنجی یا بنفش دربیایندو تنها راه خلاصی از این نقاط این است که هزینه زیادی را صرف روتوش عکس‌ها کنید.
به خاطر داشته باشید که براق کردن با اکلیل دار کردن کاملا متفاوت است زیرا اکلیل دارای ذراتی است که سبب انعکاس نور به درون دوربین می‌شوند.

اشتباه رژگونه زدن

قسمت برآمدگی گونه را درنظر بگیرید، این همان نقطه‌است که باید رژگونه بزنید. بسیاری از خانم‌ها به اشتباه فکر می‌کنند که رژگونه را باید زیر استخوان گونه زد، درست مثل روش آرایش دهه 70 میلادی. بعدا می‌توانید برای برجسته‌تر شدن استخوان گونه، زیر آن را کمی برنز کرده و آن را با رژگونه‌ی خود کاملا یکی کنید.

آرایش بیش از حد چشم‌ها

به‌جز ریمل از هیچ لوازم آرایش به‌رنگ مشکی استفاده نکنید. خط چشم یا سایه‌ی مشکی باعث می‌شود آرایش عروس خیلی به‌چشم بیاید. می‌توانید با استفاده از رنگ‌های دیگر ظاهری باشکوه و لطیف داشته باشید. می‌توان به‌جای رنگ مشکی از رنگ‌های قهوه‌ای، خاکستری، آبی نفتی یا بنفش تیره استفاده کنید.
آرایش چشم تیره معمولا روی صورت، خود را خیلی بهتر نشان می‌دهد تا درون عکس. آرایش چشمی که خیلی دودی و تیره باشد، ممکن است باعث ایجاد هاله‌ای تیره‌رنگ در اطراف چشم بشود.  درعوض آرایش عروس ملیح و ملایم این‌طور نیست. باید سایه‌ای را انتخاب کنید که رنگ چشم شما را به‌خوبی نشان دهد. برای چشم‌های سبز رنگ برنزه، برای چشم‌های فندقی سایه‌ی قهوه‌ای موکا، برای چشم‌های آبی سایه‌های قهوه‌ای تیره و آبی نفتی و برای چشم‌های قهوه‌ای سایه خاکستری را پیشنهاد می‌کنیم.
هم‌چنین بهتر است به‌جای سایه‌ی پودری از سایه‌های کرمی استفاده کنید. این سایه‌ها ماندگاری بیشتری داشته و با رنگ پلک هم‌خوانی بیشتری دارند. از سایه‌های پودری روی چروک‌ها و خطوط روی پلک و زیر ابرو استفاده کنید.

برای آرایش عروس اکستنشن مژه‌ها را حداقل دو هفته قبل از مراسم عروسی انجام دهید.

استفاده از مژه مصنوعی نامناسب

یکی از نکات آرایشی که امروزه بسیار متداول شده است اکستنشن مژه‌ها است که تک‌تک روی مژه‌های طبیعی فرد قرار می‌گیرند (درست همانند اکستنشن مو). اما در صورتی‌ که به چسب مژه حساسیت دارید، اکستنشن مژه‌ها را حداقل دو هفته قبل از مراسم عروسی انجام دهید تا مطمئن باشید که هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.
اگر روش سنتی استفاده از مژه مصنوعی را برگزیدید، به دنبال مژه مصنوعی‌های تک‌تک باشید و از مژه‌های ردیفی استفاده نکنید. اشک چشم باعث وا رفتن چسب مژه در گوشه‌های داخلی چشم شده و موجب کنده شدن و یا کج شدن آن‌ها می‌شود. استفاده از یک لایه ضد آب و به‌کار بردن مژه‌های مصنوعی تکی، مژه‌ها را درمقابل گریه کاملا مقاوم می‌کند انجام این کار برای آرایش عروس ضروری است. هم‌چنین مژه‌های تکی ظاهری طبیعی‌تر خواهند داشت و می‌توانید مژه‌ها را به‌اندازه دلخواه پر کنید.

فراموش کردن رسیدگی به ابروها

ابروها قاب چشم‌ها به‌حساب می‌آیند و در تغییر صورت نقش بسزایی دارند. علاوه‌ بر این‌که باید ابروها را یک هفته پیش از مراسم عروسی کاملا برداشته و مرتب کنید، شاید بهتر باشد کمی آن‌ها را با سایه ابرو پررنگ‌تر کنید؛ برای این‌کار باید روی شکل طبیعی ابرو و با سایه‌ای که با رنگ موهای‌تان هم‌خوانی داشته باشد، ابروها را پررنگ‌تر کنید.

