دسته‌های عینک یکی از گران‌قیمت‌ترین اجزای آن هستند و تعویض کردن‌شان ممکن است پرهزینه باشد. البته قاب عینک نیز گران‌قیمت و شکننده است و معمولا مانند دسته‌های عینک به‌راحتی ترک برداشته یا می‌شکند. پس بهتر است قبل از این‌که یک جفت دسته‌ عینک نو سفارش دهید بتوانید تعمیراتی را خودتان انجام دهید تا دسته‌های شکسته را سر جای خود قرار دهید. مثلا می‌توانید دسته‌هایی که جدا شده یا شکسته‌اند را تعویض کرده و یا دسته‌های شکسته را تعمیر کنید. این کار تنها چند دقیقه از شما زمان خواهد گرفت.

وسایلی که برای تعمیر عینک به آن‌ها نیاز دارید

ذره بین
پیچ گوشتی بسیار ریز
لاک ناخن بی‌رنگ
چسب
قیچی
سنجاق
انبردست
سرکابل و مفصل حرارتی
سشوار
می‌توانید دسته‌های جدا شده از قاب عینک را با  استفاده از یک پیچ گوشتی مناسب به‌هم وصل کنید. دسته‌های عینک را روی شیشه عینک خم کنید و پیچ آن‌ها را با استفاده از یک پیچ گوشتی ریز سفت کنید.
اگر دسته‌ی عینک شل شده است آن‌را با استفاده از پیچ گوشتی محکم کنید. اگر پیچ مورد استفاده برای دسته‌ی عینک کوچک است یا بعد از قرار دادن هنوز شل باقی می‌ماند، بعد از محکم کردن آن یک قطره لاک ناخن بی‌رنگ روی پیچ بریزید. این کار از شل شدن یا درآمدن پیچ جلوگیری خواهد کرد.
اگر پیچ دسته عینک درآمده است با استفاده از چسب آن را محکم کنید. برای این کار پیچ را با استفاده از یک پیچ گوشتی ریز باز کنید. مقدار اضافی چسب را از قسمت پشت لولا جدا کرده و خراش دهید. یک قطره از چسب را روی لولا و قاب عینک بریزید. لولا را در حالت مناسب قرار داده و محکم بگیرید تا چسب خشک شود. سوراخ‌های لولا را با هم تراز کرده و پیچ را سر جای خود قرار دهید. مواظب باشید که روی پیچ  را با چسب نپوشانید؛ چون دیگر نخواهید توانست آن را ببندید و محکم کنید یا حتی ممکن است دیگر نتوانید دسته عینک را باز کنید یا ببندید.
شما می‌توانید دسته‌ی شکسته عینک خود را با یک سنجاق قفلی و یک سرکابل حرارتی تعمیر کنید. سنجاق را باز کنید و با استفاده از انبردست آن را به مقدار لازم کوتاه کنید. سنجاق باید به اندازه‌ی محل شکسته شده‌ی دسته‌ی عینک بلند باشد. با استفاده از قیچی تکه‌ای از سرکابل حرارتی را ببرید. این تکه باید آن قدر بلند باشد که روی قسمتی از دسته‌ی عینک که روی قاب عینک باقی مانده و روی سنجاق قفلی را بپوشاند. وقتی که سرکابل حرارتی را روی دسته و سنجاق قفلی قرار دادید با استفاده از سشوار آن را گرم کنید تا نرم و محکم شود.

منبع : Ehow