با وجود این همه مجلات پرسروصدا همیشه هنگام لباس پوشیدن به این سوال فکر می‌کنیم که  «آیا این هم یکی از لباس‌هایی است که اگر بپوشم مرا جلف صدا می‌زنند؟» به نظر می‌رسد که نهایت درماندگی است، بله اکثر خانم‌ها همین حس را دارند اما در این مواقع به صدای درون خود بگویید «ساکت باش!» سپس شلوار جین و جوراب‌های بلند را با چکمه‌های‌تان بپوشید و با نامزد خود برای پیاده‌روی بیرون بروید. ممکن است بعضی از این تیپ شما خوش‌شان نیاید و برعکس ممکن است بعضی آن‌قدر خوش‌شان بیاید که دوست داشته باشند از شما عکس هم بگیرند.
حتما بسیاری از خانم‌ها از ست کردن آرایش و طراحی ناخن با لباس‌هایی که می‌پوشند خوش‌شان نمی‌آید. البته اگر این‌کار را درست انجام ندهید ممکن است کارتان زشت و از مد افتاده به نظر برسد اما اگر آن را درست انجام دهید، به شما کمک خواهد کرد که ظاهری ست‌تر داشته باشید و خوش‌تیپ‌تر به نظر برسید.
در این جا ما به سه روش مختلف برای انجام این کار اشاره می‌کنیم:

لب‌ها

استفاده از رژ لب بهترین راه برای هماهنگ کردن آرایش، لباس و طراحی ناخن است. اگر لباسی که پوشیده‌اید قرمز رنگ است بهتر است رژ لب قرمز بزنید. می توانید از کمی سایه هم استفاده کنید که مطمئن شوید نتیجه‌ی کار بهترین باشد و به یاد داشته باشید که از سایه روشن هم استفاده کنید زیرا این کار ظاهر رژ لب را تغییر خواهد داد.  می‌توانید برای برجسته‌تر کردن رنگ لباس‌ استفاده کنید. مثلا می‌توانید رنگ رژ لب را بر اساس رنگ یا یکی از رنگ‌های موجود در روسری انتخاب کنید.

برای ست کردن لباس و آرایش با طراحی ناخن باید زمان زیادی بگذارید.

طراحی ناخن

وقتی که می‌خواهید طراحی ناخن را با آرایش و لباس ست کنید، تصمیم گیری کمی مشکل می‌شود. اگر لباس قرمز پوشیده باشید شاید دوست نداشته باشید طراحی ناخن را با لاک قرمز انجام دهید. حتی اگر رنگ‌ قرمز هر دو نیز کمی متفاوت باشد، احساس خوبی به آدم نمی‌‌دهد و اگر هم رنگ باشد بدتر هم می‌شود. شاید مشکل این‌جا باشد که طراحی ناخن بیشتر از رژ لب زدن زمان می‌برد. باز هم باید بگوییم که این‌ها همه به علایق و سلیقه شخصی شما وابسته است.
به‌جای این‌که رنگ طراحی ناخن را با رنگ اصلی لباس ست کنید، بهتر است که رنگ لاک را طوری انتخاب کنید که برای مثال با گل‌های نارنجی کوچک روی لباس یا با رگه‌های فیروزه‌ای روسری هماهنگ باشد. این سبک از طراحی ناخن باعث می‌شود که آن جزئیات ریز بیشتر به چشم بیایند.
خلاصه استفاده از رنگ الگوهای درون لباس به‌جای رنگ اصلی آن کار جالبی خواهد بود. هم‌چنین می‌توانید وقتی لباس راه راه می‌پوشید، طراحی ناخن خود را راه راه انجام دهید. ست کردن طراحی ناخن با طرح‌های لباس نتیجه‌ی خوبی می‌دهد. برای این سبک از طراحی ناخن می‌توانید از رنگ سفید به عنوان رنگ پایه استفاده کنید و سپس با یک وسیله باریک و نوک تیز خطوط سیاه روی آن را بکشید. اگر بخواهید خطوط روی ناخن‌تان بسیار منظم باشد، می‌توانید از مداد یا نوار طراحی ناخن استفاده کنید. کار با این مدادها بسیار لذت بخش است و به شما توصیه می‌کنم که در اولین فرصت یکی از آن‌ها تهیه کنید.

چشم‌ها

اگر بخواهید یک لباس مشکی زیبا بپوشید بهتر است که از رنگ دودی برای سایه چشم استفاده کنید.  نظرتان در مورد این‌که از یک سایه چشم روشن استفاده کنید تا با لباس‌های روشن‌تان هماهنگ باشد چیست؟ آیا این ایده خوبی نیست؟ کدام یک از زیبایی‌های خود را بیشتر از همه با لباس‌های‌تان هماهنگ می‌کنید؟ لب‌ها، طراحی ناخن یا آرایش چشمهای‌تان؟ بهتر  است که هر سه را همزمان با لباس‌هایش هماهنگ نکنید. در کل بهتر است از ست کردن همه چیز با هم پرهیز کنید چون ظاهری یک رنگ معمولا خسته‌کننده است.

منبع : Xovain