اگر عینکی هستید شاید به دلایلی به خود می‌گوید کاش مجبور نبودم عینک بزنم. یکی از دلایل آن می‌تواند جای پدهای فریم باشد که روی بینی می‌ماند.  برای این‌که بتوانید بهتر ببینید لازم است عینک بزنید و نمی‌توانید آن را کنار بگذارید، اما  روش‌هایی وجود دارد که می‌تواند کمک کند جای پدهای عینک کمتر روی بینی بماند.

از عینک‌ساز خود بخواهید اندازه‌ی عینک شما را بگیرد که شامل عرض، پل بینی و طول شقیقه تا پشت گوش می‌شود. مطمئن شوید که این اندازه‌ها درست است.

پایه‌ی پدهایی را که روی بینی قرار می‌گیرد را به اندازه‌ی پل بینی تنظیم کنید. هر یک از پدها را بگیرید و به آرامی خم کنید طوری که بهتر روی بینی قرار گیرد. عینک را به چشم بزنید تا ببینید پدها را درست تنظیم کرده‌اید یا خیر. اگر نگران این هستید که ممکن است به عینک صدمه بزنید، از عینک‌ساز بخواهید این کار را برای شما انجام دهد.

عینک و صورت خود را به طور مرتب تمیز کنید تا چربی‌ها، مواد آرایشی و سایر مواد باقی نماند چون اگر این مواد روی عینک باقی بماند پوست را اذیت می‌کند.

هنگام تعریق اگر امکان دارد عینک خود را بردارید چون عرق کردن باعث تشدید قرمزی روی بینی در اثر جا گذاشتن پدها می‌شود.

اگر امکان دارد از دو عینک با فریم‌های مختلف، یکی دارای پد و دیگری بدون پد که روی پل بینی قرار می‌گیرد استفاده کنید. با این کار پوست فرصت ترمیم پیدا می‌کند.

از یک کرم مرطوب کننده‌ی پوست استفاده کنید چون پدهای عینک روی پوست خشک بیشتر رد قرمز باقی می‌گذارد. سایر لوازم آرایشی از جمله تونر می‌تواند منافذ روی پوست را کوچک‌تر کند و در نتیجه پد‌های عینک کمتر روی بینی جا می‌گذارد.

نکته: اگر با انجام این کارها باز هم پدهای عینک روی بینی شما جا می‌گذارد، از عینک ساز بخواهید پدها را عوض کرده و از جنس دیگری استفاده کند. پدها از لاستیک، پلاستیک، سیلیکون و سایر مواد ساخته می‌شوند .


منبع : Healthline