پل عینک شما بیش از 90 درصد وزن عینک را تحمل می‌کند. از این رو وقتی که پل بشکند عینک شما نیز بلااستفاده خواهد بود. پل عینک در برابر شکستگی بسیار آسیب‌پذیر است و تعمیر آن برای درازمدت برای شما مشکل خواهد بود. این کار را باید یک فرد متخصص در این حوزه انجام دهد تا تعمیر انجام گرفته مدت طولانی‌تری دوام داشته باشد و حتی ممکن است به داشتن دیدی نامناسب و با عدم توازن منجر شود. با این وجود خودتان می‌توانید تعمیرات موقتی را انجام دهید تا بعدا در فرصت مناسب آن را نزد یک تعمیرکار حرفه‌ای عینک ببرید یا عینک خود را کاملا تعویض نمایید.

گام اول

پل عینک خود را با چسب نواری یا نوار ضد حساسیت بپوشانید که پوست شما را دچار حساسیت نمی‌کند. یک تکه‌ی سه سانتی از چسب نواری را با استفاده از کاتر ببرید. سپس پل عینک را با یک دست گرفته و با دست دیگر با دقت کامل و با احتیاط چسب نواری را دور پل شکسته‌ی عینک بپیچید. هنگام پیچیدن نوار چسب کمی آن را بکشید و دور پل محکم کنید.

برای تعمیر پل شکسته‌ی عینک می‌توانید از چسب حرارتی استفاده کنید.

گام دوم

دو طرف پل شکسته‌ی عینک را با استفاده از چسب حرارتی به هم بچسبانید، به طوری که شکاف بین این دو پر شده و دیگر مشخص نباشد. چسب جامد را در داخل تفنگ مخصوص قرار داده و عینک را روی یک سطح با دمای معمولی قرار دهید که در مقابل گرما عایق باشد مانند یک فویل آلومینیومی. صبر کنید تا چسب داخل اسلحه‌ی مخصوص شروع به ذوب کردن می‌کند. با فشار دادن ضامن اسلحه خواهید دید که مقداری چسب ذوب شده از آن بیرون خواهد آمد. با یک دست پل عینک را محکم نگه دارید و با فشار دادن ضامن اسلحه‌ی چسب به طور همزمان چسب داغ شده را به قسمت‌های انتهایی پل شکسته آغشته کنید. سپس با استفاده از هر دو دست پل عینک را محکم نگه دارید و برای یک دقیقه یا بیشتر قطعه‌های شکسته را به هم فشار داده و نگهدارید تا چسب خشک شود.

گام سوم

می‌توانید پل شکسته‌ی عینک را با استفاده از چسب‌های بسیار قوی،  یا چسب‌های نیمه دائمی که مخصوص قطعات پلاستیکی هستند به هم وصل کنید. دو تکه ی شکسته‌ی عینک را روی یک فویل آلومینیومی گرفته و همزمان چسب را روی پل شکسته گرفته و دو طرف آن را به چسب آغشته کنید. با هر دو دست پل عینک را گرفته و فشار دهید و به مدت یک دقیقه یا بیشتر نگه دارید تا چسب خشک شود.

منبع : Hunker