شاید باورتان نشود، اما این روزها از بطری آب معدنی هم خانه می‌سازند. در این مطلب به عجیب‌ترین املاک جهان پرداخته‌ایم و نمونه‌هایی از آن‌ها را برای‌تان آورده‌ایم. به خواندن ادامه دهید تا با املاک تخم‌مرغی و بازیافتی عجیب و غریب جهان ‌آشنا شوید.


خانه‌های مکعبی، روتردام، هلند

خانه‌های مکعبی ابتکار معماری به نام پییت بلوم است. این خانه‌ها با زاویه‌ی 45 درجه روی یک برج شش ضلعی کج شده‌اند. بلوم با این کار می‌خواست در میان ساختمان‌های به هم فشرده‌ی این منطقه فضایی ایجاد کند. این خانه‌ها بدون شک از عجیب‌ترین املاک جهان هستند.


املاک پول، دورست

پول، دورست

یک بساز و بفروش در منطقه‌ی سندبنکس در دورست دو خانه‌ با عرض 4 متر و 87 سانتیمتر ساخته که تنها 25 سانتیمتر از یکدیگر فاصله دارند. دیلی میل گزارش داد این املاک که لقب تام و جری گرفته‌اند هرکدام با قیمت 745000 دلار به فروش گذاشته شده‌اند.


املاک گلندور، ولز

گلندور، ولز

این «خانه‌ی هابیت» در جنوب غربی کشور ولز را یک زوج با نام‌های چارلی هیگ و مگان ویلیامز برای نوزاد پسر خود ساختند. آن‌ها این املاک را که سازگار با محیط زیست است در زمین پدر آقای هیگ با 15 هزار پوند بنا کردند.


املاک ال بوربولون، السالوادور

ال بوربولون، السالوادور

این هم یکی دیگر از املاک عجیب و غریب جهان است که در کشور السالوادور قرار دارد. در این تصویر ماریا پونس 76 ساله را می‌بینید که جلوی خانه‌ی خود ایستاده است. او این خانه را با بطری‌های پلاستیکی ساخته و اهل روستای ال بوربولون در کشور السالوادور است. این عکس در سال 2007 گرفته شده است. ماریا این خانه را با بطری‌های پلاستیکی ساخت چون پول خرید یا ساخت یک خانه‌ی راحت‌تر را نداشت.


خانه تخم مرغی، پکن، چین

خانه‌ی تخم مرغی، پکن، چین

با شنیدن کلمه‌ی املاک یاد هر چیزی می‌افتیم به جز تخم مرغ. یک کارگر چینی این خانه‌ی تخم مرغی عجیب و غریب را ساخت چون نمی‌توانست از پس هزینه‌ی زندگی در شهر گران قیمتی مثل پکن بر بیاید. او این خانه را با چوب بامبو، کیسه‌های تخم چمن و خرده چوب ساخت.


کاخ کوهستانی بالای پش بام، پکن، چین

کاخ کوهستانی بالای پش بام، پکن، چین

این ویلای کوهستانی به صورت غیر قانونی بر روی پشت بام یک آپارتمان 26 طبقه در پایتخت چین ساخته شد.


خانه‌ی کفشی هینس، هالم، پنسیلوانیا، آمریکا

خانه‌ی کفشی هینس، هالم، پنسیلوانیا، آمریکا

تلفیق خانه و کفش می‌تواند بسیار جالب و در عین حال غیر قابل باور باشد. ماهلون هینس که یک فروشنده‌ی کفش بود که در سال 1948 برای تبلیغات اجناس خود این خانه را به شکل کفش ساخت. یک اتاق نشیمن در نوک کفش، یک آشپزخانه در پاشنه و دو اتاق خواب در قسمت قوزک و یک بستنی فروشی در انحنای آن ساخته شده است.


