ریزش مو در خیلی از افراد ممکن است به طاسی مطلق منجر شود. ریزش مو به دلایل مختلف از جمله بیماری، تغذیه نامناسب و جراحی به خودی خود درمان می‌شود اما انواع دیگر آن مثل الگوی مردانه ریزش مو ممکن است باعث کچلی دائمی شود. عمل کاشت مو روشی است که به ترمیم قسمت‌های طاس سر کمک می‌کند. طبق تحقیقات انجمن پوست آمریکا رشد مو‌های جدید به شش ماه زمان نیاز دارد. مراقبت‌های بعد از کاشت مو باعث طبیعی‌تر بودن مو‌ها و رشد سریع آن می‌شود.

مرحله اول

بعد از کاشت مو به آرامی پوست سر خود را لمس کنید. از داروهای تجویزی پزشک استفاده کنید و برای اجتناب از آسیب‌دیدگی موها و نواحی کاشت مو، کم‌ترین فشار را به پوست سر وارد کنید. حتی‌المقدور تا وقتی پزشک اجازه نداده، از مصرف شامپو خودداری کنید و پس از آن نیز شامپوی ملایمی را برای شستشوی نواحی اطراف موهای کاشته انتخاب کنید. شامپو را به آرامی روی سر پخش کنید اما آن را مالش ندهید. سر را با آب بشویید و با یک هوله نرم آن را خشک کنید.

مرحله دوم

انگشتان‌تان در تماس با پوست سر نباشد. اگر در اطراف نواحی کاشت مو احساس خارش داشتید از خاراندن یا سابیدن پوسته‌های روی آن خودداری کنید.

مرحله سوم

فورا بعد از کاشت مو فعالیت‌های خود را محدود کنید. به مدت حداقل هفت تا ده روز از تمام فعالیت‌های جسمی مثل دویدن، دوچرخه‌سواری و ورزش‌ها اجتناب کنید. این استراحت چند روزه از جدا شدن و ریزش موهای کاشته از پوست سر جلوگیری می‌کند.

بعد از کاشت مو برای نتیجه‌گیری بهتر از یک رژیم غذایی سالم و متعادل پیروی کنید.

مرحله چهارم

بعد از کاشت مو از یک رژیم غذایی سالم و متعادل پیروی کنید. تحقیقات علمی نشان می‌دهد که تغذیه‌ی مناسب به افزایش رشد موها کمک می‌کند. از مواد حاوی آنتی‌اکسیدان مثل بلوبری، کدو حلوایی، انواع فلفل، گیلاس و گوجه استفاده کنید. از خوردن مواد آلرژی‌زا مانند سویا، گندم و لبنیات پرهیز کنید. حداقل شش تا هشت لیوان آب در روز بنوشید.

مرحله پنجم

بعد از این‌که پزشک به شما اجازه لمس پوست سرتان را داد، چند قطره از روغن رزماری، گیاه درمنه و نعناع را با هم ترکیب کرده، سپس یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن اضافه کنید و پوست سرتان را  به آرامی ماساژ دهید. این گیاهان پس از کاشت مو تاثیر زیادی بر رشد مو دارند. یک یا دو مرتبه در هفته از این ترکیب روغنی برای ماساژ استفاده کنید.

مرحله ششم

در مورد مصرف مینوکسیدیل برای افزایش رشد مو با پزشک مشاوره کنید. این محلول موضعی می‌تواند رشد مو را تحریک کند. با توجه به دستورالعمل روی برچسب و توصیه‌ای پزشک از آن استفاده کنید. بعد از مصرف آن دست‌های‌تان را بشویید.
  • برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب از کاشت مو به توصیه‌های پزشک دقت کنید.
  • تمام وسایل مورد نیاز شما شامپو و هوله است.

منبع : Livestrong