آیا تالار پذیرایی در روز برگزاری مراسم  قابل رزرو کردن است؟ در نگاه اول این سوال پیش پا افتاده‌ای است، اما اولین سوال باید تاریخ برگزاری مراسم باشد. اگر در آرزوی برگزاری مراسم عروسی خود در یک تالار پذیرایی خاص هستید، بنابراین باید بدانید که آیا آن محل در روز مورد نظر شما قابل رزور است یا نه. راه حل مناسب این است که قبل از مراجعه حضوری، با تالار پذیرایی به صورت تلفنی صحبت کنید و از رزرو نبودن آن در روز برگزاری مراسم خود مطمئن شوید. سوالاتی ساده از این دست وجود دارند که باید قبل از رزرو کردن تالار پذیرایی برای مراسم عروسی بپرسید. این سوالات با این‌که بسیار ساده به‌نظر می‌آیند اهمیت زیادی دارند، به همین دلیل تعدادی از آن‌ها را در این مطلب آورده‌ایم.

ظرفیت غذاخوری تالار پذیرایی چقدر است

ظرفیت غذا خوری تالار پذیرایی بسیار مهم است. اگر تعداد افراد دعوت شده شما 100 نفر است، لازم نیست پول اضافی بابت رزرو تالار پذیرایی 500  نفره پرداخت كنید. از طرف دیگر باید از راحت بودن مهمانان نیز اطمینان حاصل کنید. به همین جهت تالار پذیرایی را متناسب با تعداد مهمانان خود انتخاب کنید. از مدیر تالار بخواهید تا طرح‌های مختلف چیدامان میز و صندلی در غذا خوری تالار پذیرایی و عکس‌های مراسم برگزار شده در آن محل را به شما نشان دهد. این مسئله به شما کمک می‌کند تا ببینید تالار پذیرایی فضای کافی را برای صرف شام راحت مهمانان‌تان دارد یا خیر.

ظرفیت فضای تالار پذیرایی چقدر است

بعضی از زوج‌ها ترجیح می‌دهند مراسم عروسی خود را در تالار پذیرایی دنج و کوچک برگزار کنند. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید، باید مطمئن شوید که فضای کافی برای گنجایش تمام میهمانان‌تان وجود دارد. بنابراین تالار پذیرایی را متناسب با تعداد مهمانان خود انتخاب کنید.

چند ساعت قبل از برگزاری مراسم به تالار پذیرایی دسترسی خواهید داشت

تمام تالارهای پذیرایی عبارت «تمام مدت روز» را در وب سایت خود درج کرده‌اند، اما هر تالار پذیرایی تعریف خاص خود را از این عبارت دارد. بنابراین دقیقا از زمان دسترسی به تالار پذیرایی اطلاع داشته باشید. مسلما هیچ‌گاه نمی‌خواهید روز مراسم عروسی ساعت‌ها پشت درب تالار پذیرایی معطل بمانید تا خدمه از راه برسند و شما را به داخل راه دهند.

برای انتخاب تالار با مدیریت تالار پذیرایی در رابطه با محدودیت‌های پخش موسیقی و تجهیزات آن بپرسید.

آیا در پخش موسیقی محدودیتی وجود دارد و چه نوع موسیقی می‌توان پخش کرد

بعضی از تالارهای پذیرایی دارای قوانین پخش موسیقی هستند و از پخش بعضی از سبک‌های موسیقی جلوگیری می‌کنند. با این حال اگر مایل هستید تا نوع موسیقی دلخواه خود را در مراسم عروسی پخش کنید، باید با مدیریت تالار پذیرایی در این رابطه صحبت کنید. بنابراین بهتر است که قبل از انتخاب تالار پذیرایی از شرایط پخش موسیقی در آن‌جا مطلع شوید.

