هیچ‌چیز بدتر از این نیست که وقتی در تالار پذیرایی در حال اجراست مشکلی که می‌توانستید از بروز آن جلوگیری کنید رخ دهد و یا مشکلی ایجاد شود که مجبور باشید مراسم را به تعویق بیاندازید یا کلا آن را لغو کنید. لوله‌کشی نامناسب و غیر اصولی، چکه کردن سقف، پارگی فرش، ایراد در سیستم صوتی و تصویری و حتی ایراد در سیستم بیسیم تالار پذیرایی می‌تواند کل مراسم را به کابوسی برای صاحب تالار پذیرایی، میزبان و مهمانان تبدیل نماید. در این مطلب با پنج راه تمیز کردن و نگهداری از تالار پذیرایی آشنا خواهید شد که با رعایت این موارد تالار پذیرایی همواره در بهترین حالت ممکن خود خواهد بود و تمام مراسم به خوبی در آن برگزار خواهد شد.

اقدامات پیش‌گیرانه در درازمدت موجب صرفه‌جویی خواهد شد

اکثر تعمیراتی که انجام می‌دهید باید به صورت دائمی و پیشگیرانه باشد. همیشه باید برای انجام تعمیرات پیشگیرانه یک برنامه‌ی زمانی داشته باشید. این برنامه باید جامع و کامل باشد از بررسی لوله کشی و بازبینی سلامت سقف گرفته تا امنیت شبکه. اگر به صورت مداوم و منظم این بازبینی‌ها را انجام دهید، از وقوع خرابی‌های بزرگ جلوگیری خواهید کرد. برای مثال اگر به طور مرتب سیستم تهویه را بررسی و تمیز نکنید، در زمان اجرای مراسم موجب درد سرساز خواهد شد و میهمانان احساس خوبی نخواهند داشت و حتی ممکن است همین امر به طور کلی باعث خراب شدن مراسم شود.

آشپزخانه باید به طور مرتب مورد بررسی و بازبینی قرار گیرد

در یک تالار پذیرایی آشپزخانه مهم‌ترین مکانی است که باید به طور مرتب بررسی شود. مطمئن شوید که تمام تجهیزات آشپزخانه کاملا سالم بوده و در بهترین وضعیت خود باشند تا در طول مراسم دردسرساز نشوند. اگر فر گرم نشود یا یخچال فریزر درست کار نکند، در طول مراسم به مشکل بزرگی برخواهید خورد. لوازم آشپزخانه معیوب نه تنها ممکن است موجب اختلال در سرویس دهی غذا شود، هم‌چنین ممکن است موجود ایجاد مخاطرات جدی سلامتی در نتیجه‌ی نگهداری نامناسب مواد غذایی شوند. 

به طور مرتب تالار پذیرایی را از نظر یافتن حیوانات موذی بررسی کنید.

گرفتن کمک حرفه‌ای در صورت یافتن هرگونه حیوان موذی در تالار پذیرایی

به طور مرتب تالار پذیرایی را از نظر یافتن حیوانات موذی بررسی کنید و این کار را آن‌قدر به تعویق نیندازید تا مهمانان در سالن موردی را مشاهده کنند! اگر تالار پذیرایی را به طور مرتب از نظر یافتن حیوانات موذی بررسی کنید، نه تنها باعث بهبود پاکیزگی آن خواهد شد بلکه در بهبود نگرش افراد در مورد آن مکان موثر است. نگرش منفی افراد در بلند مدت باعث از بین رفتن کسب و کار شما خواهد شد و در صنعت تالار پذیرایی نگرش افراد بسیار مهم است و به‌سرعت پخش می‌شود. پس اگر شنیده شود در تالار پذیرایی شما حیوانات موذی مشاهده شده کسب و کار شما را به‌طور جدی به خطر خواهد انداخت.

سالم و تمیز نگه داشتن کف تالار پذیرایی

این مسئله بیش از حد مهم است. فرقی نمی‌کند در چه فصلی از سال هستید، کف تالار پذیرایی باید به طور مرتب تمیز و تعمیر شود. بسیار مهم است که فضای بیرون تالار پذیرایی منظره خوبی داشته باشد چرا اکه منظره‌ی بیرونی اولین چیزی است که مهمانان مشاهده می‌کنند. بنابراین درختان هرس نشده، پارکینگ نامناسب و تمیز نبودن محیط بیرون به‌ شدت شهرت تالار پذیرایی شما را خدشه‌دار خواهد کرد و به کسب و کار آسیب خواهد رساند.

با تمیز کردن جزء به جزء تمام قسمت‌ها تالار پذیرایی را در بهترین وضع ممکن نگه‌دارید

در تمیز کردن تالار پذیرایی جزئیات را فراموش نکنید و جز به جزء آن را تمیز و مرتب نگه دارید. میهمانان به تمیز بودن فرش‌ها،کف سالن و شیشه‌ها  توجه خواهند کرد و هرگونه کثیفی و نامرتبی سالن تا مدت زیادی در خاطر میهمانان باقی خواهد ماند. با تمیز کردن دقیق و اصولی تالار پذیرایی از جمله گردگیری کامل، تعمیر و برق انداختن مبلمان و هم‌چنین شستشوی فضای بیرونی تالار پذیرایی و پیاده‌رو، سطح تالار پذیرایی خود را ارتقا دهید. این‌کار نه‌تنها نام تالار پذیرایی شما را به‌عنوان تالار پذیرایی تمیز و آراسته در بازار مطرح خواهد کرد، بلکه به‌عنوان عاملی پیشگیرانه عمل کرده و قبل از این‌که به مشکل جدی بربخورید متوجه آن خواهید شد. 
با انجام مواردی که ذکر شد همیشه مراسم در تالار پذیرایی شما بخوبی برگزار شده و افراد دوباره به تالار پذیرایی شما بازخواهند گشت.

منبع : 10tation