داشتن یک کسب و کار موفق مستلزم بهره‌گیری از قوانین و مواردی است که رعایت آن‌ها موجب موفقیت آن کسب و کار خواهد شد؛ در عین حال به نتیجه رسیدن بخش مهمی از این قوانین مشروط و منوط به دوری کردن و خودداری از انجام اشتباهاتی است که در طی مسیر کار پیش می‌آید. در واقع زمانی که شما از این اشتباهات خودداری کنید، یک کسب و کار موفق و توانمند خواهید داشت.

نکات کلیدی

  • یک مشاور املاک موفق کسی نیست که از تصمیمات درست و عالی خود استفاده کند، بلکه کسی است که توانایی اجتناب کردن از تصمیمات اشتباه را نیز دارد. 
  • یک روز در هفته را که با مشتریان (خریداران و فروشندگان) ارتباط دارید، انتخاب کنید و یک متن کوتاه در مورد کاری که آن هفته برای آن‌ها انجام داده‌اید برایشان بفرستید. این ارتباط مداوم می‌تواند باعث ارتباطی وفادارانه و طولانی مدت بین شما و مشتریان‌تان شود.
  • کنار گذاشتن مقداری از هر پرداخت می‌تواند در هنگام به وجود آمدن مشکلات مالی کمک خوبی بوده و شما را نجات دهد. 

نه نگفتن

گفتن «بله» به هر درخواستی بار سنگینی را روی دوش شما خواهد گذاشت. باید یاد بگیرید به درخواست‌های فروش با قیمت‌های غیرواقعی و گزاف که زمان و تلاش شما را به هدر می دهند نه بگویید.
باید به مشتریان مغرور و زیاده خواه یک جواب نه صادقانه بدهید زیرا این افراد شما را دچار دردسر خواهند کرد. باید یاد بگیرید که در شرایط خاص و در مواردی که از شما خواسته می‌شود حق کمیسیون خود را کاهش دهید نه بگویید. توانایی شما در گفتن نه با اعتماد به نفس بالا برای ساختن یک کسب و کار پردرآمد و دوست داشتنی حیاتی خواهد بود.

ارتباط برقرار نکردن با مشتریان

بیشترین و مهم‌ترین شکایتی که مشتریان از مشاورین املاک خود دارند، در رابطه با عدم ارتباط مشاورین املاک با آن‌هاست. با کمی تلاش می‌توانید در کار خود موفق باشید. توانایی در فرستادن پیام‌های روتین جدید برای مشتریان، ارتباط با آنان را برای مشاورین املاک بسیار آسان کرده و وقت کمتری از آن‌ها خواهد گرفت.
یک روز در هفته را که با مشتریان (خریداران و فروشندگان) ارتباط دارید انتخاب کنید و یک متن کوتاه در مورد کاری که آن هفته برای آن‌ها انجام داده‌اید برای‌شان بفرستید. این ارتباط مداوم می‌تواند باعث ارتباطی وفادارانه و طولانی مدت بین شما و مشتریان‌تان شود.

کسب و کار مشاور املاک به سرعت سرسام آوری در حال تغییر است و عدم یادگیری روزانه می‌تواند برای شما زیان‌بار باشد.

یاد نگرفتن چیزی جدید در هر روز

کسب و کار مشاور املاک به سرعت سرسام آوری در حال تغییر است و عدم یادگیری روزانه می‌تواند برای شما زیان‌بار باشد. شما نباید همیشه در یک سطح آگاهی یا شرایط کاری بمانید. پیشرفت کسب و کار شما رابطه مستقیمی با یادگیری بیشتر دارد و در صورتی که هر روز بیشتر از روز قبل در مورد حرفه‌ی خود ندانید، کسب و کارتان به زودی نابود خواهد شد. برای کسب و کار خود یک دانش آموز باشید. هر چه بیشتر یاد بگیرید پول بیشتری به دست خواهید آورد.

