در طی سال‌ها گردشگران نقاط متفاوتی از اروپا را به عنوان مقصد سفرهای سیاحتی انتخاب کرده‌اند. اما امروزه بهترین تور اروپا از چه شهرهایی عبور می‌کند؟ اگر برای اولین بار به اروپا سفر می‌کنید سعی کنید حتما از شهرهایی که برای‌تان لیست کرده‌ایم دیدن کنید. 


لندن

زمان زیادی برای دیدن شهری با این‌همه مکان‌های زیبا و هیجان انگیز نیاز است اما در دو روز هم می‌توانید از جاهایی مثل برج لندن، ساعت بیگ بن، گالری تیت مدرن  و کاخ باکینگهام دیدن کنید و به تماشای نمایش‌های وست اند لندن بنشینید. 


پاریس

می‌توانید از طریق تونل قطاری که از زیر آب رد می‌شود به پاریس برسید. تماشای خیابان‌ها از بالای طاق پیروزی، رفتن به موزه‌ی لوور یا کاخ ورسای و چند کلیسای زیبا حداقل کاری است که می‌توانید انجام دهید. برای شام مونمارتر  را امتحان کنید. پاریس یکی از بهترین قسمت‌های تور اروپا محسوب می‌شود. 


بارسلونا، شهر رنگارنگ اروپا که به معماری مدرنیستی مشهور است و معروف‌ترین غذای آن کاتالانی است.

بارسلونا

با قطار فقط یک شب تا مقصد بعدی فاصله دارید. بارسلونای رنگارنگ، جایی که معماری مدرنیستی و کلیسای ساگرادا فامیلیا شما را شگفت‌زده خواهند کرد. غذاهای کاتالانی را از دست ندهید. 


رم

شهر ابدی؛ گفته می‌شود حتی تمام عمر هم برای دیدن رم کافی نیست. در دو روز می‌توانید کلسیوم، شهر واتیکان، پانتئون، پله‌های اسپانیایی و چشمه‌ی تروی را ببیند. عصرها برای غذا به سنترو استوریکو و تراستوره بروید. 


وین

با یک قطار شبانه می‌توانید وارد شهر سلطنتی وین شوید؛ جایی که می‌توانید در یک قهوه‌خانه استراحت کنید، اسب‌های لیپیزانر را تماشا کنید، در خیابان‌های بازار قدم بزنید و در استاتسوپر  اپرا ببینید. 


بوداپست

بوداپست فقط سه ساعت با وین فاصله دارد و مثل شهر سلطنتی کافه‌های زیادی دارد و ترکیبی از چیزهای قدیمی و جدید است. حتما از قلعه‌ی هزارتوی کسل هیل دیدن کنید و به چشمه‌های آب گرم شهر سری بزنید. شاید هیچ وقت برای تور اروپا به بوداپست فکر نکرده بودید اما این شهر یکی از بهترین شهرهای گردشگری اروپا محسوب می‌شود. 


برلین شهر هیجان‌انگیز اروپا است که گالری‌ها و موزه‌های دیوار برلین از مکان‌های دیدنی آن محسوب می شود.

برلین

پس از یک سفر یک روزه با قطار به برلین، شهر همیشه در حال تغییر و هیجان انگیز اروپا می‌رسید. گالری‌ها، یادبود‌ها و موزه‌های دیوار برلین، بعلاوه‌ی مرکز سونی و موزه‌ی فیلم از مکان‌هایی هستند که باید حتما در تور گردشگری اروپا باشند. اگر جوان هستید می‌توانید شب را در منطقه‌ی کروزبرگ بگذرانید و اگر کمی مسن‌تر هستید منطقه‌ی پرنزلور برگ برای شما مناسب‌تر خواهد بود. 


بندر دوبرونیک

اگر می‌خواهید خیابان‌های مرمری و بام‌های قرمز دوبرونیک را ببیند باید سوار هواپیما شوید و به کرواسی سفر کنید. اول از همه روی دیوار‌های شهر راه بروید؛ منظره‌ی شهر و دریا عالی است. بقیه‌‌ی جاهای شهر قدیمی را بگردید و در یک کافه یا کنار ساحل استراحت کنید. 


آتن

پایتخت یونان گنجینه‌ای است از ویرانه‌های قدیمی و ساختمان‌های شکوهمند آکروپلیس. در شهر هم می‌توانید به بازارهای اجناس دست دوم و چای‌خانه‌های کوچک آتن سر بزنید و کمی هم با زندگی مدرن یونانی‌ها آشنا شوید. 


استانبول

به‌جایی از اروپا رسیدید که شرق و غرب با هم ملاقات می‌کنند. در استانبول قدیم به دیدن مسجد آبی، کاخ توپکاپی و ایاصوفیه بروید. سپس در منطقه‌ی بی اغلو که مرکز زندگی شبانه‌ی استانبول است، خرید کنید و شام بخورید. حالا که تور اروپا تمام شده می‌توانید با یک قایق وارد آسیا شوید و به اروپایی که آن را زیر پا گذاشته‌اید نگاه کنید. 


منبع : Lonelyplanet