استفاده از لوازم آرایش دارای SPF

امروزه در ترکیب بسیاری از لوازم آرایش، مواد ضد آفتاب به‌کار می‌رود که برای استفاده روزانه کاملا مناسب هستند. اما برای آرایش عروس از فونداسیون‌ها و کرم‌پودرهای قدیمی استفاده کنید. برخی مواد موجود در SPF، باعث سفید شدن رنگ صورت در عکس‌های با فلش می‌شود. اگر قرار است تمام طول روز را در محیط باز بگذرانید بهتر است زیر کرم‌پودر خود از کرم ضدآفتاب استفاده کنید؛ دراین‌صورت کرم ضدآفتاب جذب پوست شده و روی فونداسیون قرار نمی‌گیرد. اما با این‌ وجود بهتر است قبل از مراسم عروسی چندین عکس امتحانی نیز از خودتان بگیرید تا مطمئن شوید که صورت‌تان در عکس‌ها مثل گچ سفید نباشد.

برای آرایش عروس استفاده از فونداسیون و کرم‌پودر اسپری مایع سبک Airbrush بهترین گزینه است.

استفاده از فونداسیون و کرم‌پودر اسپری مایع سبک Airbrush

اگر شما نیز از آن دسته عروس‌هایی هستید که نیازی به پوشانندگی زیادی ندارید، فونداسیو‌ن‌های مایع اسپری شکل بهترین دوست شما هستند. این کرم‌پودرها بسیار سبک بوده و با استفاده از آن‌ها عروس حس نمی‌کند که انگار روی صورتش ماسک زده است. اما اگر نیاز به پوشانندگی بیشتری دارید، بهتر است از کرم‌پودرهای معمولی استفاده کنید. اگر روی صورت‌تان در اثر تصادف یا کشیده شدن پوست روی زمین لکه‌ای ایجاد شده یا اگر زیاد عرق می‌کنید، استفاده از کرم‌پودرهای مایع اسپریی برای شما مناسب نیست.

استفاده زیاد از حد از فونداسیون و کرم‌پودر

بسیاری از عروس‌ها بر این باورند که برای داشتن ظاهری عالی در عکس‌ها، باید از مقدار زیادی کرم‌پودر استفاده کنند؛ اما واقعیت درست خلاف این است. برای این‌که پوست، زیر کرم‌پودر مشخص باشد بهتر است از یک فونداسیون ظریف و حریری استفاده کنید تا حتی درعکس‌های کلوزآپ نیز ظاهر خوبی داشته باشید. باید بدانید که استفاده زیاد از حد از کرم‌پودر باعث ماندگاری بیشتر آن نمی‌شود؛ برای ماندگاری و دوام بیشتر بهتر است  از یک پرایمر خوب استفاده کرده و سپس کار را با یک کرم‌پودر با پوشانندگی متوسط ادامه دهید. به‌کار بردن پرایمر باعث می‌شود کر‌م‌پودر به آن چسبیده و آرایش دوام بیشتری داشته باشد. علاوه‌ بر این پرایمر باعث کوچک شدن و محو شدن روزنه‌های پوست شده و پوستی صاف را برای شما به همراه خواهد داشت. پرایمر  smashbox photo finish foundation یکی از بهترین پرایمرهایی است که آرایشگران حرفه‌ای از آن استفاده می‌کنند. اما دقت داشته باشید که فقط پرایمر صورت کافی نیست و باید پرایمر سایه چشم را نیز به‌ کار ببرید تا از جمع‌ شدن سایه‌ی چشم در خطوط پشت پلک جلوگیری کرده و آن را تازه جلوه دهد. در این‌باره نیز پرایمر پیشنهادی، پرایمر سایه چشم decay eyeshadow primer potion است.

استفاده از پودر و پنکیک روی آرایش

استفاده از پنکیک برای مات کردن آرایش عروس ایده بسیار خوبی است اما اگر آن را زیر چشم بزنید، بعداز مدتی روی تمامی چروک‌های کوچک نشسته و آن را بزرگترو بیشتر جلوه می‌دهد. به‌همین‌خاطر بهتر است که برای قسمت زیر چشم‌ها از پنکیک خیلی کمی استفاده منی یا به‌طور کلی این قیمت را پنکیک نزنید. هر چه زیر چشم‌ها پنکیکی کمتری استفاده کنید، ظاهری باطراوت‌تر و زیباتر خواهید داشت.

یکسان‌سازی رنگ پوست روی قسمت دکلته و کمر نیز در آرایش عروس اهمیت فراروانی دارد.

عدم آرایش بدن

آرایش روی خط فک تمام نمی‌شود؛  یکسان‌سازی رنگ پوست روی قسمت دکلته و کمر نیز در آرایش عروس اهمیت فراروانی دارد. زیرا با پوشیدن لباس عروس این قسمت‌ها نیز درمعرض دید هستند. برخی آرایشگرها روی استخوان ترقوه نیز از کمی برق طلایی استفاده می‌کنند تا با این روش صورت را روشن‌تر جلوه دهند.

