هفته‌ی جشنواره عروس‌ها که در نیویورک برگزار می‌شود، تنها برای پیدا کردن آخرین مدل‌های لباس‌ عروس نیست. در این جشنواره می‌توان با آخرین مدل‌های آرایش عروس مو و صورت نیز آشنا شد و از آن‌ها برای جشن عروسی الهام گرفت. مدل‌هایی هم‌چون ابروهای پررنگ، آرایش طبیعی و گیس‌های زیبا. ما دراین‌جا علاوه‌ بر فراهم آوردن لیستی از بهترین‌های این جشنواره، سبک‌های آرایش عروس آن را نیز دراختیار شما می‌گذاریم.

آرایش طبیعی

بگذارید با داشتن پوستی شفاف، گونه‌هایی به رنگ صورتی کم‌رنگ و لب‌هایی سرخ، زیبایی طبیعی شما در روز مراسم عروسی چشم همه را خیره کند. 
نکته‌ای برای داشتن این نوع آرایش عروس: ابتدا باید پوست کاملا تمیز، شفاف و به‌خوبی مرطوب‌ شده باشد. با یک فوندانسیون (کرم‌پودر) یا کرم‌ مرطوب‌ کننده ‌یرنگی لکه‌ها و عیب و نقص‌های پوست را پوشانده و کمی رژگونه‌ی ملایم مثل گردو غبار روی قسمت برجسته‌ی گونه بزنید تا گونه‌های شما را هم‌چون گل‌سرخ زیبا و سالم و طبیعی جلوه دهد. آرایش صورت را با یک رژ طبیعی و کمی رنگ دادن به لب به‌پایان ببرید.

گیس‌های زیبا

این روزها آرایش مو با گیس‌ به یکی از داغ‌ترین و جدیدترین مدل‌های روز تبدیل شده است و طراحان و آرایشگران معروفی هم‌چون کلیر پتیبون، تیا، کلی فتانی و دلا جیووانا نیز در کنار مدل‌هایی با موهای باز که اطراف صورت را گرفته، از گیس‌های پیچیده و زیبا نیز برای آرایش موها استفاده می‌کنند.
نکاتی برای این مدل مو: برای داشتن یک مدل موی رومانتیک و تاثیرگذار می‌توانید از مدل‌های مختلفی استفاده کنید: پیچیدن تمام مو با گیس‌های لایه‌ای، دسته‌های زیبای مو و گیس‌های کوچک که دور تا دور صورت را فرا می‌گیرند یا گیس‌ کوچک و شل که به کناره‌ی سر کشیده می‌شود. 

ابروهای پررنگ در آرایش عروس توسط مدل معروف کارا دلواین به عرصه مد وارد شد.

ابروهای پررنگ

ابروهای پررنگ که روزی توسط اودری هپبورن، الیزابت تیلور و بروک شیلدز مد شده بود، دوباره به لطف مدل معروف کارا دلواین به عرصه مد وارد شد. در طول هفته جشنواره عروس نیویورک برخی از طراحان آرایش نظیر مونیک لولیر، ریم  آکرا و تیا، در کالکشن خود نیز از این مدل ابروها در آرایش عروس استفاده کردند.
نکاتی برای این مدل آرایش عروس: برای این‌که چشم‌ها درشت‌تر وزیباتر به‌نظر برسند، ابروها را با فرم دلخواه خود پررنگ کرده و کمی پودر روی آن بزنید. پررنگ کردن ابروها، چشم‌ها را زیباتر جلوه داده و بر زیبایی آرایش عروس می‌افزاید.

موهای نامرتب و آزاد

این مدل مو که شامل جمع کردن ناقص موها و دسته‌ موهای باز و رها می‌شود، امروزه بسیار متداول است و طراحانی مثل هیوتن، اینس دی سانتو و ریوینی از ان استفاده کرده‌اند. ظاهر این مدل  بسیار طبیعی، مدرن و غیررسمی است و جایگزین مناسبی برای شینیون‌های قدیمی است. مسلما این مدل مو همراه با لباس‌ عروس رسمی و کلاسیک خیلی خوب نمی‌شود، بلکه با لباس‌ عروس راحت و امروزی بسیار عالی خواهد شد.
نکاتی برای داشتن این مدل مو: چه یک مدل شینیون رمانتیک را انتخاب کنید و چه بخواهید موهای‌تان را پایین بریزید، از آرایشگر خود بخواهید تا پیش از آن‌که موها را پشت سر بکشد با مواج کردن یا پوش دادن، کمی به آن‌ها حجم بدهد. اگر چند دسته مو نیز کنار صورت رها شوند، ظاهری طبیعی و زیبا به موها می‌دهد.

لب‌های براق

این روزها برق لب محبوبیت زیادی پیدا کرده است، البته اگر از آن به‌درستی استفاده شود، به لب‌ها ظاهری زیبا و درخشان خواهد داد. علاوه‌ بر این‌ برق لب با آرایش طبیعی بسیار خوب می‌شود. طراحان آرایشی هم‌چون مارچسا، لازارو و هایلی پیج از این مدل استفاده کرده‌اند.
نکاتی برای استفاده از برق لب: ابتدا لب‌ها را با یک اسکراب شکری آماده کنید تا تمامی سلول‌های مرده روی لب ازبین بروند. از رژلب یا رژ مدادی مورد علاقه خود استفاده کرده و لایه‌ی خیلی نازکی از برق لب را روی آن بزنید تا کمی به لب عمق و بعد دهید. برای آرایش عروس از برق لب‌های دارای اکلیل اجتناب کنید.

آرایش عروس همراه با آرایش چشم قهوه‌ای گیرایی چشم‌ها را افزایش می‌دهد.

آرایش چشم قهوه‌ای

در راستای آرایش طبیعی صورت، بهتر است از سایه و خط چشم قهوه‌ای مات استفاده کنید. این سبک آرایش عروس بدون این‌که خیلی جلب توجه کند و زیادی به‌نظر برسد، گیرایی چشم‌ها را افزایش می‌دهد. 
نکاتی برای آرایش چشم قهوه‌ای: از ریمل قهوه‌ای استفاده نکنید. باور کنید که هیچ‌چیز جای مژه‌های مشکی را نمی‌گیرد.

درخشش مرواریدی

یکی از متداول‌ترین مدل‌ها در آرایش عروس ظاهری تر و مرطوب است. برای رسیدن به این ظاهر درخشان و نه خیلی براق، طراحان از یک هایلایتر مرواریدی استفاده می‌کنند.
نکاتی برای انجام این آرایش عروس: برای درخشان کردن صورت بهتر است کمی هایلایتر روی استخوان گونه، گوشه‌های داخلی چشم‌ها و زیر ابروها بزنید.

لب‌های صورتی

با استفاده از رنگ صورتی ملایمی که با تون و رنگ پوست‌تان هم‌خوانی داشته باشد، می‌توانید آرایشی طبیعی داشته باشید.
نکاتی برای داشتن لب‌های صورتی: می‌توانید قبل از زدن رژ از یک پماد رنگی استفاده کنید تا لب‌هایی حریری و زیبا داشته باشید.

منبع : Theknot