آیا می‌توانید نوشیدنی دلخواه خود را به تالار پذیرایی بیاورید

این سوالی است که ارزش پرسیدن را دارد. اگر تالار پذیرایی تمام آیتم‌های نوشیدنی را هم داشته باشد شاید تهیه کردن نوشیدنی از بیرون مقرون به صرفه‌تر باشد. در صورتی که تالار پذیرایی اصرار به تدارک نوشیدنی مراسم‌تان را دارد از کیفیت و هزینه مناسب آن اطمینان حاصل کنید.

آیا تالار پذیرایی خدمه پذیرایی دارد

بعضی از تالارهای پذیرایی اصرار بر استفاده از خدمه خود را دارند. شاید در نگاه اول این یک محدودیت تلقی شود، اما خدمه پذیرایی تالار با تجربه هستند و آشنایی کاملی از آشپزخانه و دیگر قسمت‌های تالار پذیرایی دارند. بنابراین این مسئله چندان بد هم نیست. با این حال دانستن این مسئله مهم است.

آیا در میزان بلندی صدای موسیقی محدودیتی وجود دارد

اغلب افراد این سوال را نادیده می‌گیرند، اما پرسیدن آن مهم است. مسئله این‌جاست که اگر هزینه هنگفتی را برای دی جی و تجهیزات پخش موسیقی پرداخت کرده‌اید، باید بتوانید از آن‌ها استفاده حداکثری را ببرید. متاسفانه بسیاری از تالارهای پذیرایی در مناطق مسکونی هستند و این یعنی شما نمی‌توانید صدای موسیقی را بیش از حد استاندار بلند کنید. در صورتی که قصد برگزاری مراسم عروسی بزرگی را دارید، بهتر است این مسئله را در نظر بگیرید.

یکی از امکانات تالار پذیرایی قرار دادن مکانی برای استراحت مهمانان مراسم عروسی است.

آیا تالار پذیرایی محل استراحت برای مهمانان دارد

بسیاری از مهمانان برای حضور در مراسم عروسی از شهرها و مناطق دور می‌آیند. این یعنی آن‌ها به مکانی برای استراحت نیاز دارند. بنابراین باید ببینید که آیا تالار پذیرایی دارای محل استراحت برای مهمانان است یا نه.

آیا تالار پذیرایی دارای پایه کیک عروسی است

شاید کیک عروسی شما در تالار پذیرایی مرکز توجهات باشد. بنابراین به پایه‌ای زیبا و با کیفیت نیاز دارید. بعضی از تالارهای پذیرایی دارای پایه کیک با کیفیت هستند. اگر تالار پذیرایی که انتخاب می‌کنید دارای پایه کیک باشد شاید اندکی در هزینه‌ صرفه‌جویی کند.

آیا به طور همزمان در تالار پذیرایی مراسم دیگری هم  برگزار می‌شود

بعضی از تالارهای پذیرایی طوری طراحی شده‌اند که می‌توان در آن‌جا به طور همزمان چند مراسم عروسی برگزار کرد. به بیان ساده برگزاری مراسم یک تجارت است و صاحبان تالار پذیرایی به‌دنبال سود حداکثری هستند. انتخاب این‌چنین تالارهای پذیرایی کاملا بستگی به علاقه شخصی خودتان دارد. شاید نکته‌ای که در این‌جا باید در نظر بگیرید مساحت تالار پذیرایی است. اگر تالار پذیرایی چندان بزرگ نیست به درد برگزاری مراسم همزمان نمی‌خورند و باید از انتخاب آن‌ها صرف نظر کنید. از مدیریت تالار پذیرایی در این رابطه سوال کنید و از چند و چون کار مطلع شوید.

چه زمانی باید تالار را ترک کنید

مطمئنا مهم‌ترین سوال زمان پایان مراسم است. یک تالار پذیرایی خوب محدودیتی برای پایان مراسم در ساعت مشخصی از شب ندارد، با این حال آن‌ها انتظار دارند که شما مراسم خود را در ساعت مشخصی به پایان برسانید. با مدیریت تالار پذیرایی در رابطه با زمان پایان مراسم و هم‌چنین ساعت توقف پخش موسیقی سوال کنید.

منبع : Thebaynet