درحالی‌که هرروز ابزار  چندکاره‌ی جدیدی وارد بازار می‌شوند، به‌عنوان یک برق کار برای کار با برق به ابزار و تجهیزات متفاوتی نیاز خواهید داشت.

تستر ولتاژ 

استفاده از این ابزار روشی سریع، دقیق و امن برای سنجش ولتاژ است. مدل‌های قدیمی این ابزار به دلیل کم عمر بودن سولونئید موجود در آن‌ها زود خراب می‌شدند. با از بین رفتن لایه‌ی پوششی سلونوئید، امکان اشتباه دستگاه بیشتر می‌شود. تسترهای جدید چنین مشکلی ندارند.

مولتی‌متر

یک مولتی‌متر دیجیتال ابزار مفیدی برای کارهای معمول است. چه در حال کشف مشکل یا تعمیر الکتریکی هستید، به‌عنوان برق کار به یک مولتی‌متر دقیق، بادوام و بی‌خطر نیاز خواهید داشت. مولتی‌مترهای RMS واقعی میزان برق مقاومت را اندازه‌گیری می‌کند. برق متناسب با مربع ولتاژ واقعی RMS اندازه‌گیری می‌شود و به شکل موج ارتباطی ندارد. یک مولتی‌متر RMS استاندارد تنها متناسب اندازه‌گیری موج سینوسی ورودی است. اگر با طول موج‌های دیگری سروکار دارید، TMS متر احتمال خطای شما را کاهش خواهد داد. 

تستر ولتاژ غیر تماسی

یک تستر ولتاژ غیر تماسی، میدان مغناطیسی ایجاد شده توسط ولتاژ روی مدار را به دقت اندازه‌گیری می‌کند دوام بالایی دارد. 

انبردست

این ابزار، سیم و کابل را قطع یا خم کرده و حتی روکش آن‌ها را جدا می‌کند. تمام انواع انبردست در قسمت نزدیک دسته‌ها بیشترین فشار را وارد می‌کنند. برای بریدن سیم و کابل ضخیم بهتر است تا حد امکان سیم و کابل را نزدیک به محل اتصال دو دسته انبردست قرار دهید. از این ابزار همچنین می‌توان برای خم یا صاف کردن سیم‌های خشک یا ورقه‌های آهن نیز استفاده کرد.

پیچ‌گوشتی برای سفت کردن پیچ‌های دوسر استفاده می‌شود و ابزار رایج برای برق‌کاری است.

پیچ‌گوشتی دو سو

این نوع پیچ‌گوشتی برای سفت کردن پیچ‌های دوسر استفاده می‌شود و ابزار رایج برای برق‌کاری است. شاید خیلی مهم به نظر نرسد، اما بدون این ابزار کار پیش نخواهد رفت.

سیم‌چین و سیم لخت‌کن

به‌منظور آماده کردن سیم و کابل برای اتصال به ترمینال‌ها، باید عایق سیم و کابل را به کمک سیم‌چین جدا کرد. انواع مختلفی سیم مانند سیم رشته‌ای، خشک و رومکس موجود است که سختی متفاوتی دارند. لخت‌کردن مناسب سیم و کابل برای استفاده از آن در سوکت‌ها و جعبه‌های تقسیم بسیار مهم است، زیرا بر میزان جریان برق تأثیر مستقیم دارد.

پیچ گوشتی با چندین سر قابل تعویض

این نوع پیچ‌گوشتی می‌تواند برای پیچ‌های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد. این ابزار به‌خصوص مناسب شرایطی است که در آن نیاز به چندین پیچ‌گوشتی وجود دارد.

گاز انبر

این ابزار مناسب برش مس، برنج، آهن، آلومینیوم و سیم‌های استیل است. کاربردهای رایج آن شامل برش سیم و کابل، کمربند کابل و هم‌چنین برش و جدا کردن میخ و دیگر پیچ‌ها است.

پیچ‌گوشتی چهارسو

این نوع پیچ‌گوشتی برای بستن پیچ‌های چهارسو در صنعت برق کاربرد دارد. ابزار برای همه‌ی مهندسان و برق‌کاران ضروری است.

منبع : Cepro