قلعه‌ی زاهد، Achmelvich، اسکاتلند

قلعه‌ی زاهد، Achmelvich، اسکاتلند

دیود اسکات در دهه‌ی 1950 این قلعه‌ی بتونی کوچک را که گفته می‌شود کوچک‌ترین قلعه‌ی بتونی در اروپا است ساخت. در داخل قلعه یک اتاق کوچک با یک تخت خواب و شومینه‌ی بتونی وجود دارد و گاهی اوقات گردشگران از آن به عنوان سر پناه استفاده می‌کنند. این ساختمان مسلما هیچ جذابیتی برای اسکات نداشت چون مدت کوتاهی پس از تکمیل آن آن‌جا را ترک کرد.


چایخانه تاکسوگی آن، چینو، ناگانو، ژاپن

چایخانه تاکسوگی آن، چینو، ناگانو، ژاپن

این املاک تندیس وار را معمار ژاپنی به نام ترونوبو فوجیموری ساخت. ترجمه‌ی تحت اللفظی نام این خانه «چایخانه‌ای که در بلندی ساخته شده» است. این خانه شش متر از زمین فاصله دارد و در بالای تنه‌ی دو درخت بلوط ساخته شده است. وقتی از نردبان بالا می‌روید متوجه می‌شوید چقدر برای خوردن یک فنجان چای و تماشای دنیا و رسیدن به آرامش مناسب است.


آناناس در دانمور، نزدیک ارت، اسکاتلند

آناناس در دانمور، نزدیک ارت، اسکاتلند

اما املاک و هدیه‌ی تولد چه ارتباطی می‌توانند با هم داشته باشند. ساختمان آناناس در پارک دانمور یکی از آن هدیه‌های تولد به یاد ماندنی است. این ساختمان را ارل چهارم دانمور در دهه‌ی 1760 به عنوان هدیه‌ی تولد برای همسرش ساخت. هدف از ساخت این گنبد میوه‌ای این بود که همسر ارل در آن بنشیند و باغ‌های متعلق به املاک خانودگی را تماشا کند. امروزه بازدیدکنندگان می‌توانند با اجاره‌ی این ساختمان برای تعطیلات از داخل آن فضای اطراف را تماشا کنند.


پرایس هاوس، کورونا دل مار، کالیفرنیا، آمریکا

پرایس هاوس، کورونا دل مار، کالیفرنیا، آمریکا

این خانه را معماری به نام  بارت پرینس برای خانواده‌ی پرایس طراحی کرد. هدف این بود که این ساختمان منعکس کندنه‌ی فضای پیرامون خود در کنار دریا باشد و در عین حال حریم خصوصی خانواده را نیز حفظ کند.


ناتیلوس هاوس، مکزیکو سیتی، مکزیک

ناتیلوس هاوس، مکزیکو سیتی، مکزیک

ناتیلوس هاوس به شکلی طراحی شده که ساکنان آن در وسط یک شهر بزرگ حس زندگی در درون یک صدف را داشته باشند. خاویر سنوسین این طرح با تم زیر آبی را خلق کرد. تخصص او در ساختمان‌هایی است که از طبیعت الهام گرفته‌اند.


دانمارک هیل، لندن


دانمارک هیل، لندن

خانه‌ای با یک اتاق خواب با عرض 2 متر و 51 سانتیمتر در لندن به فروش گذاشته شده است. این خانه که نام باریک‌ترین ملک پایتخت را به خود اختصاص داده در جایی بنا شده که پیش از این یک باغچه بوده است.


خانه‌ی کج و معوج، سوپات، لهستان

خانه‌ی کج و معوج، سوپات، لهستان

این خانه‌ی کج و معوج را معمار لهستانی به نام سوتینسی زالسکی طراحی کرد و در طراحی آن از تصاویر قصه‌های پریان ژان مارسین و هنر پر دالبرگ الهام گرفت. در کشور لهستان از هیچ ساختمانی به اندازه‌ی این خانه عکس برداری نشده است.


خانه‌ رقصنده، پراگ، جمهوری چک

خانه‌ رقصنده، پراگ، جمهوری چک

شکل معمول این ساختمان که توسط فرانک گری طراحی شد از فرم رقص جینجر روجرز و فرد آستر الهام گرفته شده است.


