اگر ابروهای کم پشت دارید و ناچارید هر روز با آرایش کردن آن‌ها را پر تر نشان دهید، شاید بد نباشد از میکروپیگمنتیشن استفاده کنید تا خود را از این آرایش کردن‌های هر روزه راحت کنید. حتی فکر این که هر روز صبح مجبور نباشیم مداد ابرو به دست بگیریم آرامش بخش است. اما قبل از این‌که ابروهای خود را میکروپیگمنتیشن کنید، باید با پستی‌ها و بلندی‌های این مسیر آشنا شوید و آمادگی قبلی داشته باشید.


آمادگی دلهره را داشته باشید

چند ساعت قبل از رفتن برای میکروپیگمنتیشن ابروها ممکن است استرس به سراغ‌تان بیاید. با این‌که می‌دانید میکروپیگمنتیشن دائمی نیست و یک سال بیشتر ماندگاری نخواهد داشت، ولی باز هم نگرانی رهای‌تان نمی‌کند. از طرف دیگر فکر این‌که میکروپیگمنتیشن ممکن است چقدر درد داشته باشد و این که آیا نتیجه‌ی نهایی کار رضایت بخش خواهد بود یا خیر، نگرانی را دو چندان می‌کند. از خود می‌پرسید اگر نتیجه‌ی میکروپیگمنتیشن ابروهایم آن‌طور که دوست دارم نشد، چقدر کانسیلر لازم دارم تا آن‌ها را بپوشانم؟ فکر تحمل ابروهای بی ریخت آن هم به مدت یک سال شما را به دلهره می‌اندازد.

وقتی به آرایشگاه می‌رسید دیگر فرصتی برای نگرانی ندارید. کل کار دو ساعت زمان می‌برد و ساعت اول صرف کشیدن خطوط و پر کردن آن با مداد می‌شود تا این که این که شکل دلخواه به دست بیاید و از آن به عنوان الگو برای میکروپیگمنتیشن استفاده شود.


آمادگی بی حسی جسمی و شاید هم احساسی را داشته باشید

پس از این‌که خطوط ابرو مشخص شد آن را با ماژیک شارپی ترسیم می‌کنند و یک ماده‌ی بی حس کنند به آن قسمت می‌زنند. در حین این که ابرها بی‌حس می‌شوند آرایشگر جوهر‌ها را با هم ترکیب می‌کند تا رنگ مناسب ابرهای شما به دست آید. 


در طول یک هفته بعد از میکروپیگمنتیشن، ابروها به رنگ دلخواه شما در می‌آیند.

در لحظه‌ی اول از ابرو‌های جدید خود احساس تنفر می‌کنید اما بعدا عاشق آن‌ها می‌شوید

میکروپیگمنتیشن ابرو تنها ده دقیقه طول می‌کشد و خونی هم نمی‌آید. با وجود کرم بی‌حس کننده درد خیلی کمی احساس می‌کنید. حس می‌کنید یک نفر دارد صورت شما را خراش می‌دهد البته آن قدرها هم وحشتنتاک نیست فقط کمی احساس ناراحتی می‌کنید.

بخش ترسناک موقعی است که آینه را بر می‌دارید تا به نتیجه‌ی میکروپیگمنتیشن ابروها نگاه کنید. برخی‌ها در این لحظه تا مرز گریه کردن هم پیش می‌روند. البته نه به این خاطر که میکروپیگمنتیشن خراب شده، بلکه به این خاطر که شکل ابروها تغییر کرده است. در دور روز اول پس از میکروپیگمنتیشن رنگ ابروها تیره است، اما در طول یک هفته به رنگ دلخواه شما در می‌آیند.


باید راهی پیدا کنید که در هفته اول ابروها خشک بمانند و آب به آن‌ها نرسد

برای یک هفته ابروها نباید خیس شوند تا جوهر بتواند به طور کامل جذب پوست شود. آب زدن به ابرو‌ها در این مدت یک هفته‌ای می‌تواند منجر به از دست رفت رنگدانه‌ها شود، پس بهتر است کاملا مراقب باشید.

برای شستن صورت از یک لیف استفاده کنید و مراقب باشید آن را روی ابروها نکشید. در حین حمام کردن هم مراقب باشید رطوبت به ابروها نرسد و از ورزش‌های سخت پرهیز کنید. پس از حدود سه روز پوست زخم شکل می‌گیرد که کاملا طبیعی است. باید اجازه دهید پوست زخم به طور طبیعی جدا شده و بیفتد پس آن را دستکاری نکنید. 


آمادگی پول خرج کردن را داشته باشید

میکروپیگمنتیشن می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند. اما پتانسیل این را هم دارد که حساب بانکی شما را هم از این رو به آن رو کند. در چند مرحله باید پول بپردازید. مرحله‌ی اول مشاوره اولیه و تمیزکاری است که هزینه‌ی آن جداگانه محاسبه می‌‌شود. مرحله‌ی بعدی، کار اصلی یعنی میکروپیگمنتیشن ابروها است که که بیشترین هزینه را هم برای همین کار می‌پردازید. هشت ماه پس از انجام میکروپیگمنتیشن لازم است دوباره مراجعه کنید تا اگر در اثر قرار گرفتن در معرض نور آفتاب بخشی از آن کم رنگ شده، ترمیم شود که همین کار هم هزینه دارد.

آیا با توجه به مواردی که در بالا گفتیم میکروپیگمنتیشن ارزش این همه استرس و هزینه را دارد؟ بله. اگر به عکس ‌های خود قبل و بعد از انجام میکروپیگمنتیشن نگاه کنید، متوجه می‌شوید که چقدر تغییر کرده‌اید و اگر قرار باشد بار دیگر هم این کار را انجام دهید تمام مشکلات آن را به جان می‌خرید.


منبع : Allure