این‌که خودتان آرایش عروسی‌تان را انجام دهید ایده بسیار عالی است زیرا ارزان‌تر است و هیچ‌کس بهتر از خود شما با صورت‌ و خصوصیات‌تان آشنا نیست. از طرفی پذیرش مسئولیت آرایش عروس در روزی که بیشترین عکس‌ها را می‌گیرید می‌تواند کمی ترسناک باشد. در این مطلب نکاتی را آورده‌ایم که اگر برای انجام آرایش عروس مفید خواهند بود.

نیازی نیست تمامی لوازم آرایش خود را دوباره خریداری کنید

اگر لوازم آرایش خوبی دارید که با پوست صورت‌تان کاملا منطبق است، نیازی نیست آن‌ها را روز مراسم عروسی تغییر دهید. از همان لوازم قبلی مناسب خود استفاده کنید.

حتما قبل از عروسی برای امتحان خودتان را آرایش کرده و عکس بگیرید

حتما یک یا دو روز قبل از مراسم عروسی باید تمرین کنید. مدل آرایش عروس خود را چند ماه قبل از مراسم عروسی انتخاب کرده و امتحان کنید و دوباره یک هفته پیش از مراسم عروسی نیز این کار را انجام دهید. اشلیپ پیشنهاد می‌کند که در نورهای مختلف (فلورسنت، نور طبیعی، نور شمع و ...) از خودتان عکس بگیرید.

لوازم آرایشی بادوام، با پوشش زیاد و ضد آب را انتخاب کنید

معمولا عروس‌ها در ساعات اولیه صبح آماده می‌شوند و باید تا آخرشب برای گرفتن عکس آماده باشند. اشلیپ می‌گوید نکته‌ی اصلی در ثابت ماندن آرایش عروس بعد از عرق کردن، گریه کردن و بغل کردن افراد این است که از لوازم آرایش با دوام استفاده کنید.

اگر مراسم عروسی در محیط باز انجام می‌شود استفاده از لوازمی که دارای SPF هستند برای آرایش عروس مناسب است.

از لوازم آرایش مات استفاده کنید

کرم‌پودرهای HD (روشن‌کننده)، کانسیلرهای ضدپیری در صورتی که کم استفاده شوند بسیار عالی هستند، اما اگر کمی بیش‌ از حد از آن‌ها استفاده کنید ذرات موجود در این مواد مانند آینه عمل کرده و نور فلش دوربین را منعکس می‌کنند و باعث می‌شوند شما در عکس‌ها رنگ‌پریده به‌نظر برسید. در نتیجه این لوازم آرایش برای آرایش عروس مناسب نیستند.
اگر مراسم عروسی در محیط باز انجام می‌شود استفاده از لوازمی که دارای SPF هستند فکر خوبی است، اما مراقب باشید که این محصولات باعث ایجاد ته‌رنگ خاکستری یا آبی روی پوست نشوند. برای مراسم عروسی از فوندانسیون‌ها و کرم‌پودرهای دارایSFP استفاده نکنید تا در عکس‌ها رنگ‌پریده و روشن به‌نظر نیایید.

روز مراسم عروسی وقت زیادی به آرایش خود اختصاص دهید

مسلما تنها چیزی که نیازی به آن ندارید عجله کردن است بنابراین در روز مراسم عروسی نسبت به حالت عادی زمان بیشتری به آرایش عروس خود اختصاص دهید. اگر آرایش عروس زود تمام شد، می‌توانید با ساقدوش‌ها وقت بگذرانید و اگر کشیدن خط چشم خیلی طولانی شد (معمولا این اتفاق می‌افتد) اصلا نگران نشوید و عجله نکنید. آرایش عروس مثل آرایشی نیست که هر روز انجام می‌دهید و وقت بیشتری می‌برد.

پیش‌ از آرایش از مرطوب‌کننده استفاده کنید تا چروک‌ها را بپوشانید

اگر فکر می‌کنید در آرایش عروس استفاده از مرطوب‌کننده باعث می‌شود ظاهری درخشان داشته باشید، اشتباه می‌کنید. استفاده از مرطوب‌کننده قبل از آرایش عروس اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر پوست صورت مرطوب نباشد و لوازم آرایش را روی پوست خشک استفاده کنید، پوست تمامی لوازم آرایش را جذب کرده و روی تمامی خطوط نازک و چروک‌های ریز پوست نشسته و آن‌ها بدتر نشان می‌دهد. از یک مرطوب‌کننده‌ی فاقد چربی روی تمام پوست صورت بزنید و ناحیه اطراف دورچشم را بیشتر کرم بزنید.

