زمانی‌که بحث زیبایی مطرح می‌‌شود طاسی و ریزش مو یک فرایند مخرب تلقی می‌گردد. اما خبر خوب این است که برای رفع این ناهنجاری همیشه نیاز به کاشت مو و یا درمان از طریق داروهای شیمیایی نیست.
 در مطالعه‌ای که در یک نشریه تخصصی زیبایی پوست و مو به چاپ رسیده است، روش‌های درمان طبیعی برای درمان طاسی مو مورد تحقیق و بررسی قرار گرفتند که می‌توانید قبل از کاشت مو امتحان کنید. در این تحقیق تاثیر زیاد استفاده از مواد طبیعی در فرایند ترمیم موهای ریخته به اثبات رسید. البته باید یادآور شد تاریخچه‌ی اولین درمان ریزش مو به مصریان باستان برمی‌گردد. مصریان باستان با ترکیب اکسید آهن، سرب قرمز، پیاز، مرمر سفید، عسل و چربی حیوانی اقدام به تولید داروهای طبیعی برای درمان ریزش مو می‌کردند.
امروزه نیز محققان زیادی به تحقیق در خصوص درمان ریزش مو از روش طبیعی پرداخته اند. در این‌جا به معرفی ترکیباتی طبیعی برای درمان و رفع این مشکل می‌پردازیم که بهتر است قبل از صرف هزینه برای کاشت مو امتحان کنید. البته باید اظهار داشت که در این ترکیب‌ها به‌هیچ عنوان از چربی حیوانی استفاده نمی‌‌شود.

فلفل‌های تند

در تحقیق دیگر برای روش‌های قبل از کاشت مو به اثبات رسید که فلفل تند در رشد موها تأثیر زیادی خواهد داشت. افرادی که فلفل تند استفاده کردند پس از پنج ماه شاهد رشد مجدد موهای خود بودند. البته این افراد به‌جای فلفل، از قرص‌هایی که حاوی 6 میلی‌گرم مواد مغذی فلفل تند بود استفاده می‌کردند. 

آب پیاز

در تحقیقی که در نشریه تخصصی پوست و مو به چاپ رسید، عنوان شده که موهای 20 نفر از 23 نفر افرادی که روزی دو بار سر خود را با آب پیاز آغشته می‌کردند، در عرض 6 هفته دوباره رشد کرد. محققین معتقدند که فلاوونید موجود در آب پیاز ضد التهاب و عفونت است و در این زمینه می‌تواند کارساز باشد.

آلوئه‌ورا و مریم گلی 

برای قرن‌ها از آلوئه‌ورا برای ارتقاء سرعت رشد موهای سر و از رزماری نیز برای تحریک رشد مو استفاده می‌شود و هم‌چنین قرن‌ها است که از گیاه مریم‌گلی برای افزایش تراکم موها بهره گرفته می‌شود.

منبع : Prevention