خانه‌ای در ابرها، تورپنس، سافولک، انگلستان

خانه‌ای در ابرها، تورپنس، سافولک، انگلستان

این ساختمان  در اصل یک برج مخزن آب بود که برای دریافت آب پمپ شده از آسیاب آبی تورپنس ساخته شده بود. مخزن طوری پوشانده شده بود که با بقیه‌ی ساختمان‌های دهکده هماهنگی داشته باشد. در سال 1977 تورپنس لوله کشی شده و این ساختمان به محل زندگی تبدیل شد.


دهکده‌ی سن-ژر پاد، تایوان

دهکده‌ی سن-ژر پاد، تایوان

این دهکده‌ی تعطیلاتی در شمال تایوان قرار دارد و در دهه‌ی 1960 ساخته شد. دستور ساخت آن را دولت داد اما معمار آن مشخص نیست. هدف از ساختن این خانه‌ها این بود که شهر نشینان بتوانند در هنگام تعطیلات از آن‌ها استفاده کنند.


هابیت هاوس، بیتیز بی،‌کیپ غربی، آفریقای جنوبی

هابیت هاوس، بیتیز بی،‌کیپ غربی، آفریقای جنوبی

این خانه‌ی محقر ساحلی شاید مستقیما از رمان «هابیت» تولکین به این‌جا آمده باشد.


اسکله‌ی شناور ترینیتی، شرق لندن، انگلستان

اسکله‌ی شناور ترینیتی، شرق لندن، انگلستان

معمولا از کانتینر برای انتقال کالاها از یک گوشه‌ی دنیا به گوشه‌ی دیگر آن استفاده می‌شود. اما در شرق لندن این کانتینرها تبدیل به خانه‌ و سرپناه برای گروهی از مردم شده‌اند.


کوسه‌ هدینگتون، آکسفورد شایر، انگلستان

کوسه‌ هدینگتون، آکسفورد شایر، انگلستان

انتظار نداریم در یک خیابان مسکونی در هدینگتون آکسفورد شایر شاهد یک کوسه باشیم. این کوسه در سال 1986 توسط یک پیکر تراش به نام جان باکلی ساخته و به درخواست مالک آن بیل هین در آن‌جا نصب شد. در آن زمان این مجسمه حکم یک بیانیه‌ی سیاسی داشت که به مسائل آن دوران اشاره می‌کرد.


ناتیلوس ارتشیپ هاوس،‌تائوس، نیو مکزیکو، آمریکا

ناتیلوس ارتشیپ هاوس،‌تائوس، نیو مکزیکو، آمریکا

ارتشیپ‌ها خانه‌هایی هستند که از مصالح بازیافتی ساختمان ساخته می‌شوند و تاثیرات مخرب محیطی را به حداقل می‌رسانند. این املاک بازیافتی ابتکار مایکل رینولدز بوده و از لاستیک‌های کهنه‌ی خودرو و بطری‌های پلاستیکی ساخته شده‌اند.


خانه چوب سرو سوخته، ژاپن

خانه چوب سرو سوخته، ژاپن

این خانه توسط معمار ژاپنی ترونوبو فوجیموری طراحی شد. نمای بیرونی راه راه متشکل از تخته‌های چوبی سیاه و گچ سفید ظاهری متمایز به این خانه داده است.


خانه‌ی گرد، برتدیر ماوور، پمبروکشایر، ولز

خانه‌ی گرد، برتدیر ماوور، پمبروکشایر، ولز

این خانه را تونی رنچ بنا کرد و می‌توان گفت سر سبزترین خانه‌ای است که تا به حال ساخته شده است. این خانه از چوب ساخته شده و دارای یک سقف چمن پوش است که با کاه عایق شده و مصالح آن بازیافتی است. برق آن به وسیله‌ی انرژی خورشیدی توربین بادی تامین می‌شود.


کویلمس، آرژانتین

کویلمس، آرژانتین

هنرمندی به نام تیتو اینگنیری این خانه را با بیش از 30000 بطری در کویلمس آرژانتین ساخته است.


منبع : Telegraph