چگونه باشگاه ورزشی تمیز داشته باشیم
تمیز کردن یک باشگاه ورزشی بزرگ کار و تلاش فراوانی میطلبد. از طرفی باشگاه ورزشی همیشه تمیز برای مراجعه کنندگان بسیار اهمیت داشته و لذتبخش است. با یک سری برنامهریزی درست و منظم، تمیز نگه داشتن باشگاه ورزشی برایتان بسیار ساده خواهد بود. این مقاله برای هر آنچه که برای بهترین بودن نیاز دارید بدانید، راهکارهایی به شما ارائه میدهد.
قدم اول
امکانات ورزشی خود را ارزیابی کنید. اگر با خیال راحت نمیتوانید در حمام و سرویس بهداشتی قدم بگذارید، بدانید که مشکل بزرگی در نظافت باشگاه ورزشی دارید. اگر دقت کنید، متوجه میشوید که از لحظهای که وارد میشوید آنچه برای شما اهمیت دارد ارزشهای پاکیزگی نزد صاحب باشگاه ورزشی میباشند.
مشتریان بسیاری مسایل را نادیده میگیرند و شما را میبخشند. مسایلی مثل کمبود امکانات و یا وسایل قدیمی. ولی فضای آلوده و کثیف نابخشودنی است و این موضوع به این علت است که امور نظافتی فضای ورزشی اولین چیزی است که به چشم مشتری میآید. بودجه و هزینهها اهمیتی ندارد و رسیدگی به نظافت باشگاه ورزشی هزینه بالایی نمیطلبد. از روز اول مشتریان شما متوجه ارزشی که برای آنها قائلید خواهند شد.
قدم دوم
سیاست گذاری کنید. برای تمیز نگه داشتن محیط کار لازم است نظافت را سیاست کاری اصلی خود قرار دهید. این کار را با تهیه کردن یک لیست امور نظافتی شروع کنید. در ستونهای این لیست روزهای هفته و در ردیفهای عمودی آن نیز وسایل لازم برای انجام امور نظافتی و یا کارهای لازم (مثل جارو کشیدن) را یادداشت کنید. وقتی یک لیست کامل داشته باشید، کارکنان باشگاه ورزشی هم کار خود را میدانند و طبق برنامه به انجام میرسانند.
نظارت دائم داشته باشید. پس از اینکه کارکنان برنامههای لیست را به ترتیب به پایان رساندند، کارهایشان را به طور تصادفی بررسی کنید. لیست را بردارید و پنج یا ده مورد از عناوین کارها را انتخاب کنید و به همراه شخص مسئول آنها را چک کنید. برای هر موردی که انتخاب کردید، به ترتیب اولویت امتیاز یک تا شش را به آنها اختصاص دهید و جمع امتیازها را بالای لیست یادداشت کنید. با این روش، کارکنان شما درمییابند که دوست دارید همه چیز به چه شکل تمیز و منظم باشد و چه موردهایی برای شما اولویت دارند.
منبع : Wikihow