مربیان یوگا معمولا توصیه می‌کنند دو ساعت قبل از کلاس چیزی میل نکنید. این کاملا منطقی است چون آن همه پیچ و تاب خوردن با شکمی پر نه‌ تنها حال آدم را بد می‌کند بلکه باعث می‌شود خون از دستگاه هاضمه دور شود و سرعت فرایند هضم کند، و در نهایت متوقف شود. البته اگر سوخت‌ و ساز بدن‌تان سریع باشد دو ساعت زمان زیادی است، به هر حال اگر می‌خواهید قبل از کلاس یوگا غذا میل کنید بهتر است از مواد غذایی که چربی و پروتئین‌هایی دارند که سخت هضم می‌شوند دوری کنید. این‌ها غذاهایی هستند که بهتر است از خوردن آن‌ها قبل از کلاس یوگا خودداری کنید و البته ما جایگزین‌هایی هم برای این مواد غذایی در نظر گرفته‌ایم. با مجله‌ ایرانگان همراه باشید.


آجیل و دانه‌ها

در حالی که آجیل و دانه‌ها بسیار مغذی و مقوی هستند، چربی و پروتئین بالایی دارند و در معده می‌مانند و برای هضم شدن به گردش خون نیاز دارند. به‌جای آن‌ها می‌توانید تمشک  که بسیار ساده‌تر هضم می‌شود میل کنید.  


غذاهای سرخ شده مانند سیب زمینی به دلیل سنگین بودن برای قبل از ورزش یوگا مناسب نیستند.

غذاهای‌ سرخ‌شده

همه‌ی ما می‌دانیم هضم شدن غذاهایی مثل سیب‌زمینی سرخ‌شده یا پیاز سوخاری چقدر زمان نیاز دارد. ساعت‌ها طول می‌کشد تا دوباره احساس گرسنگی کنیم. اگر هنگام یوگا کار کردن معده پر باشد اصلا حس خوبی به انسان دست نمی‌دهد و بهتر است  قبل رفتن به کلاسیوگا به‌جای فست فود و مرغ‌ سوخاری مقداری خیار  میل کنید تا هم چیزی ترد میل کرده باشید و هم هنگام ورزش کردن معده درد نگیرید. 


پنیر

پنیر، حتی پنیر‌های گیاهی، چربی و پروتئین بالایی دارند و به‌ آرامی هضم می‌شوند. اگر می‌خواهید هنگام یوگا کار کردن احساس سبکی داشته باشید بهتر است به‌جای پنیر، شکلات تلخ میل کنید تا برای ورزش کردن انرژی کافی داشته باشید. 


گوشت و ماهی

گوشت‌های سالم و ماهی هم پروتئین زیادی دارند و برای مدت زیادی در دستگاه هاضمه باقی می‌مانند و باعث می‌شوند روی تشک یوگا احساس سنگینی کنید. سعی کنید به‌جای گوشت سیب تکه شده میل کنید. 


آووکادو به دلیل داشتن میزان چربی بالا بهتر است بعد از ورزش یوگا میل شود.

آووکادو

در حالی که آووکادو به‌عنوان یک ماده‌ی غذایی مقوی شناخته شده میزان بالای چربی آن باعث می‌شود هضم کردنش مشکل باشد و بهتر است پس از انجام ورزش یوگا میل شود. می‌توانید به‌جای آن از گریپ فروت یا سبزیجات بخارپز شده استفاده کنید. 


چاشنی‌ها و سس‌های چرب

مقدار زیادی چربی و روغن در غذاهایی که به‌نظر سالم می‌آیند پنهان شده است. در حالی که این غذاها بسیار خوشمزه هستند برای مدت زیادی در شکم‌تان باقی می‌مانند و ورزش کردن را برای شما مشکل می‌کنند. بهتر است برای برطرف کردن گرسنگی و نیاز به قند، به‌جای آن‌ها از  میوه‌های طبیعی که میزان قند پایینی دارند استفاده کنید.


غذاهای تند و پرادویه

احتمالا می‌توانید تصور کنید یوگا کار کردن با سوزش معده چقدر آزار دهنده است. بدتر از آن این است که هربار از حالتی به حالت دیگر می‌روید باد گلو با طعم سیر بزنید و مزه‌ی آن را در دهان خود احساس کنید. بهتر است موز میل کنید و غذاهای تند را برای بعد از کلاس یوگا نگه‌دارید. 


منبع : Prevention