در یک فرد سالم بلند شدن ناخن‌ها نباید بیشتر از بیست و یک روز طول بکشد.اما وقتی ناخن‌ها به‌اندازه کافی بلند می‌شوند مشکلاتی از قبیل شکستن، لب‌پریدگی و ناصاف شدن به‌وجود می‌آیند. ایده‌های زیر به شما در بلند نگه داشتن ناخن‌های طبیعی به شما کمک می‌کند تا همیشه بتوانید با طراحی ناخن آن‌ها را زیباتر کنید.

یک سوهان خوب

برخی از لوازم مراقبت از ناخن بیش از آن‌که فایده داشته باشند، برای ناخن ضرر دارند؛ درست مانند سوهان ناخن بی‌کیفیت. سوهان‌های بی‌کیفیت کاملا دردسترس و ارزان‌قیمت هستند، اما اگر همیشه ناخن‌های‌تان را سوهان می‌کشید ترجیحا از سوهان ناخن باکیفیت استفاده کنید. سوهان‌های باکیفیت دارای لبه‌های سخت و سفتی هستند که بدون آسیب به ناخن، گوشه‌های آن را صیقل می‌دهند و آن را برای طراحی ناخن آماده می‌کنند.

غذای سالم

خوردن غذاهای سالم برای داشتن مو و ناخن‌های زیبا یک اصل است. کافی است که به‌جای غذاهای ناسالم و بی‌اثر کردن آن با خوردن مکمل‌های غذایی، از یک رژیم غذایی متعادل و سالم پیروی کنید. ناخن‌ها بازتاب‌دهنده‌ی سلامت کلی بدن هستند و به‌ همین دلیل است که هنگام معاینه‌ی کلی دکتر به رنگ ناخن‌ها نگاه می‌کند. غذاهای سرشار از امگا3 مصرف کنید مثل آجیل و ماهی که سبب افزایش کراتین می‌شوند.

مرطوب کردن

وقتی ناخن خشک می‌شود، شروع به شکستن می‌کند.در چنین حالیت طراحی ناخن کار ساده‌ای نیست. همیشه کمی لوسیون یا روغن به دستان خود بمالید. محصولاتی خاصی برای مرطوب‌ کردن کوتیکول‌ها موجود هستند. این محصول چندان خاص نیست فقط باید حتما هر روز دست‌ها و ناخن‌ها را مرطوب کنید. کسانی که ناخن‌هایی شکننده و کم‌دوامی دارند نباید برای پاک کردن لاک، از استون استفاده کننند. استون به‌ شدت  قابل تبخیر است و خیلی سریع خشک می‌شود. به‌جای آن می‌توانید از لاک پاک‌کن‌های بدون استون استفاده کنید.

برای بلند کردن ناخن‌ها به منظور طراحی ناخن باید از تقویت‌کننده‌های مفید استفاده کنید.

هیچ‌گاه ناخن‌های خیس را سوهان نکشید یا کوتاه نکنید

پیش‌از آن‌که دست‌ها و ناخن‌ها را در آب صابون فرو کنید یا به آن‌ها مایع پاک‌کننده‌ی کوتیکول بزنید، سوهان کشیده یا کوتاه کنید و هیچ‌وقت زمانی که دستان‌تان خیس هستند اقدام به کشیدن سوهان یا کوتاه کردن ناخن‌ها نکنید. کراتین خیس یا مرطوب شده به‌راحتی ترک برداشته و صفحه ناخن می‌شکند. درضمن ناخن‌های خیس برخلاف زمانی‌که ناخن‌ها خشک هستند، خوب سوهان نمی‌خورند و تمیز از کار درنمی‌آیند. 

از محصولات مراقب ناخن استفاده کنید

فیلرهای شیارها، تاپ کوت و لاک پایه همگی از ناخن محافظت کرده و سبب تقویت آن‌ها می‌شوند. اگر قصد دارید ناخن‌های خود را برای طراحی ناخن بلند کنید، گزینه‌های تقویتی دیگری نیز موجود هستند.

استفاده از دستکش

استفاده از دستکش‌های کار از آسیب دیدن دست‌ها جلوگیری می‌کند. بنابراین حتما در تمامی کارهایی که با دست انجام می‌دهید، ازقبیل: شستشوی لباس‌ها، شستن ظرف‌ها، تعمیرات مکانیکی و باغبانی از دستکش استفاده کنید.

ناخن‌ها را بیش  از حد صیقل ندهید

صیقل دادن ناخن‌ها راه‌حل بسیار خوبی برای سطوح شیاردار ناخن است و باعث از بین رفتن لایه رویی ناخن و صاف و براق شدن ناخن می‌شود. اما صیقل بیش‌ازحد ناخن‌ها را نازک و ضعیف می‌کند. سعی کنید که تنها درصورت لزوم، هر هفت روز یک‌بار آن‌ها را صیقل دهید.