وقتی تصمیم به بارداری می‌گیرید ولی این اتفاق سریع رخ نمی‌دهد، ممکن است بسیار مضطرب، نا‌امید و نگران شوید و به فکر پیدا کردن روشی برای درمان نازایی باشید. همین امر می‌تواند باعث از بین رفتن و به‌هم خوردن تعادل هورمونی شده و بارداری را مشکل‌تر کند. اما بگذارید به شما بگوییم که استفاده از چند روغن خاص در هنگام استحمام، می‌تواند شانس بارداری را افزایش دهد و نوعی درمان نازایی باشد. تجربه نشان داده است که روغن‌های گیاهی، تاثیر آرام‌بخشی و نیروبخشی دارند که می‌تواند بر عملکرد سیستم باروری تاثیر گذاشته و آن را بهبود بخشد.

روغن اسطوخودوس

این روغن باعث آرامش ذهنی می‌شود. هم‌چنین سیستم غدد درون‌ریز را متعادل کرده و قاعدگی  را مرتب می‌کند. این روغن برای افرادی که در حالت عدم‌ تعادل احساسی قرار دارند بسیار مفید است. در کیت مراقبت‌های پیش‌از بارداری نیز یک روغن گیاهی آرامش‌بخش وجود دارد که شامل لیمو، گریپ‌فروت و سرو کوهی است. پیشنهاد ما برای درمان نازایی این‌ است که  از روغن اسطوخودوس در در آب وان بریزید و در آن دراز بکشید. هم‌چنین می‌توانید از این روغن در ماساژ استفاده کنید.

روغن گل شمعدانی

این روغن برای برقراری تعادل هورمونی و مرتب کردن قاعدگی بسیار مناسب است. این روغن هم‌چنین خاصیت آرام‌بخشی نیز دارد و می‌تواند احساسات شما را متعادل کرده و موجب رفع استرس و درمان اضطراب گردد.

روغن گل‌ سرخ

این روغن به آرام و شل شدن مجاری ادراری و مرتب کردن دوره‌ی قاعدگی  کمک می‌کند. روغن گل‌ سرخ تقویت کننده‌ی قوای جنسی نیز است و می‌تواند در درمان نازایی موثر باشد. این روغن هم‌چنین باعث بهبود مخاط دهانه رحم می‌شود. اما به‌خاطر داشته باشید که به‌محض باردار شدن باید مصرف این روغن را قطع کنید.

روغن بومادران برای درمان نازایی و افزایش شانس بارداری بسیار پیشنهاد شده است.

روغن بومادران

بومادران یک روغن سم‌زدا است که به رفع گرفتگی و انقباض لگنی کمک کرده و مانع التهاب می‌شود. هم‌چنین مجاری گوارشی و ادراری را تقویت می‌کند. روغن بومادران برای درمان نازایی و افزایش شانس بارداری بسیار پیشنهاد شده است.

مریم گلی

این روغن بر میزان استروژن در بدن تاثیر می‌گذارد و به‌صورت طبیعی باعث برقراری تعادل هورمونی در بدن می‌شود. مهم‌تر از هر چیز این روغن باعث افزایش بسیار زیاد  میل جنسی می‌شود و می‌تواند در درمان نازایی تاثیر بسزایی داشته باشد. این امر وقتی‌ که باردار شدن بیش‌ از آن‌که یک رفتار باشد تبدیل به یک وظیفه می‌شود، اهمیت بسزایی دارد. هم‌چنین مریم گلی برای افزایش باروری مردان و برقراری تعادل هورمونی آنان نیز موثر است.

رازیانه

این روغن گیاهی هزاران سال است که به‌خاطر تاثیراتش بر سیستم تولید مثل شناخته شده است و برای درمان نازایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روغن در درمان قاعدگی دردناک موثر است و به مرتب کردن سیکل قاعدگی کمک می‌کند.

نکته

 مقداری از این روغن‌های گیاهی را با هدف درمان نازایی و افزایش شانس بارداری در آب وان حمام بریزید و علاوه بر لذت بردن از بوی خوش آن‌ها، از خواص درمانی‌شان هم بهره ببرید. البته اگر در حمام خانه وان ندارید می‌توانید از این روغن‌ها هنگام ماساژ دادن استفاده کنید.

منبع : Pregprep