قهرمان جام جهانی فوتبال به گردشگران و علاقه‌‌مندان به ورزش که قصد دارند برای المپیک 2016 به ریو دژانیرو سفر کنند هشدار داده از خشونتی که در ریو همگانی شده است دوری کنند. ریوالدو در صفحه‌ی اینستاگرام خود به قتل یک دختر 17 ساله اشاره کرده و گفته: «اوضاع هر روز بدتر می‌شود. من به تمام گردشگرانی که قصد سفر به ریو را دارند توصیه می‌کنم در خانه‌های خود بمانند. با این‌کار ممکن است زندگی خود را به خطر بیاندازید. وضعیت بیمارستان‌های دولتی و سیاست برزیل افتضاح است و فقط خدا می‌تواند به داد این کشور برسد.»

به گزارش سازمان عفو بین الملل، فقط در ماه فروردین 11 نفر در درگیری‌های پلیس در مناطق فقرزده‌ی برزیل کشته شده‌اند. هم‌چنین در سال گذشته پلیس 307 نفر را کشته که این 20% از قتل‌های ریو را تشکیل می‌دهد. خشونت فقط یکی از مشکلات اولین المپیک آمریکای جنوبی است. در حالی که ورزشگاه‌ها برای المپیک آماده هستند ویروس زیکا، آلودگی آب و فروش نرفتن بلیط‌ها برگزارکنندگان مسابقات را نگران کرده‌ است این مشکلات می‌تواند پیامد‌های بدی برای صنعت گردشگری برزیل داشته باشد. به‌علاوه برزیل شدیدترین رکود اقتصادی چند دهه‌ی اخیر را تجربه می‌کند و موقعیت دیلما روسف به‌عنوان رئیس‌جمهور در خطر است. 

البته قبل از شروع بازی‌های جام جهانی 2014 هم گفته می‌شد برزیل در برگزاری مسابقات به مشکل خواهد خورد اما مسابقات جام جهانی بدون مشکل و حادثه‌‌ای که مربوط به تماشاچیان شود برگزار شد.


منبع : Theguardian