عدم استفاده از مواد آرایشی ضدآب

برای آرایش عروس علاوه بر ریمل ضدآب، باید از کرم‌پودر ضدآب نیز استفاده کرد. معمولا عروس‌ها در روز مراسم عروسی گریه می‌کنند و اصلا خوشایند نیست اگر در اثر گریه کردن لکه‌های سیاه ریمل یا رگه‌های سفید در اثر پاک شدن کرم‌پودر روی صورت ایجاد شود. وقتی گریه می‌کنید برای پاک کردن اشک‌ها دستمال را روی صورت نکشید بلکه با ضربه‌های آرام اقدام به پاک کردن اشک‌ها بکنید. حتی اگر از مواد ضدآب استفاده کنید اما مدام اشک‌ها یا عرق‌تان را با کشیدن دستمال روی صورت پاک کنید، آرایش‌تان کاملا خراب می‌شود.

عدم اختصاص وقت کافی برای نشستن آرایش روی صورت

پس از هر مرحله از آرایش عروس باید به آن زمان داد تا خشک شده و کاملا روی پوست بنشیند. اگر با کمبود وقت روبه رو هستید، می‌توانید از باد خنک سشوار استفاده کنید. با اختصاص زمان برای نشستن آرایش روی پوست، آرایش عروس بادوام‌تری خواهید داشت.
هم‌چنین هیچ‌گاه کر‌م‌پودر را با انگشتان روی صورت نزنید. این‌کار باعث نشستن باکتری و میکروب روی پوست شده و حتی ممکن است اثر انگشت روی پوست بماند. استفاده از یک اسفنج یا قلم‌مو باعث طبیعی‌تر شدن و یکنواخت‌تر شدن کرم‌پودر می‌شود.

زیاد از حد برنزه کردن

بسیاری از عروس‌ها درهفته قبل از مراسم عروسی کمی آفتاب می‌گیرند. اما به‌خاطر داشته باشید که لباس شما سفید است!! زوئنا در این‌باره می‌گوید: اختلاف رنگ پوست  لباس زیبا است ولی ازطرفی برنزه کردن در نور آفتاب نیز ریسک‌هایی به همراه دارد از قبیل: آفتاب‌سوختگی یا بروز خطوط برنزه. و این بدین معنی است که آرایشگر باید زمان بیشتری را صرف ازبین بردن این مشکلات کند.

برنزه کردن را چند هفته قبل از مراسم و آرایش عروس، طی چندین جلسه انجام دهید تا به رنگ دلخواه خود برسید.

برنزه کردن با اسپری بلافاصله قبل از مراسم عروسی

روز قبل از مراسم عروسی اصلا مناسب برنزه کردن با اسپری نیست. در عوض چند هفته قبل از مراسم عروسی، در طی چندین جلسه به‌مرور به رنگ دلخواه خود برسید. ابتدا با روشن‌ترین رنگ برنزه شروع کنید و بگذارید روی پوست بنشیند. به این شکل متوجه می‌شوید که آن رنگ را دوست دارید یا نه و در ضمن می‌توانید یک‌دست شدن رنگ را نیز بهتر کنترل کنید. علاوه بر این رنگ‌های برنزه اسپری‌ برای نشستن روی پوست نیاز به زمان دارند و اگر روز قبل از مراسم عروسی برنز کنید، مسلما خطر پس دادن رنگ به لباس عروس وجود دارد.
اگر نگرانید که رنگ برنزه قبل از مراسم عروسی از بین برود، می‌توانید با مسئول سالن صحبت کنید تا در صورت نیاز یک روز قبل از مراسم عروسی، یک جلسه اضطراری برای ترمیم رنگ داشته باشید.

برنزه یکنواخت و یک‌رنگ

برنزه کردن با اسپری معمولا غیرطبیعی به‌نظر می‌رسد زیرا همه جای بدن یک‌رنگ می‌شود، اما برنزه کردن طبیعی این حالت را ندارد. به‌جای آن می‌توانید از کرم پودر مایع اسپری‌ استفاده کنید. این‌که تمام صورت و حتی پشت پلک‌ها همه برنزه باشند، غیرطبیعی است. بهتر است روی صورت از یک کرم برنزه‌کننده استفاده کنید تا رنگ پوست صورت کمی تیره‌تر شود. صورت و قفسه سینه باید یک‌رنگ باشند اما مرکز صورت باید نور را انعکاس دهد.