استخدام نکردن یک دستیار در اولین فرصت

استخدام کردن یک دستیار مناسب و خوب دور ریختن سرمایه نیست. این کار یک سرمایه گذاری محسوب شده و خیلی زود سود آن به شما باز خواهد گشت. چهار ساعت کار اضافه در هر روز هفته چه تاثیری بر کسب و کار شما در 6 ماه آینده خواهد داشت؟ چند ساعت بیشتر با خانواده، فرزندان و نوه‌ها بودن چه ارزشی برای آنان خواهد داشت؟ اگر سه مورد از وظایف کاری خسته کننده خود را به شخص دیگری محول کنید مقدار استرس شما چقدر کاهش خواهد یافت؟
استخدام یک دستیار از طریق افزایش ساعات فعالیت باعث رونق بیشتر کسب و کار شما شده و از لحاظ عاطفی نیز به سود شما خواهد بود زیرا وقت بیشتری را در خدمت خانواده خواهید بود. علاوه بر این از لحاظ جسمی نیز با استخدام یک دستیار سود خواهید برد و سطح استرس و اضطراب ناشی از مشغله کاری در شما کاهش خواهد یافت.

 پس انداز نکردن و کنار نگذاشتن درصدی از هر پرداخت

باید به فکر نوسان‌های بازار نیز باشید. بعضی اوقات کسب و کار مشاور املاک بسیار عالی و پردرآمد پیش می‌رود اما در برخی موارد نیز با رکود و مشکل مواجه می‌شود و ممکن است دیر یا زود به دلیل مشکلات اقتصادی کسب و کار شما دچار رکود شود. کنار گذاشتن مقداری از هر پرداخت می‌تواند در هنگام به وجود آمدن مشکلات مالی کمک خوبی بوده و شما را نجات دهد.

بعضی اوقات کسب و کار مشاور املاک بسیار عالی و پردرآمد پیش می‌رود اما در برخی موارد نیز با رکود و مشکل مواجه می‌شود.

 تشکر نکردن از کسانی که به شما کمک کرده‌اند

در شلوغی زندگی‌های امروزی ممکن است تشکر کردن از کسانی که به ما کمک کرده‌اند به موفقیت برسیم را فراموش کنیم. آخرین باری که از کسی که کاری را برای شما انجام داده بود یا معامله پر سودی را برای شما ترتیب داده بود تشکر کردید کی بوده است؟ آخرین باری که خالصانه از کسی که لطفی در حق شما کرده تشکر کرده‌اید کی بوده است؟ آخرین باری که صادقانه از همسر خود برای زحماتش تشکر کرده‌اید چند وقت پیش بوده است؟
اگر بر روی قدرشناسی و تشکر تمرکز داشته باشید، دیدگاه شما و دیدگاه کسانی که در اطراف شما فعالیت دارند نیز تغییر خواهد کرد و در آینده با اشتیاق بیشتری به کمک شما خواهند شتافت.

استراحت نکردن کافی برای بازیابی انرژی

کسانی که به موفقیت‌های بزرگ دست یافته‌اند ممکن است به کار کردن معتاد شوند. وقتی که از چنین افرادی خواسته شود که مدتی را استراحت کرده و از کار کردن دست بکشند آن‌ها به یکی از دو شکل زیر پاسخ خواهند داد:
  • «کسب و کار من اخیرا بر وفق مراد نبوده است. باید بیشتر کار کنم تا کسب و کارم را دوباره در مسیر موفقیت قرار دهم.»
  • «کار ما در حال حاضر بسیار فوق العاده پیش می‌رود. باید سخت کار کنم تا از این فرصت و دوران رونق  بیشترین استفاده را بکنم».
هر دوی این جواب‌ها اشتباه هستند. استراحت و دست کشیدن از کار برای مدتی کوتاه می‌تواند بهترین راه برای تقویت روح و جسم و آماده شدن بیشتر برای کار کردن باشد. بعد از مدتی استراحت می‌توانید با نیرو و انرژِی بهتر و بیشتر به سر کار خود بازگردید.
انرژی تجدید شده به شما توانایی کار کردن با بالاترین مقدار بهره وری را خواهد داد. اختصاص دادن زمانی برای استراحت و تفریح برای سلامتی دراز مدت شما نیز حیاتی خواهد بود. بدون داشتن جسم و روحی سالم بقیه موفقیت‌ها ارزشی نخواهند داشت. از بدن خود به خوبی مراقبت کنید و بدن شما نیز از شما محافظت خواهد کرد.
این‌ها تعداد اندکی از اشتباهاتی هستند که مشاوین املاک باید از ارتکاب آن‌ها خودداری کنند.

منبع : Inman