ظاهر عروس و داماد در روز مراسم عروسی به خاطر این‌که عکس‌های مراسم عروسیتا ابد باقی خواهد ماند و به همین دلیل نحوه‌ی آرایش عروس اهمیت زیادی دارد. این‌که در عکس‌های روز مراسم عروسی عالی و بی‌نظیر به نظر برسید فقط به مدل ژست شما بستگی ندارد، بلکه مهم‌تر از آن وابسته به نوع آرایش شماست. در این مطلب نکاتی را در خصوص آرایش عروس با شما به اشتراک خواهیم گذاشت تا در آن روز بزرگ یعنی مراسم عروسی آرایش‌تان زیبا و بدون نقص به نظر برسد.

آرایشی بسیار سبک

با این‌که معمولا می‌گویند هر چه بیشتر بهتر، ایده درمورد آرایش عروس کاملا نادرست است. مهم‌ترین چیز این است که آرایش عروس به نحوی باشد که نقایص چهره در عکس‌ها به نظر نیایند. طبق نظر او زیرسازی آرایش هرکس باید بر اساس رنگ پوست همان فرد باشد و نمی‌توان دستور کای برای همه صادر کرد.

مات مناسب‌تر است

آرایش براق باعث انعکاس نور فلاش دوربین عکاسی می‌شود و چندان جالب به‌نظر نخواهد رسید. به‌جای آرایش براق از زیرسازی براق استفاده کنید و هایلایتر را به طرز ماهرانه‌ای بر روی استخوان گونه‌ها، زیر ابروها، و یا بر روی استخوان ترقوه بزنید. سایه‌ی چشم مات در عکس و فیلم مراسم عروسی بسیار زیباتر به‌نظر خواهد رسید اما اگر می‌خواهید از سایه‌ی براق استفاده کنید، حتما قبل از مراسم عروسی نحوه‌ی به‌نظر رسیدن آن را در عکس تست کنید.

با برجسته‌سازی یا کانتور کردن در آرایش عروس موثرترین راهکار برای جلوه بهتر عروس در عکاسی مراسم عروسی می‌شود.

برجسته‌سازی یا کانتور کردن

برجسته‌سازی یا کانتور کردن را دست کم نگیرید. برجسته به‌نظر رسیدن گونه‌ها در عکس‌ها، مخصوصا در عکس‌های سیاه و سفید، در گرو هنر کانتور کردن و برجسته کردن خطوط است. راحت‌ترین راه برای برجسته‌سازی گونه این است که گونه‌های خود را به داخل بکشید و پودر را در امتداد حفره‌ی ایجاد شده بزنید. برای استخوان بالایی گونه از یک هایلایتر استفاده کنید و سپس رژگونه خود را با برس به سمت گوشهای‌تان بکشید.
نور فلاش دوربین عکاسی باعث بی‌رنگ به‌نظر رسیدن آرایش عروس خواهد شد. پس از رژگونه‌ای استفاده کنید که زیر نور فلاش جلوه داشته باشد و در عین حال زیاد هم پررنگ نباشد.

آرایشی طبیعی و با طراوت

مراسم عروسی در فضای باز و زیر نور طبیعی گرچه بسیار دلچسب است، اما تمام خطوط و چاله‌های پوست‌تان را کاملا نشان خواهد داد. در این موارد بهتر است از آرایش عروس طبیعی استفاده کنید. انتخاب رنگ خاکستری مایل به قهوه‌ای و شامپاینی برای سایه چشم و رژگونه صورتی روشن یا هلویی مناسب خواهند بود. رنگ‌های تیره چهره شما را زمخت نشان خواهند داد.

اهمیت ابروها

مهم‌ترین جز صورت که شکل دهنده‌ی فرم صورت است، ابروها هستند. از شش ماه قبل از روز مراسم عروسی با رفتن نزد متخصص این کار به آن‌ها فرم بدهید و یک هفته قبل از مراسم عروسی نیز برای تمیز کردن و فرم دادن نهایی ابروها نزد آرایشگر بروید. با قلمی نرم مخصوص ابرو، ابروهای‌تان را پرپشت‌تر کنید.

منبع : Brides