در ورزش بسکتبال، هیچ چیز همانند یک پرش بی‌نظیر نمی‌تواند شما را پیشتاز زمین مسابقه نماید. اولین گام برای رسیدن به این هدف در ورزش بسکتبال، در ادامه شرح داده شده است. 
پریدن در ورزش بسکتبال قابلیت‌های بدنی  شما را ثابت کرده و  بسیار جذاب خواهد بود. هیچ چیز هیجان‌انگیزتر از این‌که بازیکن به سبد برسد و توپ بسکتبال را اصطلاحا «اسلم دانک» کند یا در سبد بکوبد نیست. تماشاگران ورزش بستکبال عاشق چنین صحنه‌هایی هستند. با انجام حرکات زیر، مهارت خود را در پرش  ورزش بسکتبالافزایش دهید:‌

بشین و پاشو

حرکت بشین‌ و‌ پاشو شما را قوی‌تر کرده و از آن‌جا که مرحله‌ی خیز برداشتن برای پرش به سمت تور را شبیه‌سازی می‌کند، تمرین بسیار مناسبی محسوب می شوند. هنگام ورزش حرکت بشین‌ و پاشو را تدریجا به پرش اسکات تغییر دهید.  

تقویت ساق پا با بالا و پایین آوردن پاشنه

شکیل اونیل (بسکتبالیست معروف آمریکایی) در دوران کالج این حرکت را هر شب قبل از خواب انجام می‌داد و به این ترتیب توانست ارتفاع پرش عمودی خود را حدود 20 سانتی‌متر افزایش دهد. با پنجه‌ی پا روی یک لبه باستید و پاشنه‌ی پا را بالا و پایین کنید. حرکت تقویت ساق پا را در تعداد بالا (مثلا 400 بار) انجام داده و این تعداد را در چندین ست تقسیم‌بندی کنید. 

طناب زنی

طناب زدن همان ماهیچه‌هایی را تقویت می‌کند که هنگام پرش عمودی به کار گرفته می‌شوند. این ورزش را دو یا سه روز در هفته در تمرینات خود بگنجانید و در هر جلسه، زمان آن را بیشتر کنید.

منبع : Mensfitness