پرایمر برای زیرسازی آرایش عروس و ثابت نگه داشتن فوندانسیون بسیار ضروری است.

پرایمر (زیرسازی) آرایش برای ثابت نگه داشتن فوندانسیون بسیار ضروری است

برای داشتن یک آرایش عروس با دوام گام بعدی پس از مرطوب کردن پوست، استفاده از پرایمر (پایه) آرایش عروس روی تمامی پوست صورت است. مالاوایزدا توصیه می‌کند که تنها از پرایمرهایی استفاده کنید که فاقد سیلیکون هستند. مثل Laura Maercier Oil-Free Primer (پرایمر فاقد چربی لورا مرسیر). زیرا پرایمرهای سیلیکون - بیس معمولا بسیار نرم و لیز هستند و باعث می‌شوند لوازم آرایش روی پوست شما سر بخورد و ماندگاری نداشته باشد.
از پرایمر (زیرسازی) سایه چشم نیز استفاده کنید. پلک‌ها نیز همانند بقیه صورت ممکن است چرب شوند، بنابراین سایه‌های معمولی چشم به‌تنهایی برای ماندگاری بالا روی پلک‌ها فایده‌ای نخواهد داشت. اونیل می‌گوید اگر پایه، پرایمر (زیرسازی) یا کانسیلر (پوشاننده) سایه چشم را پشت پلک نزنید، سایه به هیچ‌وجه روی پلک نمی‌ماند و به‌جای آن روی شکن وچروک‌های پلک می‌ماند. می‌توانید از پرایمر urban decay برای آرایش عروس  استفاده کنید.

برای زدن فوندانسیون روی پوست از یک اسفنج مرطوب استفاده کنید

هدف استفاده از فوندانسیون یا کرم پودر داشتن پوستی صاف و یک‌دست است و آن‌ را برای پنهان کردن لکه‌ها به‌کار نمی‌برند. بنابراین استفاده‌ی زیاد از حد آن مناسب نیست. بهتر است از همان فوندانسیون همیشگی خود استفاده کنید اما آن را با یک اسفنج مرطوب ،مثل BeautyBlender، روی پوست بزنید تا لایه‌ی فوندانسیون روی پوست را نازک‌تر کنید. ابتدا از قسمت وسط صورت شروع کنید و سپس با اسفنج مواد آرایشی را به کناره‌های صورت بکشید. بدین صورت انگار ماسک روی صورت زده‌اید. اگر پوست‌تان دارای لکه یا خال است برای پوشاندن آن‌ها می‌توان از کانسیلر استفاده کنید، توجه داشته باشید که فوندانسیون (کرم پودر) برای پوشاندن قرمزی یا ته‌رنگ  صورتی پوست استفاده می‌کنید.

مواد آرایشی و فوندانسیون را پخش کنید

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که خانم‌ها مرتکب می‌شوند این‌ است که روی خط فک و چانه تا گردن و سینه فوندانسیون خود را ترکیب و پخش نمی‌کنند. در آرایش عروس باید مد نظر داشته باشید که آرایش شما چطور کمک می‌کند در عکس‌ها بهتر به‌نظر بیاید. اگر صورت‌تان پنج درجه روشن‌تر ازبدن باشد، تمام عکس‌های شما خراب می‌شود. هم‌چنین باید مراقب باشید که هیچ خط پررنگ و تیره‌ای در اثر سایه‌انداختن یا استفاده از فوندانسیون روی پوست ایجاد نشود زیرا در این‌صورت آرایش عروس شما اصلا طبیعی به‌نظر نخواهد رسید.

برای آرایش عروس از کانسیلری استفاده کنید که با رنگ پوست‌تان تطابق داشته باشد.

استفاده از کانسیلر مطابق با رنگ پوست

از کانسیلری استفاده کنید که با رنگ پوست‌تان تطابق داشته باشد و آن را با کمی پودر زرد رنگ بپوشانید. برخلاف تصور معمول، نباید از کانسیلری که روشن‌تر از رنگ پوست است برای زیر چشم استفاده کرد.  با این‌کار در عکس‌ها دایره‌های سفید رنگی مشاهده می‌شود. کانسیلری را انتخاب کنید که هم‌رنگ پوست است و بعداز آن نیز از پودر با فام زرد، مثل Anastasia Beverly Hills Contour Kit ، استفاده کنید. استفاده از پودر زرد رنگ باعث گرم شدن زیر چشم شده و رنگ پوست را روشن‌تر می‌کند.