تغییر رژیم و برنامه مراقبت از پوست

اگر مستعد جوش هستید، ممکن است بخواهید در طی چند روز قبل از مراسم عروسی اقدام به استفاده از محصولات ضدجوش کنید؛ اما بهترین کار این است که به روش‌های معمول و همیشگی خود ادامه دهید. چند روز قبل از مراسم عروسی، زمان مناسبی برای تجربه کردن درمان‌های جدید پوستی یا استفاده از محصولات ناآشنا و جدید نیست. بهتر است به همان برنامه‌ی مراقبت از پوست همیشگی خود ادامه داده و روز و شب صورت‌تان را مرطوب و آبرسانی کنید.
اگر معمولا از مراقبت‌ها و ماسک‌ها و پاکسازی صورت استفاده نمی‌کردید، قبل از مراسم عروسی نیز این‌کار را نکنید. انجام این‌ کار را چند روز قبل از مراسم عروسی باعث می‌شود جوش‌ها و دانه‌های سرسیاه روی سطح پوست ظاهر بشوند و روز مراسم عروسی را کاملا نابود کنند. معمولا چندین هفته طول می‌کشد تا این جوش‌ها کاملا ازبین بروند؛ بنابراین به عروس‌ها توصیه می‌شود که حداقل سه تا چهار هفته قبل از مراسم عروسی از ماسک‌ها و پاکسازی پوست استفاده کنید تا روز مراسم عروسی صورتی کاملا شفاف و درخشان داشته باشید.

آماده‌سازی صحیح پوست، پیش از انجام آرایش عروس بسیار اهمیت دارد.

عدم آماده‌سازی پوست در روز مراسم عروسی

آماده‌سازی صحیح پوست، پیش از انجام آرایش عروس بسیار اهمیت دارد. بهتر است ابتدا صورت خود را با یک مایع شستشوی ملایم بشویید و سپس از یک لوسیون (مانند لوسیون مرطوب‌کننده پیشرفته bobbi brown extra bright) برای مرطوب کردن و تونینگ پوست و از بین بردن قرمزی آن استفاده کنید. پس‌از آن برای یکنواخت کردن رنگ پوست از یک کرم CC استفاده کنید.  حتما توجه کنید که برای دور چشم‌ها ،کرم آبرسان دور چشم به‌کار ببرید. با این‌کار کانسیلر زیر چشم به‌خوبی جذب شده و روی پوست می‌نشیند.
اکثر عروس‌ها یا ساقدوش‌هایی که به آرایشگاه مراجعه می‌کنند، پوست خود را به ‌خوبی مرطوب نکرده‌اند به‌کار بردن لوازم آرایش روی پوست خشک و پوسته‌پوسته ‌شده، بسیار مشکل است.  اگر درست روز مراسم عروسی جوش زدید، به آن‌ها دست نزنید. جوش‌های دست‌کاری شده و زخم آن‌ها در روز مراسم عروسی بسیار ناخوشایند است. ازآن گذشته، پوشاندن جوش خیلی راحت‌تر از زخم و جای آن است.

برداشتن موهای صورت یک روز قبل از مراسم عروسی

موهای زائد ابرو یا هر قسمت دیگری از صورت را حداقل پنج روز پیش از مراسم عروسی بردارید تا از وجود زخم یا هر رد دیگری روی صورت در روز مراسم عروسی جلوگیری کنید. اگر تا‌ به‌ حال موهای صورت خود را برنداشته‌اید، الان هم این‌کار را نکنید زیرا ممکن است باعث جوش زدن بشود.

عدم اهمیت به آرایش ساقدوش‌ها

به‌خاطر داشته باشید که ساقدوش‌ها در بسیاری از عکس‌های شما حضور خواهند داشت؛ نظرات خود درباره‌ی آرایش آن‌ها را نیز بیان کنید. آن‌ها را راهنمایی کنید تا همه ظاهری هماهنگ داشته باشند. مسلما شما نمی‌خواهید هر یک از ساقدوش‌ها یک مدل آرایش و یک مدل مو داشته باشند زیرا اصلا خوشایند نخواهد بود و نشان‌دهنده‌ی عدم برنامه‌ریزی است.

به‌همراه نداشتن وسایل اضطراری

روز مراسم عروسی طولانی است، حتما باید برخی از لوازم آرایش را همراه داشته باشید تا درصورت نیاز کمی ترمیم یا تمدید انجام دهید. هیچ عروسی دوست ندارد پوستی چرب داشته باشد. دستمال‌های جذب چربی در این مورد بسیار کاربرد دارند زیرا این دستمال‌ها آرایش را پاک نمی‌کنند. بعضی دیگر ازلوازم آرایش اصلی عبارتند از: رژلب، پنبه‌های کوچک و دستمال‌کاغذی برای پاک کردن لکه‌های سیاه‌رنگ، پنکیک مات و درصورت استفاده از مژه‌ی مصنوعی حتما چسب مژه را نیز به‌همراه داشته باشید.

منبع : Bridalguide