هر مشاور املاک سبک کار خاص خود را دارد. بعضی از مشاورین املاک سعی می‌کنند روابط اجتماعی بالایی دارند و بعضی دیگر ترجیح می‌دهند وقار خود را حفظ کنند و گزافه گویی نکنند. در هر کاری علاقه مهم‌ترین رمز موفقیت محسوب می‌شود. داشتن مشاور املاک حرفه‌ای کاری دشوار است و برای موفقیت باید عاشق کار  باشید و خود را وقف آن کنید. در این مطلب به شش اصلی اشاره خواهیم کرد که مشاورین املاک موفق از آن پیروی می‌کنند.

پاسخ دهی سریع به تماس دریافتی

مشاورین املاک موفق به تماس مشریان به سرعت پاسخ می‌دهند و پیگیر دغدغه‌های آن‌ها هستند. هم‌چنین آن‌ها به جواب دادن سوالات مشتریان تمایل بالایی نشان می‌دهند و با خوش رویی سعی در آرام کردن مشتریان نگران و مضطرب دارند. مشاورین املاک موفق در پاسخ دهی به ایمیل‌ها نیز فعال هستند. مشاورین املاک موفق سعی می‌کنند در هنگام صحبت کردن به مشتریان احترام بگذارند و آن‌ها را مهم جلوه دهند. در ضمن آن‌ها لحن صحبت کردن خود را متناسب با مشتری تغییر می‌دهند. این کار باعث می‌شود مشتری احساس راحتی داشته باشد.

تبلیغات قدرتمند

مشاورین املاک موفق از هر منبعی برای تبلیغات بهره می‌گیرند. آن‌ها می‌دانند چه نوع تبلیغاتی تاثیر گذار است. آن‌ها در شبکه‌ها اجتماعی حضوری فعال دارند و سعی می‌کنند همیشه جلوی چشم باشند. هرچند استفاده از بنر و نصب تبلیغات در ایستگاه‌های اتوبوس قدیمی شده است، اما هنوز جواب می‌دهد.

اشراف کامل به منطقه 

مشاورین املاک موفق مثل دایرة المعارف جغرافیا تمام جزئیات منطقه تحت فعالیت خود را می‌شناسند. اگر دست روی یک خیابان خاص بگذارید، آن‌ها اطلاعات کاملی از املاک خرید و فروش شده به شما می‌دهند. ملک مورد علاقه‌تان را برای مشاور املاک توصیف کنید، آن‌ها به سرعت املاک مورد نظر را برای‌تان پیدا می‌کنند. یک مشاور املاک موفق اطلاع کاملی از بازارهای محلی دارند. امروزه در اکثر مناطق املاک فروشی به صورت آنلاین قابل دسترسی است، اما آن‌چه که مشاورین املاک موفق را از سایرین متمایز می‌کند پیدا کردن فرصت‌هایی است که برای مشتریان جذاب است.

مشاورین املاک از تبلیغات پرینتی کمتر استفاده می‌کنند و توجه بیش‌تری به تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی دارند.

بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی‌های ارتباطی

مشاورین املاک موفق در شبکه‌های اجتماعی حضوری فعال دارند. آن‌ها برای حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی برنامه ریزی بزرگی دارند. آن‌ها از تبلیغات پرینتی کمتر استفاده می‌کنند و توجه بیش‌تری به تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی دارند. مشاورین املاک اطلاعات زیادی در مورد حرفه مشاوره املاک و فناوری‌های ارتباط جمعی دارند.

ارائه توضیحات کامل 

مشاورین املاک موفق تمام اطلاعات مورد نیاز از فرآیند خرید گرفته تا موانع احتمالی را در اختیار مشتری قرار می‌شد. آن‌ها مشتری را در بحث شرکت می‌دهند و در صورت لزوم نظارت خود را با مشتری هماهنگ می‌کنند.

شبکه گسترده

مشاورین املاک موفق با گروهی از بهترین کارگزاران از قبیل شرکت بیمه، وکیل، پیمانکار مشارکت و همکاری می‌کنند. در صورت نیاز مشاور املاک مشتریان را به این متخصصین حرفه‌ای ارجاع می‌دهد تا به بهترین نحو راهنمایی شوند.
به طور کلی سرویس دهی به مشتری در دو چیز خلاصه می‎شود، اطلاعات و اعتبار. مشاور املاکی در زمینه خرید و فروش موفق خواهد بود که تمام مشتریان را مهم تلقی کند و او را در مسیر درست هدایت کند.

منبع : Realtor