سایه چشم را تیره‌تر انتخاب کنید اما از یک سایه کاملا جدید استفاده نکنید

مراسم عروسی وقت مناسبی برای امتحان کردن سایه‌ی دودی نیست مگر این‌که این رنگ سایه‌ی همیشگی شما باشد. هدف این‌ است که به بهترین حالت همیشگی خود برسید و این‌که کاملا تغییر کرده و یک فرد دیگر شوید اصلا درست نیست. اگر معمولا از سایه‌های خنثی استفاده می‌کردید، این بار کمی سایه خنثی براق روی آن بزنید، اما اگر قبلا از سایه‌های تیره استفاده نمی‌کردید اصلا آن‌ها را به‌ کار نبرید.

تمامی آرایش باید کاملا طبیعی باشد به‌جز مژه‌ها

اکثر آرایشگران استفاده از مژه مصنوعی برای درشت‌تر کردن چشم در آرایش عروس را پیشنهاد می‌کنند. مژه‌ مصنوعی‌های نواری کاملا مشهود هستند اما استفاده از مژه‌های تکی مثل مژه‌های تکی Ardel individual به شما این امکان را می‌دهند تا درجاهای لازم، مثل گوشه‌های بیرونی چشم، از آن‌ها استفاده کنید. باید حتما از چسب مشکی استفاده کنید، مثل چسب مژه‌ی DUO. پس‌از چشباندن مژه‌ها اضافه‌های چسب را با خط چشم بپوشانید تا ظاهری بی‌عیب و نقص داشته باشید.

برای داشتن ظاهری طبیعی گریم را با دقت زیادی انجام دهید

اگر کار گریم درست انجام نشود، ظاهری ناخوشایند خواهد داشت و آرایش عروس خراب خواهد شد. برای ایجاد عمق روی صورت از پالت‌های پودری استفاده کنید.

برای جلوگیری از درخشان شدن آرایش آرایش از مواد آرایشی مات استفاده کنید.

برای ایجاد برق خاصی در صورت از هایلایتر استفاده کنید

برای جلوگیری از درخشان شدن تمام صورت از مواد آرایشی ( فوندانسیون، پرایمر، کانسیلر، برنزه‌کننده و پودر) مات استفاده کنید. سپس برای‌ این‌که به پوست برق خاص قرمز رنگی بدهید، یک کرم هایلایت (روشن‌کننده) براق مثل Becca Simmering Skin Prefector ، را انتخاب کرده و با برس روی گونه‌ها، وسط بینی، گودی بالای لب، وسط چانه، و روی استخوان ابرو بزنید. این هایلایت براق را باید روی قسمت‌هایی بزنید که نور را به‌صورت طبیعی جذب می‌کنند. هم‌چنین از هایلایت کردن قسمت‌هایی که دارای جوش یا جای زخم هستند خودداری کنید زیرا با این‌ کار عیوب و لکه‌های صورت بیشتر نمایان می‌شود.

برای جلوگیری از درخشان شدن صورت روی ناحیه تی، پنکیک نیمه شفاف بزنید

وقتی آرایش عروس تمام شد، با استفاده از یک برس پرزدار و نرم ، پنکیک نرم و مات مثل MAC Julia Petit Prep+ Prime Transparent Finishing Powder را به آرامی روی پوست صورت بزنید. این پودر (پنکیک) را درون کیف دستی خود گذاشته و همراه داشته باشید و درصورت عرق کردن یا براق شدن صورت از آن استفاده کنید.

از رژلب‌های مایع براق استفاده نکنید

برای دادن ته‌ رنگ به لب از رژ مدادی یا خط لب استفاده کنید و سپس روی آن یک رژلب مات بزنید. با این نوع رژلب درصورت بوسیدن، صورت داماد رنگ رژ نمی‌گیرد و روی لب‌های شما می‌ماند.

آرایش بدن را فراموش نکنید

وقتی دارید آرایش عروس انجام می‌دهید باید به‌خاطر داشته باشید که آرایش فقط به صورت منتهی نمی‌شود. اگر می‌خواهید ظاهر آرایش عروس شما کمی مرطوب و درخشان و زیبا باشد، باید حتما این درخشش روی سینه، شانه‌ها و بازو‌های شما نیز دیده شود تا مثل یک مدل ویکتوریا سیکرت بدرخشید. استفاده از لوسیون براق‌کننده بدن، مثل لوسیون red carpet Kolour می‌تواند پوست را روشن‌تر کرده و لباس عروس را نیز کثیف نمی‌کند.

آرایش خود را با یک اسپری ثابت‌کننده تمام کنید تا تمام آرایش شما ثابت بماند

می‌توان پس از اتمام آرایش عروس، برای ثابت کردن آن از اسپری نظیر Japonesque Color Makeup Setting Spray استفاده کرد. به‌ این صورت آرایش عروس تکان نمی‌خورد.

منبع : Cosmopolitan